- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid - zászlóshajó (mild)hibrid hajtással
A Suzuki kínálatában az SX4 S-CROSS a legnagyobb, a legjobban felszerelt modell, azaz ez a zászlóshajó.
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
Érdekes, hogy a gyár definíciója szerint a Vitara "SUV", a nem titkoltan "nagy testvér" pedig "crossover" kategória. Az autó külső megjelenése ettől függetlenül önmagáért beszél, ha a két autó egymás mellett áll, azonnal látható, hogy melyik a nagyobb.Megérkeztek: új Suzuki Hybrid SX4 S-Cross és Vitara
A szigorodó EU-s CO2 kibocsátási kvótákra reagálva 2020-ban a Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid szintén 48 V-os, mild(lágy) hibrid hajtást kapott. Ettől kezdve már csak 1.4 literes benzinmotorral és 6 fokozatú váltóval rendelhető, amelyet kiegészít a 48 V-os lágy hibrid rendszer. Hogy mi az a lágy hibrid? Röviden: a 48 V-os generátor-önindító egység besegít a 129 lóerős, 1.4 literes turbós benzinmotornak és szükség szerint működnek együtt. A Suzuki "okos hibrid rendszere", az SVHS (Smart Hybrid Vehicle from Suzuki) az ISG-t, az integrált indító generátort használja gyorsításkor, a generátor ilyenkor "rásegít" a belsőégésű motor nyomatékára. Fékezéskor sokkal hatékonyabb, mint a hagyományos generátorok, a regeneratív fékezés révén ugyanis áramot is termel. Az ISG egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását és egyaránt tölti a lítium-ion és a hagyományos akkumulátort.Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
Hybrid 48 VDe mit is jelent a Hybrid 48 V a Suzuki mérnökei szerint? A Suzuki által alkalmazott könnyű és kompakt hibrid rendszer egy integrált indítógenerátorból (Integrated Starter-Generator; ISG), egy 48 V-os lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 V-os DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor generátorként működik és áramot fejleszt, amit az akkumulátor tárol. Gyorsításkor rásegít a benzinmotorra, az utazósebesség elérése után pedig minimalizálja az áramfogyasztást. Persze mindezekből a vezető szinte semmit nem vesz észre, csupán azt tapasztalja, hogy az autó nagyszerűen gyorsul és fürgén kapkodja a kerekeit. Na, meg hogy az automata Stop/Start rendszerrel leállított benzinmotor az ISG-nek köszönhetően simábban és egyenletesebben indul újra, ugyanis amikor a lassításhoz kinyomjuk a kuplungot, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-fogyasztást. Miután így az alapjárat folytonos, a Hybrid Suzuki bármikor visszagyorsítható! Érdekes megoldás, hogy mindez nem működik, ha a légkondí be van kapcsolva, vagy az akkumulátor töltöttségi szintje az információs kijelzőn 3-as vagy alacsonyabb szintet mutat. Az ISG-nek köszönhetően a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szerint 11%-os üzemanyag megtakarítás érhető el. A rendszer maximálisan 53 Nm plusz nyomatékkal segíti a motort, manuális váltóval, elsőkerék meghajtással mindössze 128,31 g/km a CO2 kibocsátás.
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
Mindez azt jelenti, hogy az új, 48 Voltos ISG (Integrated Starter-Generator) technológiával felszerelt Suzuki hibrid modellek fogyasztása és CO2-kibocsátása a tapasztalatok szerint 15-20 százalékkal kisebb a korábbi modelleknél, ugyanakkor könnyebbek és kisebbek, mint más teljesen hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek. Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
AllGrip összkerékhajtás A sofőr a középkonzolon található tárcsa megnyomásával és elforgatásával négyféle, Auto, Sport, Snow és Lock üzemmód közül választhat. Vezetőbarát, hogy a műszeregység középső részén található 4,2"-os, multiinformációs a színes LCD kijelző is jelzi az aktuálisan beállított AllGrip üzemmódot.
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
A csomagtér a hátsó ülések ledöntésével maximálisra bővül, 710 literes lesz. Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
Az S-CROSS Hybrid szabadidős jármű hatását a LED-es nappali menetfénnyel kombinált LED fényszórók, LED-es hátsó világítás, az áramvonalas oldalsó tükörburkolatokba beépített irányjelző fények erősítik. A motor, a hatsebességes váltó, az AllGrip összkerékhajtás, a Hybrid 48 V mild hibrid rendszer ugyanaz, mint a Vitara-ban, a vezetéstámogató rendszerek közül talán a legfontosabb, hogy ebben is van sebességtartó automatika és sebességkorlátozó rendszer is. Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid
Az utastér nagy ajándékai a fűthető első ülések és a panoráma napfénytető. Connectivity, kapcsolódás
A telefont Bluetooth-al vagy USB kábellel is össze lehet kötni a műszerfallal.A Connectivity, az összekapcsolhatóság ennél a modellnél is főszereplő, a Smartphone Linkage Display Audio az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink technológiákkal jól működik együtt, így a különféle okostelefon alkalmazások is megjeleníthetők az autó 7"-os érintőképernyőjén. Távolságérzékelő van elöl-hátul, a lökhárítókba épített ultrahangos érzékelők képe a multiinformációs képernyőn jelenik meg. A világítás és az ablaktörlők automatikusan kapcsolnak be, ha szükséges.
A VITARA Hybrid-ben megismert vezetéstámogató rendszerek természetesen ebben a modellben is működnek, a radaros vészfékasszisztens (Radar Brake Support, RBS), az adaptiv tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC) mellett nagyon tetszett a vészfékjelző, ami akkor aktíválja magát, ha a vezető 55 km/órás sebesség fölött hirtelen fékez. Ekkor a vészvillogó automatikusan gyors villogásba kezd, figyelmeztetve a veszélyre a mögöttes forgalmat.
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid