- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Az elektromos autókról röviden
Az elektromos autók (Electric Vehicle – EV) hajtáslánca négy fontosabb szerkezeti elemből áll. Ezek a motor, az akkumulátor, a töltőegység az autóban és a töltési pont az autón.
1. Motor
Az elektromos autókban egy vagy több villanymotor van. Az autó méretétől és teljesítményétől függően a motorok 15 kW-tól akár több száz kW-osak is lehetnek. Például a kisebb, 4 üléses sedanok 35-48 kW teljesítményűek.
2. Akkumulátor
Az akkumulátor biztosítja a megfelelő mennyiségű energiát a villanymotor működéséhez. Az akkumulátort fékezés közben automatikusan (a villanymotor fékezéskor generátor
üzemmódban működik) és töltőállomásról lehet tölteni.
3. Töltőegység az autóban
A töltőegység alakítja át a töltőállomásból érkező váltakozó áramot egyenárammá és korlátozza a töltés kezdetén fellépő induló áramot arra az értékre, amelyet a töltőállomásból a kábelen keresztül fogadni tud.
4. Töltési pont az autón
Az elektromosautó-gyártók egy vagy két töltési pontot alakítanak ki az autókon, attól
függően, milyen típusú töltést igényel az autó
• Legalább egy töltési pontnak alkalmasnak kell lennie "normál" vagy "gyorsított"
töltésre a váltakozó áramú háztartási hálózatról.
• A második töltési ponton keresztül az autó töltő- vagy gyorstöltő-állomásra csatlakoztatható.
A külső töltőállomásról tölthető elektromos autóknak kétféle típusa van:
1. A tisztán elektromos autókat (Battery Electric Vehicle - BEV, EV) kizárólag villanymotorok hajtják és külső töltésükről folyamatosan gondoskodni kell. Hatótávolságuk leginkább az akkumulátortelepek kapacitásától függ, ha nem vesszük figyelembe a súly, méret, külső alak, hajtáslánc stb. paramétereket.
2. A plug in hibrid autókban (Plug-in Hybrid Electric Vehicle - PHEV) egyaránt van belsőégésű- és villanymotor is, így akkumulátorkapacitásuk általában kisebb és a haladáshoz fosszilis üzemanyagot (benzin, gázolaj) is használnak és elektromos töltést is igényelnek. Jellemzően ezek az autók egy teljes feltöltés után 25-50 kilométert tudnak megtenni tisztán akkumulátoros hajtással.
(Forrás: Schneider Electric - EVlink)