- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Az elektromos autóknál használt töltő-csatlakozók típusai
A csatlakozók speciális kialakításúak és vastag ipari kábeleken keresztül kizárólag az autók töltésére alkalmasak.
Napjainkban a háztartásokban és a városi környezetben inkább a váltakozó áramú töltés terjedt el, de egyes töltőoszlopokon egyenáramú, u.n. villámtöltő csatlakozó is van.
Az elektromos autók oldalán döntő többségében két töltő-csatlakozó van:
- egy váltakozó áramú ((Type 1 - T1), és
- egy egyenáramú (CHAdeMO).
Az európai autógyártók újabban előszeretettel alkalmazzák a CCS (Combined Charging System) típusú csatlakozót is, amely nevéből adódóan alkalmas mind váltakozóáramú, mind egyenáramú töltésre. Azokon az autókon, amelyeket ilyen csatlakozóval felszerelve szállít a gyár, csak egy csatlakozó van.
A töltő-csatlakozók típusai
- A Type 1 (T1) csatlakozó váltakozóáramú (AC) és csak kis teljesítményű töltést tesz lehetővé, maximum 7,4 kW átvitelére képes (1 fázis 16 A vagy 1 fázis 32 A). Ezt a típust a kis teljesítmény miatt az autógyártók egyre kevésbé használják.
- A Type 2 (T2) csatlakozó szintén váltakozóáramú (AC), de már akár a maximális 22 kW-os vagy 43 kW-os teljesítmény átvitelére is alkalmas (3 fázis 16 A vagy 3 fázis 32 A). Ez a legelterjedtebb csatlakozó Európában, ez a szabványos.
- Az úgynevezett CHAdeMO (CHArge de MOve vagy O CHA deMO ikaga desuka?) csatlakozó közvetlenül egyenáramú (DC) töltést biztosít az akkumulátoroknak, akár 50 kW-os teljesítményig.
- A CCS (Combined Charging System) típusú csatlakozók mind egyenáramú (DC), mind váltakozóáramú (AC) töltésre alkalmasak. Az ilyen csatlakozóval felszerelt autókat váltakozóáramú töltőállomásról is lehet tölteni, a fent említett Type 2 csatlakozóval.
(Forrás: Schneider Electric - EVlink)
Az elektromos autók oldalán döntő többségében két töltő-csatlakozó van:
- egy váltakozó áramú ((Type 1 - T1), és
- egy egyenáramú (CHAdeMO).
Az európai autógyártók újabban előszeretettel alkalmazzák a CCS (Combined Charging System) típusú csatlakozót is, amely nevéből adódóan alkalmas mind váltakozóáramú, mind egyenáramú töltésre. Azokon az autókon, amelyeket ilyen csatlakozóval felszerelve szállít a gyár, csak egy csatlakozó van.
A töltő-csatlakozók típusai
- A Type 1 (T1) csatlakozó váltakozóáramú (AC) és csak kis teljesítményű töltést tesz lehetővé, maximum 7,4 kW átvitelére képes (1 fázis 16 A vagy 1 fázis 32 A). Ezt a típust a kis teljesítmény miatt az autógyártók egyre kevésbé használják.
- A Type 2 (T2) csatlakozó szintén váltakozóáramú (AC), de már akár a maximális 22 kW-os vagy 43 kW-os teljesítmény átvitelére is alkalmas (3 fázis 16 A vagy 3 fázis 32 A). Ez a legelterjedtebb csatlakozó Európában, ez a szabványos.
- Az úgynevezett CHAdeMO (CHArge de MOve vagy O CHA deMO ikaga desuka?) csatlakozó közvetlenül egyenáramú (DC) töltést biztosít az akkumulátoroknak, akár 50 kW-os teljesítményig.
- A CCS (Combined Charging System) típusú csatlakozók mind egyenáramú (DC), mind váltakozóáramú (AC) töltésre alkalmasak. Az ilyen csatlakozóval felszerelt autókat váltakozóáramú töltőállomásról is lehet tölteni, a fent említett Type 2 csatlakozóval.
(Forrás: Schneider Electric - EVlink)