CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

E-TWOW Booster V - a rollerek Teslája, a Teslák rollere

- Sajnos itthon még elég gyerekcipőben jár az elektromos roller használata, de a világ nagyvárosaiban pl. Párizsban vagy Barcelonában már szinte ez a leggyakoribb közlekedési eszköz az utcákon - állítja Szorcsik Viki.
A fenti sorokat Viki 2019 áprilisában írta és a folytatás is szívet melengető: "Apropó, azért esett a választásunk az itthon a futurer.hu webáruház által forgalmazott e-twow rollerekre (2 db!), mert ezek a legstabilabbak, ezek mennek el a legnagyobb távolságra (40 km!) és a legjobb konstrukcióval megáldottak. Millió érv szól még mellette, hosszú lenne felsorolni is! Én néha meghúzom a szarvát és 36 km/h sebességgel hasítok... persze csak óvatosan, mert nagyon nagyot lehet vele "zakózni". Szóval gyerekek öröm és bódottá:) tessenek rollert venni és kiszállni a kocsiból. Nincs dugó, nincs stressz, csak öröm, szabadság és mosolygás:)"

A márka másik nagy rajongója Pap Gergő. Pimaszúr vérbeli tévésként videón mondja el a véleményét.

Pimaszúr bemutatja: E-TWOW elektromos roller by FUTURER
Hát ennyi. Megkértük Istvánt, a futurer.hu szervizvezetőjét, egészítse ki Viki, a mosolygó, "bódott" rolleres személyes tapasztalatát azzal a további "millió érvvel", ami az E-TWOW Booster V mellett szól.

Valóban 40 km a Booster V hatótávja?

A gyári adat szerint a hatótáv 100 kg terheléssel 32 km, de természetesen ha ennél lényegesen könnyebb a vezető és ügyesen kezeli a roller "szarvát", elérhető vele 40 km is. Ebben jelentős szerepet kap a 10,5 Ah-s Samsung Li-ion akkumulátorcsomag és az 500 W-os kefe nélküli motor az első kerékben.

A roller végsebessége 5 szinten limitálható, az L5 szint a maximális, 30 km/órás sebeséget engedélyezi, az L4-el 25, az L3-al 20, az L2-vel 12, és az L1-el 6 km/óra a maximális sebesség. Van egy un. sportfokozat is, ezzel kb. 36 km/óra érhető el. Nagyon fontos, hogy mindig legyen rajtunk bukósisak, mert mint Viki is mondta "nagyon nagyot lehet vele zakózni". Hosszabb távra, pl. kerékpárúton haladva remek kiegészítő a tempomat, amivel szerencsére nincs sok baj, egyenletes, min. 4 km/órás sebességgel haladva 5 másodperc múlva automatikusan bekapcsol, ha a menüben engedélyezzük.

A nagyon színes hazai választék palettáján hova sorolnád a Booster V-t?

A kompakt kategóriába sorolnám. Könnyen és gyorsan összecsukható, akkorára, hogy bármilyen autó csomagtartójába belefér. Teljesítmény-súly arányban pedig nehezen találni jobbat a piacon: 11,3 kg/500W. Valósan 125 kg-ig terhelhető, a hivatalos magyar forgalmazója 3 év garanciát vállal rá ekkora terhelésig.

Szerinted milyen érzés vezetni a rollert?

Kényelmes, stabil eszköz, nem kotyog sehol. Elöl-hátul rugózik és a légcellás kerekek nagyon jól elnyelik az út egyenetlenségeit. Kevésnek tűnhet, de a 8 collos, vagyis 20 cm átmérőjű kerekek megfelelőek a nagyvárosi közlekedéshez. Jó vele kanyarodni, könnyen dönthető és szépen tartja az egyenest, még rossz úton is. A hátsó rugója sajnos könnyen koszolódik és utána idegesítő nyekergő hangja lesz, de egy kis WD-40-el gyorsan el lehet némítani. Kisméretű, kompakt töltőjével 4 óra alatt, azaz amíg alszunk, simán feltölthető. A kijelzőjén megjelennek az alap és szükséges információk, bár a felülete egy kicsit lehetne nagyobb. Telefon nem csatlakoztatható hozzá.

Milyen környezetben érzi igazán elemében magát?

Alapvetően a nehézkes városi közlekedés helyett kínál alternatívát, de nyaraláskor, kiránduláson is kiváló társ. Rossz úton is lehet vele menni, csak persze lassabban. A süppedős talaj viszont már kifog rajta a viszonylag keskeny légcellás, defektmentes gumik miatt. Járdán lassú közlekedésre (séta tempó) nem igazán alkalmas, az érzékeny gázkar és a motor nagy nyomatéka miatt. A gázkar lehetne egy kicsit finomabb, jobban szabályozható.

Milyen fék(ek) van(nak) rajta és mit jelent a KERS felirat a töltőcsatlakozó felett?

Kétféle fékkel is lassíthatunk, a mágneses fék fékezéskor a roller villanymotorját generátor üzemmódban használja és ezzel áramot tölt vissza az akkumulátorba. Ennek a féknek a nagy előnye, hogy nincs kopó alkatrésze, a fékhatás 3 000 km múlva is ugyanolyan, mint új korában. A fékezés fokozatosan, jól szabályozható a fékkarral. Ez egy teljesen elektronikus fék, nincs szükség karbantartásra és állítgatásra. A KERS jelentése Kinetic Energy Recovery System, azaz mozgási energiát visszanyerő rendszer. Ez azt jelenti, hogy a fékenergiát nem hőenergiává alakítja át a tárcsán és fékbetéten, hanem elektromos energiává és ezt tölti vissza az akkumulátorba. A másik fék a "vészhelyzeti", ez egy mechanikus, hagyományos "rolleres" fék a hátsó keréken.

A Booster V 300 000 forint feletti árával nem számít olcsónak... Milyen extra szolgáltatások járnak a rollerhez?

Valós magyarországi garancia jár a rollerhez, itt Budapesten személyesen, helyben javítjuk. Ezeknél az eszközöknél, akármilyen egyszerű felépítésűek is, sajnos előfordul gyártási hiba és fontos, hogy legyen egy megbízható szakszerviz, ahol megjavítják és "legaranciáztatható". A futurer.hu 1 év vagy 4 000 km garanciát vállal az akkumulátorra, élettartam garanciát a motorra és 125 kg-os terhelésig 3 év garanciát a vázra.

Kiknek ajánlod ezt a rollert?

Ez egy fiatalos, sportos, gyors városi cirkáló. Nagyon tág a felhasználási területe a kikötőktől, a borospincéktől a mindennapi munkába járásig. Minden korosztály számára alkalmas közlekedési megoldást nyújt rövid távtól egészen hosszú távolságokig, azoknak, akik szeretnek gyorsan és időben odaérni, igazából bárhova.

Discover the E-twow portable electric scooter
Az egyik legnagyobb királyság, hogy a rollernek elől LED-es világítása van, illetve hátul még féklámpája is!

E-TWOW Factory
Köszönjük a www.futurer.hu webáruháznak, az E-TWOW rollerek hivatalos magyarországi disztribútorának, hogy támogattta cikkünk megírását, valamint hogy a teszteléshez kölcsönadott egy E-TWOW Booster V rollert.