CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere

Az amerikai fejlesztésű, önegyensúlyozó stunt (kaszkadőr) rollernek 120 kg-os terheléssel a 36 %-os lejtő sem jelent akadályt.
KIWANO KO1+ Handheld One Wheel Electric Scooter
Ezúttal nem úsztuk meg a kicsomagolási procedurát, a KIWANO KO1 Plus-t bontatlan dobozban kaptuk. Az ismerkedés azonnal meglepetéssel kezdődött, ugyanis nem kellett összeszerelni, a csomagolást kibontva egy komplett, menetkész rollert találtunk benne. Szerszám nincs hozzá, de nem is kell! A meglepetések sora csak folytatódott, amikor a karbonszállal erősített kormányoszlop végén a gumibevonatú fogantyúkon kívül semmilyen más szerelvényt nem találtunk, sem gázbillenyűt, sem fékkart. Az oszlop első részén felül csupán három fehér, hátul lent két vörös LED világít. Nagyon megnyerő, hogy nem lóg ki belőle sehol sem vezeték, sem bowden, ami aztán jól kiszakad, ha menet közben beleakad valamibe... Vásárláskor lehet választani, SPORT vagy URBAN gumival kérjük. Előbbi a "terepes", utóbbi az "aszfaltos" használatra ideális.
A puritán egyszerűség mellett a másik ok, ami miatt érdemes a KIWANO-t választani az, hogy az egész jármű, beleértve a rugós kerékfelfüggesztést is, nem nagyobb egy 5-ös méretű, normál felnőtt futball labdánál. Aki utazott már - akár összecsukott rollerrel is - tömött buszon vagy villamoson, az tudja, milyen változatos és szófordulatokban gazdag a magyar nyelv, ha valaki megbotlik és átesik egy hagyományos e-rolleren. A KIWANO csendben megbújik a legkisebb sarokban is. A kerékbe épített villanymotor maximális teljesítménye 1000 W, ami bizony 1 kW(!) vagy még izgalmasabban 1,34 lóerő!

A roller 6,36 Ah-s, 50,4 V-os LG gyártmányú, litium-ion cellákból összerakott tűzbiztos akkumulátora gyárilag fel volt töltve.

Panasonic UL 2272 certified LG battery cells
A bekapcsoló gomb az LCD kijelző alsó részén van, ennek a hosszabb megnyomásával kapcsoljuk be és tesszük először "üresbe" a rollert. Ugyanennek a gombnak a hosszú megnyomásával lehet kikapcsolni is.
KIWANO KO1+ LCD Display
Bekapcsoláskor a kijelzőn nyomon tudjuk követni, ahogy az önegyensúlyozó elektronika kalibrálja magát. Amikor kész, a bekapcsoló gomb ismételt megnyomásával tudjuk "sebességbe" tenni, így már elindulhatunk vele.

KO1+ Rider Tutorial
Gyárilag egy nagyon fontos biztonsági figyelmeztetést ragasztottak a kijelzőre "Never Ride In Idle Mode" szöveggel, bővebben és magyarul ez azt jelenti, hogy "üresben" nem szabad fellépni a csúszásmentesített lábtartókra, mert rettenetesen pofára eshetünk, ha az önegyensúlyozó rendszer még nem üzemkész.

Kiwano rider showing off some skills on the KO1 Electric Scooter.
Első elinduláskor a bal felső gombbal a Normál üzemmódot kell beállítani. Az Advanced funkció előhívásával pedig akár 10 fokkal is meg tudjuk dönteni az oszlopot, például akkor, ha a max. 36 %-os (20°-os) lejtőn csapatunk.

Kiwano KO1 First Ride Tutorial
A kijelző mutatja a roller aktuális sebességét, ami maximum 20 km/óra lehet. Ezen kívül még láthatjuk az akksi-csomag pillanatnyi töltöttségét is. Egy töltéssel 20 km-t tud megtenni, majd egy fali konnektorból két óra alatt ismét 100 %-ra tudjuk tölteni.

Aki már vezetett Segway-t, annak elég néhány perc arra, hogy fellépve a járműre, máris magabiztosan guruljon vele. A kétkerekű rollerekkel ellentétben ezzel hátrafelé is lehet menni, de szintén gyári figyelmeztetés, hogy ne túl gyorsan! Az egyetlen kerék 8,5 colos, azaz 21,6 cm átmérőjű, 16 cm széles. Köszönhetően a beépített rugós tag csillapításának, ezzel akár már lépcsőt is lehet járni, persze csak lefelé. Szintén egyedülálló a piacon az a lehetőség, hogy a KIWANO KO1 Plus-hoz kerékpár utánfutót is lehet kapcsolni, hiszen nem állunk a vonórúd előtt... Lehet vele két gyereket vagy nagyobb csomagokat is szállítani.

Kerékpár utánfutók gyerekek vagy csomagok szállításához
Nem hagyhatjuk szó nélkül a KIWANO egyik legnagyobb okosságát, ez a kapcsolódás képessége, a Connectivity. A telefonra letölthető gyári applikáció segítségével Bluetooth kapcsolattal irányíthatjuk a rollert és távolról is testre szabhatjuk.

Connectivity
Csak látni kell az arcokat, amikor a roller mellett megyünk és az engedelmesen követ minket...

Kiwano Manufacturing Introduction
Bővebb információ: KIWANO.eu