CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A Toyota Motor Europe napenergia segítségével állít elő hidrogént párás levegőből

Az üzemanyagcellás járművek iránti elkötelezettségével a Toyota kiemelkedik a hidrogén mielőbbi térnyerését támogató japán vállalatok közül.
A Toyota bejelentette, hogy olyan kutatási projektbe kezd, amely a világ energiaiparának kulcsfontosságú szereplőjévé teheti a hidrogént. A Toyota Motor Europe (TME) a Holland Energiakutatási Intézettel (Dutch Institute for Fundamental Energy Research, DIFER) együttműködve dolgozik egy olyan berendezésen, amely a napenergiát felhasználva hidrogént állít elő párás levegőből. A szilárdtest foto-elektrokémiai cella tökéletesítve és nagyobb léptékben megvalósítva akár otthonok vagy autók energiaellátására is alkalmas lehet.

A japán autóipari óriás több mint 25 éve kutatja az üzemanyagcellás technológiákat, első hidrogén-üzemanyagcellás elektromos (FCEV) koncepciójárművét 1996-ban mutatta be egy oszakai kiállításon. Azóta már 5 600, a hidrogén-üzemanyagcellás elektromos autók gyártásával kapcsolatos szabadalmát osztotta meg ingyenesen versenytársaival.

ToyotaMirai - Toyota Fuel Cell System
A Toyota 2014 decemberében mutatta be a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás gépkocsiját, a futurisztikus megjelenésű Mirai szedánt, amely egy feltöltéssel több, mint 500 kilométert képes megtenni. Az autó forgalmazása egyelőre a hidrogén kúthálózattal már rendelkező országokra korlátozódik, ennek ellenére 2018 végéig több mint 7 500 Mirai szedánt értékesítettek a világ mintegy 16 országában.

A Toyota célja, hogy 2030-ra éves szinten minimum 1 millió zéró emissziójú járművet értékesítsen. A hidrogén-üzemanyagcellás járművek mellett ezek közé tartoznak az akkumulátoros elektromos autók is, amelyek eladásai szintén felfuthatnak a hatótávolságot növelő és a töltési időt csökkentő szilárdtest akkumulátorok térnyerésével.

- A hidrogén hosszú távú felhasználása nem olyasvalami, amire pusztán törekszünk - ezt alapvető feladatunknak tekintjük – fogalmazta meg Hisashi Nakai, a Toyota vállalati és technológiai csoportjának munkatársa. - A hidrogén könnyebben tárolható és szállítható, mint az elektromos energia és mivel az utóbbi könnyen átalakítható hidrogénné, a H2 alkalmas az elektromos energia átalakításával, szállításával, tárolásával és elosztásával kapcsolatos gyakori problémák megoldására. Úgy véljük, a hidrogén energiaforrásként történő alkalmazása járható út, ezért mindent megteszünk az üzemanyagcellás gépkocsik széleskörű elterjesztése érdekében - tette hozzá.

Érdekessségként néhány video a hidrogén változatos felhasználási területeiről:

A hidrogén-üzemanyagcella működése
ToyotaMirai, a világ első hidrogén-üzemanyagcellás autója
Energy Osverver - a világot elsőként megkerülő hidrogén-üzemanyagcellás hajó
Paccar/Toyota Portal projekt - a világ első hidrogén-üzemanyagcellás nyergesvontatója
Toyota Sora, a világon az első hidrogén-üzemanyagcellás busz
Toyota hidrogén-üzemanyagcellás targonca
Toyota hidrogén-üzemanyagcellás kisteherautó
Alstom Coradia iLint, a világon az első hidrogén-üzemanyagcellás vonat
Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.