CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Bluetouch BT800 - nehézbombázó terepre, távolsági bevetésre

A roller gyártója és forgalmazója, a cseh BlueTouch, s.r.o. szerényen a rollerek királynőjének nevezi a kicsikét, pedig még királynak is túlsúlyos... A rollert az Euronics jóvoltából kaptuk kölcsön.
Bluetouch BT800
Miután átvettük és becipeltük a lakásba a méretes kartondobozt, kezdődhetett az ismerkedés! Azt már láttuk a fotókon, hogy ez a modell fokozatmentesen állítható, dupla T-oszlopot kapott és extra, netto 18 centiméter széles a fellépője, de azt, hogy milyen érzés egy 26 kilós rollert emelgetni szereléskor, csak az tudja, aki már próbálta... Minden esetre nagy szemeket meresztettünk, amikor végre összerakva, menetkész állapotban láttuk. Nem mindennapi látvány!

Bluetouch BT800 - a kicsomagolás
A kettős T-oszlopra egyszerű a magyarázat, ugyanis a roller tervezői, - nagyon helyesen - prémium minőségű első és hátsó kerékfelfüggesztést alkalmaztak, ezért van a 10"-os, felfújható, de defektmentes gumival szerelt első kerék két oldalán egy-egy rugós tag az oszlopok végén. Ugyanígy a hátsó kerékfelfüggesztésnél szintén két rugó fogja közre a szintén 10"-os hátsó kereket. A menetkomfort javításán kívül erre azért is szükség van, mert a BT800 maxilis terhelhetősége 120 kg(!) és ekkora tömeg már mégsem pattoghat a mostanság oly divatos viacolor útburkolaton.

Bluetouch BT800
A táncparkettnyi széles fellépőre a kényelmi ok mellett másik, még fontosabb szempont ad magyarázatot: a 60 V-os LG gyártmányú Li-Ion akkucsomag 24 Ah kapacitású. Ekkora akksinak hely kellett, függőlegesen nem volt, mert megemelte volna a roller tömegközéppontját, így maradt az a megoldás, hogy a szélesebb lett a fellépő és az alá került. Az akkumulátort 800 újratöltésre tervezték (ez 60 kilométerenkénti töltésssel számolva 4800 km rollerezést jelent...) és elektronikusan védett a túltöltéstől és az alultöltődéstől. Nemigen találni a piacon ekkora akksit, de olyan rollert sem, amelyiket 800 W-os motorja 60 km távolságra repít. A repít nem túlzás, mert a három választható sebességlimit küzül a legnagyobbnál a csúcssebesség 50 km/h! Ekkora sebességhez természetesen megfelelő fékeket is kapott a roller, ha a gázkart (igen az van neki, nem billentyű!) elengedjük először az elektromos fék lassitja a rollert, egyidejűleg a kormányra szerelt karokkal tudjuk blokkolásig fékezni az első és a hátsó kerekeket. Mindenképpen nagyon fontos megemlíteni, hogy az átlagosnál sokkal jobb fékhatás annak köszönhető, hogy a BT800-as elöl-hátul tárcsafékes! A nagy kerekek sokat segítenek abban, hogy ez a roller még a jobb minőségű földúton is magabiztosan halad és nem okoz neki gondot a 15 fokos emelkedő leküzdése sem.

A vezetőt a hosszabb távú rollerezéskor, például egy vidéki kiránduláson tempomat segíti, az elektronika automatikusan bekapcsol, ha 5 másodpercig egyenletes, azonos sebességgel halad a roller. Fékezéskor vagy gázadáskor magától kikapcsol.

A rossz látótávolság mellett történő vezetés nem jelent problémát, mert a roller LED-es fényszórókkal és 3D-s hátsó lámpákkal van felszerelve. A váz extra erős, a repülőgépiparban használt minőségű aluminiumból készült.

Bluetouch BT800
A 26 kilós önsúly természetesen csak akkor feltűnő, ha emelni kell a rollert, összecsukva azért lehet rajta fogást is találni és rövid távon ekkora súly egy felnőtt (férfi) számára azért elviselhető. A címben a nehézbombázót emlegettük, azokat sem tinédzser kislányok vezetik... Összecsukni viszont gyerekjáték, nyugodtan rábízhatjuk a kislányokra.

Bluetouch BT800


A végére hagytuk, mert a kormány felszereltsége külön fejezetet érdemel! A legmélyebb benyomást az irányjelző(!) tette ránk, ez a kapcsoló a kormány bal oldalára került, közvetlenül a világításkapcsoló és az elektromos kürt(!) nyomógombjai közé. A kormány jobboldali felszereltsége legalább ilyen izgalmas, itt van a "gázkar", na ezzel nem sikerült megbarátkozni, a ki-bekapcsoló és a MODE gomb, ha ezt nyomogatjuk akkor tudjuk váltani a sebességlimiteket. Ugyancsak itt van a multifunkciós display a "kilóméterórával és egy piros LED-es kijelző, amin a töltöttséget lehet nyomon követni. Van hozzá indítókulcs, tervezői gondoltak a lopásvédelemre is! A markolatokat szállításkor egy-egy rövid csövecske félretolásával nagyon könnyen le lehet hajtani.

Bluetouch BT800
Köszönjük a márka magyarországi képviselőjének, hogy támogattta cikkünk megírását és a teszteléshez kölcsönadott egy Bluetouch BT800 rollert.