CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Megalakult és először Davosban tanácskozott a Hydrogen Council

13 energetikai, szállítmányozási és járműipari vállalat fogott össze, hogy felhívja a figyelmet a hidrogén jelentőségére a klímaváltozás elleni küzdelemben.
Mint az 2017. január 17-én Davosban elhangzott, a Hydrogen Council, azaz Hidrogéntanács legfőbb célja, hogy a legelterjedtebb, legnépszerűbb energiahordozók közé emelje be a hidrogént. Ez a légnemű vagy cseppfolyós anyag igen sokoldalú és hatékony energiahordozó, s mivel felhasználása során nem szabadul fel széndioxid, rendkívül fontos szerepe van a tiszta, alacsony CO2-kibocsátású globális energiarendszer kialakításában. A Tanács legfontosabb törekvése, hogy megvalósuljon a 2015-ös Párizsi Klímacsúcs döntése, mely szerint az aláíró államok vállalták, hogy 2100-ig +2 Celsius fok alatt tartják az átlaghőmérséklet emelkedését, illetve rögzítették elkötelezettségüket, hogy lehetőség szerint 1,5 Celsius fok alá csökkentik ezt az értéket.

A hidrogénfelhasználáshoz kapcsolódó technológiák és termékek hatalmas fejlődésen mentek át az elmúlt években, sőt már piaci bevezetésük is megkezdődött. A Tanács feladata, hogy együttműködjön a törvényhozókkal, a nemzetközi ügynökségekkel, a civil szervezetekkel és a piaci szereplőkkel, különféle tanácsokkal segítse őket, hogy minél hamarabb megvalósulhasson a hidrogénalapú társadalom. Emellett komoly befektetésekkel igyekeznek felgyorsítani a folyamatot, évente 1,4 milliárd eurót fordítanak fejlesztésre, illetve piaci bevezetésre.

A Tanács jelenlegi tagjai: az Air Liquide, az Alstom, az Anglo American, a BMW GROUP, a Daimler, az ENGIE, a Honda, a Hyundai, a Kawasaki, a Royal Dutch Shell, a The Linde Group, a TOTAL és a Toyota. Figyelemre méltó, hogy két nagy olajvállalat, a Royal Dutch Shell és a TOTAL is csatlakozott a Tanácshoz, vezetését két egymástól nagyban eltérő profilú konszern, az Air Liquide és a Toyota vállalta magára. A tavalyi adatok szerint a Hydrogen Council tagjai mögött összesen 1,07 trillió euronyi tőke és 1,72 millió alkalmazott áll.

A Hydrogen Council tagjai
- A 2015-ös Párizsi Klímacsúcs nagyon fontos lépés a helyes irányba, de további tetteknek kell követnie, hogy valóban megtörténjen a változás. A Hydrogen Council a világ legnagyobb járműipari és energetikai cégeit fogja össze, hogy kidolgozzák a kapcsolódó technológiákat és stratégiákat, egyszersmind minél nagyobb szerepet biztosítsanak a hidrogén számára az ipari és lakossági szektorban, beleértve az energetikát és a járműipart is. De ez egyedül nem fog menni. A kormányzatokra legalább ekkora szükség van a tervek megvalósításához, ki kell építeniük például a szükséges infrastruktúrát. Ma azért fordultunk a világ vezetői felé, hogy segítségüket kérjük a hidrogénalapú energiarendszer megvalósításához és a klímaváltozás megállításához - osztotta meg gondolatait Benoit Potier, az AirLiquide elnök-vezérigazgatója.

World Green Car 2016 - Toyota Mirai FCV Fuel Cell Vehicle
- A Hydrogen Council felelős, példamutató szakmai szervezetként mutatja be a hidrogénalapú technológiákat, illetve előnyeiket a bolygóra nézve, egyúttal együttműködést, megértést és közös munkát kér a kormányoktól, az iparágaktól és persze az emberektől. Mi, a Toyotánál - környezetvédelmi és technológiai szempontból is - mindig vezető szerepre törekedtünk a járműiparban, ezért is mutattuk be üzemanyagcellás autónkat. Tudjuk, hogy ha a hidrogén elterjed a közlekedésben és a különféle iparágakban, jelentősen közelebb kerülhetünk az alacsony szénfelhasználású társadalomhoz. A Hydrogen Council szándéka, hogy aktívan segítse ezt az átállást - ismertette a Toyota álláspontját Takeshi Uchiyamada, a cég elnöke.

Honda Clarity
- A Honda elektromos hajtásláncok kidolgozásán és fejlesztésén dolgozik, illetve olyan műszaki megoldásokat keres, melyek révén csökkenthető a fosszilis energiahordozók felhasználása és elérhető a fenntartható társadalom. Azt szeretnénk, hogy 2030-ra a világszerte eladott autók kétharmada elektromos (pl. üzemanyagcellás, akkumulátoros) legyen, tehát olyan járművek kerüljenek forgalomba, melyek egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagokat. Hisszük, hogy idővel a hidrogénüzemű és az üzemanyagcellás járművek adják majd az energiarendszer magját. A Honda - az üzemanyagcellás technológia egyik vezető fejlesztőjeként - arra törekszik, hogy világszerte segítse a hidrogénalapú társadalomra irányuló törekvéseket - mondta Seiji Kuraishi, a Honda Motor Co., Ltd. alelnöke.

A hidrogén sokoldalú, tiszta, biztonságos, nagy mennyiségben is könnyedén tárolható energiahordozó, ami üzem- és nyersanyagként is hasznosítható. További előnye, hogy megújuló és szénhidrogén-alapú energiával egyaránt előállítható és felhasználásakor egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat. A hidrogén elterjedését megkönnyíti, hogy nagy energiasűrűségű folyadék és gáz formájában is szállítható, s elégetésével, illetve üzemanyagcella felhasználásával hő vagy elektromosság termelhető.

Jelenleg a Toyota Mirai, a Honda Clarity és a Hyundai i35 FCEV modelleket már üzemanyagcellából nyert villanyáram hajtja. A hidrogéntartály teljes feltöltése csupán 3 percig tart és ezzel közel 600 km-t lehet autózni.

Hyundai i35 FCEV