CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX - a mi autónkat már Japánban gyártják...

A Swift mindig is egy jó értelemben vett igénytelen autó volt és szerencsére az is maradt.
A két "nagy testvér" után szerkesztőségünkben járt az új hibrid család egy másik újdonsága, a Suzuki Swift 1.2 DUALJET HYBRID. A hibrid Swift már Japánban készül, ez elsősorban az utastérben érződik, a felhasznált anyagok minősége és az összeszerelés korrekt, de erről majd később.

Suzuki SWIFT HYBRID!
A harmadik generációs Swift külsőre nem sokban tér el az elődmodelltől, az igazi újdonság a motorháztető és a vezetőülés alatt bújik meg. A legszembetűnőbb újdonság a hűtőmaszkon a krómozott díszléc, valamint a GLX szinten fekete betétes, ezüstözött, turbina mintás 16 colos alufelnik.

A Swift Hybrid ún. mild hibrid, ami azt jelenti, hogy a villanymotor csak rásegít a belsőégésű motor működésére, a hajtásban nem vesz részt önállóan. A 12 V-os (mild)hibrid rendszerben az 1.2 literes Dualjet motor 90 lóerős, 120 Nm maximális nyomatékkal, 5 fokozatú kézi váltón át hajtja az autót és 3 lóerőt és 50 Nm nyomatékot kap pluszban a villanymotortól. Ez a plusz teljesítmény nem adódik hozzá az összteljesítményhez, elsősorban a fogyasztás illetve a CO2 kibocsátás csökkenésében jelenik meg. Erről szól a hibrid hajtáslánc bevetése a márkánál: a Suzuki a szigorodó EU-s CO2 kibocsátási kvótákra reagált, amikor bejelentették, hogy 2020-tól kezdve kizárólag (mild)hibrid autókat gyártanak az uniós országoknak.

Lassítás és megállás után a belsőégésű motor is automatikusan leáll, az elektromos berendezések az akkumulátorokról működnek tovább, ami szintén üzemanyag megtakarítást jelent. A Swift stop/start rendszere ráadásul egy továbbfejlesztett változat, ami már 15 km/óra alatt lekapcsolja a benzinmotort.

Elinduláskor az integrált indítógenerátor (Integrated Starter-Generator, ISG) indítómotorként működve halkan és simán indítja újra a benzinmotort. Az ISG nemcsak akkor segít be a benzinmotornak amikor az autó elindul, hanem akkor is, ha gyorsít, ezzel csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. A rásegítés méretéke bizonyos feltételektől, például a lítium-ion akkumulátor töltöttségétől is függ. Lassításkor az ISG az autó mozgási energiáját elektromos árammá alakítja, amivel hatékonyan visszatölti a nagy kapacitású akkumulátort. Amikor a rendszer visszatölt a vezetőülés alá épített akkumulátorba, erősebb a motorfék, de ez így is van rendjén.

A Swift a Suzuki HEARTECT padlólemezére épül, az önsúlya mindössze 850 kg! A csomagtartó alapból 265 literes és 947 literesre bővíthető, köszönhetően, hogy a hátsó ülések kétharmad egyharmad arányban dönthetők. A meglepően tágas utastérben a hátul ülő felnőttek is kényelmesen elférnek. Pótkereke nincs, de a mankókerék helye azért megvan. Van viszont defektjavító készlete, kerékanya kulccsal.

A GLX felszereltséghez tartoznak még a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a négy elektromos ablakemelő, az okos kulcs, a központi zár, a behajtható, fűtött tükrök, a négy irányban állítható, D-formájú kormány, bal oldalán a kommunikációs és infogombokkal, az ülésfűtés elöl, az adaptív távolságtartó tempomat. További vezetéstámogató rendszerek: ütközésre való figyelmeztetés, a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS), a radaros vészfékasszisztens (RBS), a sávelhagyásra figyelmeztetés, az ESP, a tolatókamera valamint a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés.

Az utasok biztonságát szolgálja az ütközésvédelmi rendszer, amely két első, két oldalsó és két függönylégzsákból, valamint négy pirotechnikai övfeszítővel ellátott és hátul középen egy hagyományos biztonsági övből áll. A hátsó ajtó kilincse a harmadik generációs Swiftnél jó magasra került, így legalább nem nyitogatják az ajtót kívülről a srácok...

A tesztautó ugyan Pure White Pearl Metallic színben pompázott, de megmondjuk az őszintét: ez az autó Burning Red Pearl Metallic, azaz égővörös színben az igazi, íme:

Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX