CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Human-Centered Future Mobility Vision - a Hyundai emberközpontú mobilitási jövőképe

A Hyundai Las Vegas-ban, a CES 2020 kiállításon mutatta be a városi légi közlekedési feladatokra tervezett UAM S-A1 eVTOL-t, a speciális céljármű PBV tanulmányt és a HUB dokkoló állomást.
Las Vegas-ban a vállalat első tisztán elektromos üzemű személyes légi járműve, a városi légi közlekedési (Urban Air Mobility, UAM) feladatokra tervezett UAM S-A1 volt a Hyundai stand központi attrakciója. Az S A1 eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing) a pilótán kívül négy utas szállítására alkalmas PAV (Personal Air Vehicle), amely egyszeri feltöltéssel akár 100 kilométeres távolságra is képes elrepülni. A bemutatót január 7. és 10. között több mint 150 ezren keresték fel, hogy megismerjék a Hyundai jövőbeli mobilitásról alkotott elképzeléseit és kiállított koncepcióit.

Hyundai at CES 2020 | S-A1 World premiere
A CES egy fontos eseménynek is otthont adott, itt írták alá a Hyundai Motor Company és az Uber Elevate közötti együttműködési megállapodást.

Hyundai Uber Elevate S A1 eVTOL
A megállapodás értelmében a Hyundai járműgyártási kompetenciáját kiaknázva személyi légi járművet (Personal Air Vehicle, PAV) fejleszt, míg az Uber a járművet felhasználva városi mobilitási szolgáltatást nyújt ügyfeleinek.

A Hyundai standján a zökkenőmentes mobilitás korszakát előre vetítve azt is bemutatták a látogatóknak, hogy az elektromos személyes légi jármű (PAV) koncepciója a jövő városi közlekedési rendszerében hogyan kombinálható egy merőben újszerű közúti közlekedési eszközzel, a speciális céljármű (Purpose Built Vehicle, PBV) koncepciójával. Az S-Link adatkapcsolattal kommunikáló PBV képes alkalmazkodni az utasok különböző egyéni elvárásaihoz és lehetővé teszi, hogy a felhasználók minél kevesebb időt vesztegessenek a zsúfolt utakon. A jármű képes kívül-belül utasai igényeihez igazodni. A padlólemez hossza négy, öt és hat méter között változtatható, míg a felépítmény egyedi megrendelésre, moduláris alkatrészekből testre szabva készülhet. A napenergiával vagy vezeték nélkül tölthető, önvezető jármű tetszőleges feladatok elvégzésére alkalmas, lehet étterem, kávézó, szálloda, de akár klinika vagy gyógyszertár is. Emellett természetesen városi közösségi közlekedési eszközként is használható.

Hyundai at CES 2020 | PBV, the ultimate mobility solution for all lifestyles
A Hyundai jövőbeli közlekedési rendszerekről alkotott jövőképében egy másik új koncepció, a HUB is fontos szerepet játszik. A felhasználók számos PAV és PBV járművet kapcsolhatnak egy közös dokkoló állomáshoz, egy HUB-hoz, hogy olyan új közösségi teret hozzanak létre, ahol az emberek különböző csoportjai jöhetnek össze. Ha a funkcionális cél megkívánja, több HUB-ot is össze lehet kapcsolni.

CES 2020 Hyundai Hub