CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV

Volkswagen ID. NEO, CROZZ, VIZZION, BUZZ - 2019 a kulcsév, indul az e-modelloffenzíva!

2025-re a Volkswagen minden negyedik újonnan értékesített autója elektromos hajtású lesz. Négy éven belül az összes VW gyárból nyolc már a villanyautók gyártására lesz optimalizálva.
Jelenleg a németek még nagy erőkkel dolgoznak a 48 V-os Mild Hybrid (MHEV) Golf 8 2019 második felére tervezett sorozatgyártásának beindításán. Az "enyhe hibrid" azt jelenti, hogy a 48 V-os akkumulátor csak indításkor illetve gyorsításkor segít be a belsőégésű motornak, de még így is 0,3 liter/100 km-el csökken a nyolcadik generációs Golf-ok fogyasztása. Egyidejűleg véget ér a hőskor, már nem hagyományos erőforráshoz épített autót alakítanak át elektromossá, hanem vadonatúj platformra kerül négy kerék. Nem lesz új e-Golf, helyette megjelent, igaz még csak tanulmánymodell szinten az ID.-család, a VW új villanyautó generációja.

Volkswagen ID. NEO, CROZZ, VIZZION, BUZZ
A tisztán elektromos család jelenleg négy tanulmányból áll, az ID. NEO hatchback a legkisebb, az ID. CROZZ a crossover, az ID. VIZZION a 7 üléses SUV, az ID. Buzz Concept Car és Cargo az elektromos VW busz.

ALL ELECTRIC VOLKSWAGEN ID.
Az ID. NEO formavilágát két magyar dizájner, Száz Ákos és Fogarasi-Benkő László tervezte. Nekik köszönhető, hogy az ID. NEO kívülröl kb. akkora mint a Golf, belül viszont egy Passat kényelmét nyújtja. Az autó előregisztrációja nálunk 2019. május 8-án indul, a leendő vásárlók 320 ezer forint befizetésével jelezhetik szándékukat az ID. NEO hatchback megvásárlására. Ekkor még a végleges ár, a felszereltség és az akkupakkok kapacitása titokban marad, de a vevők rendszeres tájékoztatást kapnak a kocsiról, ha pedig időközben meggondolják magukat, az előleg teljes összegét visszakapják.

2020 Volkswagen ID. NEO Interior Exterior and Drive
Mind a négy új modell alapja a Volkswagen új, külön a villanyautóknak kifejlesztett moduláris padlólemeze, a Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB) vagy röviden a MEB platform. Erre épülnek később a Skoda, a Seat, az Audi és a Porsche elektromos modelljei is.

MEB platform
A moduláris felépítésnek köszönhetően nemcsak a sorozatgyártás lesz gazdaságos és ezért viszonylag olcsó az autó, de rendkívül rugalmasan változtatható a különböző modellek hajtásteljesítménye is.

MEB platform
A "csokoládé" szeletei tetszés szerint variálhatók, így lehet 48 kWh-tól kezdődően akár 110 kWh-ig skálázni az akkumulátorcsomagot. A 48 kWh-s akkupakk a Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) szerint 330 km, a közepes csomag 450 km, a legnagyobb kiépítés pedig már az imponáló 600 km megtételéhez is elegendő lesz - egy töltéssel! Az előzetes hírek szerint az ID. NEO motorja 125 kW-os (170 lóerős).

- 2025-re a konszern minden negyedik újonnan értékesített autója tisztán elektromos vagy plug-in hibrid lesz, ebből 50 teljesen emissziómentes és 30 konnektoros hibrid hajtáslánccal felszerelt. 2030-ra minden hagyományos hajtású modellből készül elektromos változat is. Az első hullámban 22 modell épül a MEB-platformra, a cég célja, hogy a beszállítói hálózat, a gyártás, a használat és az újrahasznosítás szintjén is csökkenjen a CO2-kibocsátás - jelentette be a kiállításon Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója.

Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB)