- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
X-57 Maxwell - fényképeken mutatta be a NASA saját elektromos repülőgép koncepcióját
A NASA megosztotta az első képeket az új, teljesen elektromos X-57 Maxwell repülőgépről. A felhajtóerőt 12 összecsukható légcsavar termeli, hogy a gép rövid szárnnyal is fel- illetve le tudjon szállni.
Az X-57 Maxwell lesz a NASA (National Aeronautics and Space Administration, magyarul Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal) által gyártott első olyan repülőgép az utóbbi két évtizedben, amely pilótával repül. A projekt célja, hogy elősegítse a jövőbeli elektromos légi járművek szabványainak kidolgozását – írta a Daily Mail.
A teljesen elektromos hajtású repülőgép már publikus részleteit és fotóit a kaliforniai Edwards légitámaszponton, a NASA Armstrong Flight Research Center-ben mutatták be. A járművet a NASA mérnökei, kutatói, pilótái, képzőművészei és egyéb munkakörökben dolgozó alkalmazottai 2016 óta együtt fejlesztik. A tanulmányfotók nem a végeredményt, hanem a művészek által előzetesen megálmodott repülőgépet ábrázolják. A NASA jelenleg a Mod III konfigurációt teszteli, ha a végső változat, a Mod IV elkészül, a repülőgép energiahasznosítása 500 százalékkal jobb lehet, mint a hagyományos repülőgépeké, miközben az alacsonyabb zajszennyezés mellett a károsanyag-kibocsátása is nulla lesz.
All-Electric X-57 Moves Forward With Structural Ground Tests
Az X-57 Maxwell alapja egy olasz tervezésű, főleg chartergépnek használt, négyüléses Tecnam P2006T hagyományos könnyű repülőgép, ennek a két 100 lóerős, négyhengeres Rotax 912S3 hajtóműveit váltotta fel 12 kis villanymotor a szárnyon és két nagy a szárnyvégeken, hogy visszanyerjék azt az energiát, ami egyébként ott elveszne. Physics, Engineering Design and the X-57 Maxwell Electric Airplane
Természetesen az új motorokhoz a P2006T új szárnyat is kapott. NASA Marks Milestones in Development of Electric X-57
A szárny különlegesen vékony, hogy a légellenállás csökkentésével növeljék a hatótávolságot. Az elektromos energiát újratölthető lítium-ion akkumulátorok tárolják.How Does a Lithium-Ion Battery Work?
A kis motorok menet közben leállnak, a propellerek a motorházba símulnak, hogy csökkentsék a légellenállást. Fel- és leszálláskor, amikor nagyobb felhajtóerőre van szükség, rásegítenek a két nagy motorra. Lassú sebességnél "becsapják" a szárnyat, levegőt fújnak alá, szimulálva, mintha gyorsan repülnének.A teljesen elektromos hajtású repülőgép már publikus részleteit és fotóit a kaliforniai Edwards légitámaszponton, a NASA Armstrong Flight Research Center-ben mutatták be. A járművet a NASA mérnökei, kutatói, pilótái, képzőművészei és egyéb munkakörökben dolgozó alkalmazottai 2016 óta együtt fejlesztik. A tanulmányfotók nem a végeredményt, hanem a művészek által előzetesen megálmodott repülőgépet ábrázolják. A NASA jelenleg a Mod III konfigurációt teszteli, ha a végső változat, a Mod IV elkészül, a repülőgép energiahasznosítása 500 százalékkal jobb lehet, mint a hagyományos repülőgépeké, miközben az alacsonyabb zajszennyezés mellett a károsanyag-kibocsátása is nulla lesz.
Life At The Lab: All-Electric in the Air
Az X-57 James Clerk Maxwell-ről, egy 19. századi skót fizikusról kapta a nevét, aki az elektromágnesesség elméletének úttörője volt.