AUDI
  • Audi A3 Sportback e-tron
  • Audi Q7 3.0 TDI e-tron
CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen e-Golf
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen Golf GTE

Honda e Prototype - Genfben mutatkozott be a jövő hírnöke

A Honda fokozza az elektromos átállás tempóját, 2025-ben már minden Európában eladott új Honda hajtáslánca tartalmazni fog elektromos elemeket is.
- Újjá szeretnénk születni! A Honda elkötelezett amellett, hogy minden európai piacra szánt új autója elektromos technológiát használjon – nyilatkozta Hacsigo Takahiro, a Honda elnök-vezérigazgatója. - Amióta 2017 márciusában megtettük az első lépést, az átállás tempója jelentősen nőtt, ebben nagy szerepet játszik, hogy környezetvédelmi okokból egyre nagyobb az igény a tisztább üzemű járművekre. A technológia megállíthatatlanul fejlődik, az emberek pedig elkezdtek másként gondolkozni az autóról magáról - mondta Genfben Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke.

2019 HONDA e Prototype
Hogy mindezt valóban komolyan gondolják a japánok, bizonyítja a Genfben leleplezett Honda e Prototype is. A Geneva International Motorshow-n világpremierjét ünneplő kis villamos a márka új kompakt elektromos járművének az előfutára. A városi használatra, illetve elővárosi ingázásra optimalizált modell hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert. Akkumulátorait vagy az otthoni 220 V-os hálózatról hagyományos konnektorból vagy speciális töltőegységgel lehet tölteni. Üzletek parkolójában, hosszabb utakon pedig a gyorstöltő pontok kiterjedt hálózata segítségével, ezekből 30 perc alatt tölthető 80 százalékra.

2019 HONDA e Prototype
A hatékony működés mellett a Hondákra jellemző különleges vezetési élmény is a "csomag része". A hátsókerék hajtású Honda e Prototype nagyon mozgékony és dinamikus, az akkumulátorok ügyes beépítése miatt a súlypontja is nagyon alacsonyan van. Mindemellett az autó tervezésénél a külső és belső dizájn is főszerepet kapott. A múzsa az első Honda Civic volt.

2019 HONDA e Prototype
Az e Prototype modern-retro külsejét minimális mennyiségű díszítőelem és a sportos kiállás hangsúlyozza. Szimmetrikusan elhelyezett LED-fényszórói zongoralakk-fekete háttérbe vannak beépítve és ez a stílus megismétlődik hátul is. Aprólékos gondossággal rejtettek el minden olyan részletet, ami csak elrejthető. Így például gyakorlatilag láthatatlanok lettek a vezetéstámogató rendszerek. Eltüntették a szem elől a töltőpontot is. A tető olyan, mintha kecsesen lebegne egy átlátszó üvegfelület felett. A panoráma-szélvédő egy síkba került az A-oszlopokkal.

2019 HONDA e Prototype
A külső tükrök helyett kameratükör-rendszert (Side View Mirror Camera) alkalmaztak. A legújabb fejlesztésű videokamerák minden tükörnél részletesebben mutatják meg a környezetet, gyakorlatilag teljesen kiküszöbölik a vakfoltok okozta veszélyeket és nem növelik a légellenállást sem. Ugyanezen okból az ajtókilincsek szinte belesímulnak a karosszériába.

2019 HONDA e Prototype
A modern, minimalista irányzatot képviselő, lounge-okat idéző belső tér nyitott elrendezését a japán építészeti elvek és a "Ma" fogalom ihlette. Ez a szó a nyílt tér dinamikáját jelenti. A térérzetet az elöl-hátul egyaránt teljesen sík, kardánalagút nélküli padló fokozza. Kizárólag kellemes tapintású, kortárs anyagokat alkalmaztak, a természetes fafelületek és a puha tapintású, természetes anyagból készült szövetek nyugalommal töltik ki a teret. A információs és az infotainment rendszer a legújabb technológiával egészíti ki a természetes stílust. A műszerfalat egy következő generációs, dupla képernyős kijelző uralja, amelyet mobilkommunikációra is képes szórakoztató elektronikai és vezetői információs rendszerrel társítottak. A tárolórekeszek és a töltőcsatlakozók biztosítják, hogy mindennek meglegyen a helye. Nem véletlenül "100% ÉLMÉNY, 0% EMISSZIÓ!" az e Prototype szlogenje!

A sorozatgyártású változatot valamikor ez év második felében mutatja majd be a vállalat, addig a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a vásárlók. Az érdeklődést mi sem mutatja jobban, mint az, hogy eddig máris 15 000 regisztráció futott be a Honda e Prototype-ra. Rendelésre eleinte csak néhány európai országban lesz lehetőség, a globális értékesítés később indul.