- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Peugeot e-208 - hatalmas lendülettel indít az európai piacokon az elektromos 208-as
A 136 lóerős villanymotorral hajtott autó iránt elsősorban a márka új elektromos hajtáslánca, valamint a versenyképes költségek miatt nagyobb a kereslet a vártnál.
Peugeot e-208
Már a teljesen újratervezett Peugeot 208 is vitathatatlanul az egyik legvonzóbb modell Európa zsúfolt B szegmensében, de az elekromos változat iránti kereslet minden várakozást felülmúl.Peugeot 208; Peugeot e-208 electric
- A Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy a vásárlók minden tizedik 208-ast rendelik meg villanymotorral, ezzel szemben máris az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra - árulta el Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgató alelnöke az Automotive News Europe szaklap újságírójának. Természetesen korai volna még megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magas marad-e, vagy csak a modern technika iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeznek minél gyorsabban magukénak tudni az európai piac legújabb villanyautóját. Az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat. - Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka is lehet tisztán elektromos modell – mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is nyereségessé teszi a 208-as modellcsaládot, így a darabszámok növelésére csak akkor lesz szükség, ha azt a piac megköveteli.Habár az elektromos autók eladásaiban kétségtelenül fontos szerepet játszik az újdonság varázsa és a zéró-emissziós e-208-as még érzelmeiken keresztül is képes megszólítani az ügyfeleket, a modell mellett mégis a költséghatékonyság a legfontosabb érv. A Peugeot villanyautójának teljes tulajdonlási költsége ugyanis összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1.2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt Peugeot 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét változat: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá az elektromos Peugeot-jukhoz. A Peugeot e-208 teljes tulajdonlási költségét azonban a benzineshez képest jóval kedvezőbbé teszi az autó kiváló értéktartása: a kalkulációk szerint várhatóan 2000 euróval fog többet érni a használtautó-piacon az elektromos modell, mint egy vele összevethető benzinmotoros változat.
A Peugeot e-208 a régi PF1 platform helyett ugyanúgy a PSA új generációs padlólemezére, az új Common Modular Platformra (e-CMP) épül, mint a modell benzines és dízelmotoros változatai. A korábbi szerkezetnél 30 kilogrammal könnyebb, kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkkel megépített, az oldaldőlésre csekélyebb hajlamú platform a menetkomfort, a zaj- és hőkomfort, a rezgések (NVH), valamint az aktív biztonság, a vezetőtámogatás terén is kiemelkedik vetélytársai közül.
Peugeot e-208
Az e-208 136 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotorját egy 50 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor táplálja. A 8 év vagy 160 000 kilométer garanciával kínált akkucsomaggal az autó egy feltöltéssel az életszerűbb WLTP szabvány szerint mérve akár 340 kilométert képes megtenni. Peugeot e-208
A töltési idő 7,4 kW-os töltővel 8 óra, 11 kW-ossal 5 óra és 15 perc. Ahol elérhető a 100 kW-os gyorstöltés is, ott az akkumulátor a technikai szempontból optimális 80%-os töltöttségi szintre mindössze 30 perc alatt tölthető fel. A Peugeot garantálja, hogy az akkumulátor kapacitásának 70 százaléka 8 év vagy 160 000 km megtétele után is megmarad.Peugeot e-208
A belsőégésű motorral szerelt verzióval azonos utastéri helykínálattal és csomagtér-kapacitással rendelkező e-208 normál és sportos vezetést is kínál, ez utóbbival 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A regeneratív, energia-visszatápláló fékrendszer szintén két fokozatban állítható, így az autó üzemideje nagy részében akár a fékpedál érintése nélkül, egypedálos üzemben is vezethető. A normál üzemmód a mindennapi használathoz ideális, az ECO mód pedig az optimális hatótávolság eléréséhez minimalizálja a motor áramfelvételét.