HÍREK
ALTERNATIV
SOLAR
ZÖLDRENDSZÁM
AUDI
  • Audi A3 Sportback e-tron
  • Audi Q7 3.0 TDI e-tron
CITROEN
  • Citroën C-Zero
HYUNDAI
  • IONIQ Electric
KIA
  • Kia Soul EV
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
MITSUBISHI
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PEUGEOT
  • Peugeot iOn
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen e-Golf
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen Golf GTE

Tesla Model X - kétmotoros, hétszemélyes villany-SUV sportanyukáknak

A kaliforniai Tesla Motors először 2007-ben "mutatta magát".
A Tesla első, tisztán elektromos hajtású modellje, a Tesla Roadster 4 másodperc alatt gyorsult 100-ra és 210 km/óra volt a maximális sebessége. Az autót a Lotus Cars segítségével fejlesztették ki. Az akkoriban még igazi technikai kuriózumnak számító villamosban 6831 darab, 450 kilónyi laptop-akkumulátor tárolta az energiát. Az akkucsomag egyszeri feltöltésével az autó már 2007-ben 394 km megtételére volt képes, 135 Wh/km fogyasztással, ami 1,74 l/100 km-es benzinfogyasztásnak felel meg. Ebből a modellből három év alatt 1 800 darab kelt el. A Roadster gyártását 2011 végén állították le.

2012-ben piacra dobták a Model S sedant, majd ezt követte egy nagyszerű kétmotoros: az összkerékhajtású villamos, a Model X SUV.


A hangtalanul suhanó, zéró emissziójú, a környezetet még a fáradt olajjal sem terhelő járműcsalád legújabb tagja elsősorban családi autónak készült. Elon Musk, a Tesla Motors ügyvezetője szerint a Model X a "kívül nagy - belül kicsi" crossover és a belül is nagy egyterű kombinációja, más megfogalmazás szerint igazi családi SUV, azaz tágas és kényelmes szabadidőautó.

Az egy, vagy igény szerint két, átszámítva 402 lóerős villanymotorral hajtott autó ezzel újradefiniálja a SUV kategóriát, annak ellenére, hogy a gyártó cég említést sem tesz holmi terepjáró képességről. A Model X aszfaltra készült és kiválóan alkalmas arra, hogy a sportanyukák elfuvarozzák vele csemetéiket edzésre...

Tesla Model X
Stabilitása páratlan, a padló alá épített akkumulátorcelláknak köszönhetően az autó súlypontja minden hasonló modellnél alacsonyabban van. 60 vagy 85 kWh-s akkumulátorral rendelhető, attól függően, hogy az egy- vagy a kétmotoros kivitelt választjuk. Ha tempomattal sikerül tartani a 90 km/h-s sebességet, a nagyobb aksival egy feltöltéssel akár 440 km-t is képes megtenni. Ez utóbbi esetben a két motor együttesen 830 Nm nyomatékot produkál az indulás pillanatában...

Tesla Model X
A Model X a Model S alapjaira épült, hajtáslánca szinte páratlan az EV-kategóriában. Három üléssorban hét utas fér el benne, az utasok kényelmes be- és kiszállását - ebben a kategóriában először - hátul felfelé nyíló ajtók, a "sólyomszárnyak" segítik. A szárnyaknak köszönhetően az autóba "be is lehet lépni" és nyitott ajtóknál fel lehet benne állni, például akkor, amikor a gyerekekkel van teendő. Az utasteret a cég a saját megfogalmazása szerint "az utasok köré építették", és otthoni kényelmet ígér a hatalmas, tablet számítógépre emlékeztető középkonzol is. A családi poggyászt elöl és hátul is jól elrejtik a méretes csomagtartók.

Tesla Model X
Az autó gyorsulása a prémium márkájú sportkocsikat is megszégyeníti: a kétmotoros Model X Performance kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a százas tempót!

Az egymotoros, fapados változat ára 2014-ben 60 000 dollár körül volt, napjainkban 73 75 000 és 137 000 dollár közötti pénzért juthatunk hozzá.