HÍREK
ALTERNATIV
SOLAR
ZÖLDRENDSZÁM
AUDI
  • Audi A3 Sportback e-tron
  • Audi Q7 3.0 TDI e-tron
CITROEN
  • Citroën C-Zero
HYUNDAI
  • IONIQ Electric
KIA
  • Kia Soul EV
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
MITSUBISHI
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PEUGEOT
  • Peugeot iOn
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen e-Golf
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen Golf GTE

"Electric Vision" címmel harangozta be jövőbeni stratégiáját a Honda a 2017-es Genfi Autókiállításon

Mint Katsushi Inoue, a Honda európai elnök-vezérigazgatója elmondta, az "Elektromos látomás"-sal az a Honda célja, hogy 2025-re az Európában eladott járműveinek kétharmada elektromos hajtású legyen.
Electric Vision
A japánok tervei szerint 2025-re az Európában eladott Honda modellek kétharmada hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros hibrid vagy üzemanyagcellás lesz. 2018-ban elsőként egy kétmotoros hibrid érkezik. Emellett vadonatúj konnektoros hibridekkel, valamint akkumulátoros modellekkel bővül majd a kínálat, és természetesen megérkeznek a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autók is.

2017 Honda Clarity Fuel Cell
Utóbbiak a közül a Clarity Fuel Cell már a nagy példányszámú sorozatgyártás küszöbén áll. Az első példányok már tavaly megérkeztek Európába és a Genfi Autószalon látogatói láthatták is az autót. Az idén bemutatott Honda Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, az NEDC (New European Driving Cycle) mérése szerint 700 kilométeres (434 mérföld) hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja.

A Clarity FCEV modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak is, amelynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Genfben találkozhat először a nagyközönség a tisztán elektromos, automatikus irányítású Honda NeuV tanulmányautóval, melynek legfőbb érdekessége a mesterséges intelligencia által vezérelt "érző erőforrás" (Emotion Engine), ami képes tanulni a pilótától. A NeuV (ejtsd: nyúví) neve a New Electric Urban Vehicle, azaz az új, elektromos, városi jármű kifejezésből ered, és az a gondolat hívta életre, hogy a magánszemélyek az általuk birtokolt járműveket élettartamuk 96 százalékában nem használják.

Honda NeuV
Az innovatív, önvezető modell komoly anyagi haszonnal is kecsegteti a leendő vásárlókat, ugyanis azokban az időszakokban, amikor a tulajdonosnak nincs rá szüksége, másokat is szállíthat. Amellett, hogy "taxizik", képes áramot termelni és "visszatölteni" az elektromos hálózatba, így valóban teljesen új üzleti modellt alakíthatnak ki a vásárlók.