CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Hiába csökken az akkumulátorok ára, az e-autók még mindig túl drágák

Az e-autókhoz használt akkumulátorok ára 34 %-kal esett az elmúlt két évben. Az autók viszont változatlanul több mint 40 %-kal drágábbak az azonos kategóriájú hagyományos modelleknél.
A lítium-ion akkumulátorok egy kilowattórányi tárolókapacitása 2010-ben még több mint 600 euróba, 2018-ban viszont már a 2017-es árhoz képest is 13 százalékkal kevesebbe, csak 150 euróba került. A trend várhatóan folytatódik. Szakértők előrejelzése szerint 2020-ban egy kilowattórányi kapacitás ára 90 euró alá esik, 2025-től kezdve pedig 50 és 70 euró közé áll be.

Ha az elektromos autókat nézzük, akkor ezeknek az ára 2010-ben nagyjából a duplája volt a velük összehasonlítható, belsőégésű motorral szerelt kocsik árának. A következő években az e-autók felára 40 százalékosra mérséklődött, 2016-tól azonban ez a trend nem folytatódott. Éppen ellenkezőleg: 2018-ban az e-modellek vásárlói 44 százalékkal többet fizettek, mintha hasonló kategóriájú, belsőégésű motoros autót vettek volna.

Battery Pack
Az e-autók gyorsabb terjedéséhez az árcsökkenés mellett a hatótávolság növelése is szükséges lenne, bár ezen a téren van előrelépés. A gyártói adatok szerint az egy töltéssel megtehető átlagos távolság 2018-ra 330 kilométerre nőtt. Ez 11 százalékos emelkedés 2017-hez képest. Szakértők arra számítanak, hogy 2020 végére az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan több mint 400 kilométert tudnak majd megtenni egyetlen töltéssel.

Forrás: Domány Vrannai Katalin
kommunikációs vezető
IFUA Horváth & Partners Kft.