- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Tokióban átadták az első üzemanyagcellás autóbuszt
A buszokba beépített hidrogén-üzemanyagcellás rendszert (TFCS) eredetileg a Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsi (FCV) számára fejlesztették ki.
Toyota FC Bus
A Toyota tervei szerint a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokat megelőzően több mint 100 hidrogén-üzemanyagcellás (FC) buszt állít üzembe a japán fővárosban, az első két jármű a Tokiói Önkormányzat Közlekedési Hivatala (Bureau of Transportation of the Tokyo Metropolitan Government) megrendelésére készült. A két Toyota FC Bus menetrend szerinti járatként, fix útvonalon fog közlekedni. A Hivatal szerint az üzemanyagcellás autóbuszok bővíthetik a nagyközönség FC technológiával kapcsolatos ismereteit és népszerűsítik az üzemanyagcellás hajtás előnyeit a városi közlekedésben.Toyota FC Bus
A buszokba beépített hidrogén-üzemanyagcellás rendszert eredetileg a Mirai FCV személyautó számára fejlesztették ki és a Hino Motors, Ltd. (HINO) buszgyártó vállalattal közösen fejlesztették tovább. A 77 személyes, alacsony padlós járművekben tíz nagynyomású üzemanyag-tartály van, ezekbe összesen 600 liter, 700 bar nyomású hidrogént lehet tankolni. A két, összesen 228 kW teljesítményű üzemanyagcella nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátorcsomagot tölt. A busznak két villanymotorja van, ezek összesen 226 kW-osak (303 lóerősek), 670 Nm csúcsnyomatékkal. A 9 kW maximális teljesítményű fedélzeti energiarendszer 235 kWh kapacitással áramforrásként is szolgálhat pl. természeti katasztrófák esetén.