CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Servo Powershare - közösségi töltőhálózat indul Budapesten!

A Servo Movement új fejlesztésével irodaházak, vendéglátóhelyek, kereskedelmi egységek, társasházak szolgálhatják a fenntartható városi közlekedés ügyét, miközben még pénzt is keresnek.
Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére. A Personal Electric Vehicles (PEV) járművek tulajdonosai térképen megjelölhetik hol látják legnagyobb szükségét a töltőpontoknak, az irodaházak, vendéglátóhelyek, kereskedelmi egységek, társasházak pedig szolgálhatják a fenntartható városi közlekedés ügyét, miközben még pénzt is keresnek - egyszóval mindenki csak jól járhat!

Servo Movement - Powershare app
A járműforgalmazói összesítésekre alapozott becslések szerint ma már minden huszadik fővárosi háztartásban van elektromos meghajtású bicikli, roller vagy robogó. A nemzetközi tendenciák ezzel összecsengve azt mutatják, hogy ezeknek a személyi transzportereknek a piaca sokkal gyorsabban fejlődik, mint például az elektromos autóké, ráadásul állami támogatás nélkül is kitart a lendület.

A fejlődés ütemének azonban gátat szab a töltési lehetőségek hiánya. Miközben az elektromos autók esetében sok szó esik a töltőhálózat fejlesztéséről, a mikromobilitási eszközökre ennél sokkal kevesebb figyelem jut. A leendő e-járműtulajdonosok számára ez csalódást hozhat és akár kontraproduktív folyamatokat is generálhat, ha a nagyon pozitív kezdést a töltési nehézségek miatt a kiábrándulás korszaka követi.

Servo Powershare - közösségi töltőhálózat
Erre kínál megoldást a Powershare, amely nemcsak kulturált alternatíva az utcai elektromos jármű töltésre, hanem az üzemeltetőket is érdekeltté teszi, ezzel garantálja a gyors terjedést és a megbízhatóságot.

Servo Powershare - közösségi töltőhálózat
Az elsősorban kültérre szánt, falra vagy állványra rögzíthető, vandálbiztos és vízálló Powershare doboz nem nagyobb, mint egy postaláda. 230 V-os csatlakozói maximum 1000 W-os fogyasztásig használhatók és ezekről meghatározott időegységekben tölthető bármilyen mikrojármű. Az időegységeket, az úgynevezett Spark-okat előre vásárolhatják meg a felhasználók, a töltést pedig mobiltelefonnal, a Powershare készüléken látható QR-kód beolvasásával indíthatják.

Servo Powershare - közösségi töltőhálózat
A felhasznált Spark után jutalékot kap a Powershare készülék házigazdája, vagyis az adott kávézó, mozi, ügyfélszolgálati iroda, vagy éppen a közterület tulajdonosa.

A Servo Movement számításai szerint a működtetőnek már 1-2 éven belül megtérülhet a Powershare készülék ára, ráadásul a kiépítés nem engedélyköteles és bármely villanyszerelő megoldja a kiépítést. A Powershare Pontok már telepítés alatt vannak Budapesten több helyen, de a végleges hálózatot a felhasználók igényei alapján szeretnék kialakítani, az ő közlekedési és városhasználati szokásaikhoz igazodva. Ennek az első lépése a most közzétett interaktív térkép, amelyen egy felhasználó egyszerre három konkrét helyszínt, kedvenc kávézóját, terét vagy akár a munkahelyét is megjelölheti, ahol a legtöbbször töltené eszközét. - Arra számítunk, hogy a valós felhasználói igények feltérképezésével még vonzóbb lesz a Powershare, például a vendéglátóhelyeknek, amelyek egy tudatos, fenntarthatóság iránt elkötelezett, és a tapasztalatok szerint jobb vásárlóerővel rendelkező célcsoporthoz kapnak hozzáférést a töltési lehetőség kiépítésével – mondta el a bevezetés kapcsán Csapó Balázs, a Servo Movement ügyvezetője. A Powershare Pontok megjelenése a töltés mellett azért is kulcsfontosságú, mert a töltőpontokat nagy körültekintéssel olyan helyekre telepítik, ahol az ott parkoló járművek nem akadályozzák a gyalogos- és az egyéb járműforgalmat, így az egyre kellemetlenebbé váló parkolási rendezetlenségeknek is van végre megoldása.

A szakember és munkatársai évek óta foglalkoznak a városi e-járművek és az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésével. Meggyőződésük szerint a töltési lehetőségek szervezett formában történő kiépítése nem csak a belvárosi autóforgalom csökkenésére és a város élhetőségére lesz jótékony hatással. A "hatótáv-para" leküzdésével sokkal bátrabban mernek akár messzebbre is elindulni a személyi transzporterek tulajdonosai. A ma használatos e-rollerek átlagos hatótávolsága 25-30 km, amit befolyásol az időjárás, a felhasználó testsúlya, vezetési stílusa, a terep minősége és meredeksége. Az e-mopedek tekintetében ugyanez a távolság 40-50 km, míg az elektromos robogóké egy töltéssel átlagosan 70 km. Amennyiben a fővárosban nem kell aggódni a töltés miatt, akkor az agglomerációból is minden további nélkül vállalható egy túra a belvárosba - minimális rátöltéssel, mentesítve magunkat az aggodalmaktól. Egyes becslések szerint a főváros budai kerületeiben, valamint a városközeli agglomerációban további százezrek válhatnak potenciális felhasználóvá. Ezzel a Powershare újrarajzolhatja a közlekedési kultúrát is, amelyben megfér egymás mellett az e-járműveket használók közössége a hagyományos értékrenddel bíró városlakókkal.

A budapesti fejlesztőközpontban bárki megnézheti, kipróbálhatja a Powershare Pontot, szívesen válaszolnak a kérdéseire és kíváncsiak az ötleteire. Ha Te is érdeklődsz, jelentkezz, vagy hívd a +36 70 574 5714 telefonszámot. A cég márciusban 10 helyszínen telepít demo pontot, a Facebookon lehet értesülni az új helyekről.

A Servo Movement tervei szerint a fővárosi sikerek után megyeszékhelyekkel és más, kedvező adottságú vidéki nagyvárosokkal bővül a hálózat.

Dugaljakkal a dugók ellen!

Servo Powershare - közösségi töltőhálózat