- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Óbudai Egyetem - átadták a napelemes autótöltő-állomást
Nemzetközi szinten is egyedülálló módon napelemes töltőállomást helyeztek üzembe az Óbudai Egyetemen a Premium Napelem Kft.-vel konzorciumban.
Az e-autók szegmense Magyarországon és Európában is a legdinamikusabban fejlődő iparág és a 2020. 01. 01-től hatályos európai CO2 szabályozásnak köszönhetően az elkövetkező néhány évben ez minden bizonnyal így is marad.
Az innováció rendkívül gyorsan, mindössze négy hónap alatt valósult meg, 30 millió forint EU-s támogatásból, a K+F projektet az EU szervezete, az EIT Urban Mobility* támogatta.
A Solar Carport napelemes autóbeállónak azon kívül, hogy megújuló energiát termel, amelyet aztán mobilitásra hasznosítanak az elektromos autók, egyéb praktikus előnyei is vannak. Például az, hogy a napelemek árnyékot is adnak parkolás közben. Nemzetközi téren is újdonságnak számít, hogy a rendszerhez újrahasznosított elektromosautó akkumulátor-csomag tartozik. Mivel az autóban az áramterhelés sokkal nagyobb, mint ami egy napelemes rendszernél szükséges, így az akkumulátor akár több évtizedig is alkalmas lesz még erre a típusú felhasználásra.
- Az EIT Urban Mobility (eiturbanmobility.eu) az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) támogatásával létrejött és működő innovációs hálózat, amelynek fő célja az innovatív technológiák támogatása a városi közlekedés és áruszállítás terén. Nagy örömünkre szolgál, hogy a hazai egyetemek és kisvállalkozások is részt tudnak venni az innovációs hálózat munkájában és fejlesztéseikkel hozzájárulnak a városok környezet-barátabbá és élhetőbbé tételéhez. Gratulálunk az Óbudai Egyetemnek és a Premium Napelem Kft.-nek a fejlesztéshez és a további kapcsolódó innovatív kutatómunkához – mondta az átadáskor Huba Bence, az EIT Urban Mobility Regional Innovation Scheme Managere.
- 2010 óta forgalmazzuk a Nissan LEAF-et és Magyarországon jelenleg ebből az elektromos autóból fut legtöbb az utakon. Bár az akkumulátorok nagyon megbízhatóak, fontos, hogy készüljünk arra az időre, amikor az autók elérik az életútjuk végét. Ezt követően a Nissan számításai alapján az autóból kiszerelt akkumulátorok még akár 2-3 évtizeden keresztül is alkalmasak lehetnek energiatárolásra. A mai napon átadott rendszer segít abban, hogy tapasztalatokat szerezzünk arra vonatkozóan, hogy hogyan tudjuk Magyarországon is meghosszabbítani az elektromos autók akkumulátorainak az életútját - fogalmazott Reizer Levente, a Nissan PR Managere.
Magyarországon két intézmény biztosít szakirányú továbbképzést a napelemes rendszerek kutatása és oktatása terén, az egyik az Óbudai Egyetem (www.uni-obuda.hu). Az Egyetem egyúttal a Magyar Napelem Napkollektor Szövetséggel közösen lassan egy évtizede szaktudással és helyszínnel támogatja a napelemes iparág egyik legfontosabb konferenciáját.
Az Egyetem konzorciumi partnere a Premium Napelem Kft. (premiumnapelem.hu) elsősorban a lakossági piacon tevékenykedik, de olyan innovatív projektekben is részt vesz, mint például a napelemes kapacitások drónokkal történő felmérése egy adott településen.
*A városi mobilitás vezető európai innovációs közösségeként az EIT Urban Mobility szakemberei azon dolgoznak, hogy megkönnyítsék a városok, az ipar, az egyetemek, a kutatás és az innováció közötti együttműködést a legsürgetőbb mobilitási kihívások megoldása érdekében. A szervezet kutatói és egyetemi partnerei megmutatják, hogy az új technológiák miként segíthetnek a valós problémák megoldásában az emberek, az áruk és a hulladék intelligensebb szállításával.
Forrás: Óbudai Egyetem
Kommunikációs és Marketing Osztály
Óbudai Egyetem - Solar Carport
A Solar Carport rendszert az Óbudai Egyetem Szőlő utcai telephelyén helyzeték üzembe. A töltőállomáson az energiát napelemek szolgáltatják és újrahasznosított elektromosautó akkumulátorban tárolják. A hallgatók az árammenedzsmentet használaton kívüli Nissan LEAF autókból kiszerelt akkumulátorokon tanulmányozhatják.Az innováció rendkívül gyorsan, mindössze négy hónap alatt valósult meg, 30 millió forint EU-s támogatásból, a K+F projektet az EU szervezete, az EIT Urban Mobility* támogatta.
A Solar Carport napelemes autóbeállónak azon kívül, hogy megújuló energiát termel, amelyet aztán mobilitásra hasznosítanak az elektromos autók, egyéb praktikus előnyei is vannak. Például az, hogy a napelemek árnyékot is adnak parkolás közben. Nemzetközi téren is újdonságnak számít, hogy a rendszerhez újrahasznosított elektromosautó akkumulátor-csomag tartozik. Mivel az autóban az áramterhelés sokkal nagyobb, mint ami egy napelemes rendszernél szükséges, így az akkumulátor akár több évtizedig is alkalmas lesz még erre a típusú felhasználásra.
- Az EIT Urban Mobility (eiturbanmobility.eu) az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) támogatásával létrejött és működő innovációs hálózat, amelynek fő célja az innovatív technológiák támogatása a városi közlekedés és áruszállítás terén. Nagy örömünkre szolgál, hogy a hazai egyetemek és kisvállalkozások is részt tudnak venni az innovációs hálózat munkájában és fejlesztéseikkel hozzájárulnak a városok környezet-barátabbá és élhetőbbé tételéhez. Gratulálunk az Óbudai Egyetemnek és a Premium Napelem Kft.-nek a fejlesztéshez és a további kapcsolódó innovatív kutatómunkához – mondta az átadáskor Huba Bence, az EIT Urban Mobility Regional Innovation Scheme Managere.
- 2010 óta forgalmazzuk a Nissan LEAF-et és Magyarországon jelenleg ebből az elektromos autóból fut legtöbb az utakon. Bár az akkumulátorok nagyon megbízhatóak, fontos, hogy készüljünk arra az időre, amikor az autók elérik az életútjuk végét. Ezt követően a Nissan számításai alapján az autóból kiszerelt akkumulátorok még akár 2-3 évtizeden keresztül is alkalmasak lehetnek energiatárolásra. A mai napon átadott rendszer segít abban, hogy tapasztalatokat szerezzünk arra vonatkozóan, hogy hogyan tudjuk Magyarországon is meghosszabbítani az elektromos autók akkumulátorainak az életútját - fogalmazott Reizer Levente, a Nissan PR Managere.
Nissan - Solar Carport
Az innovatív Solar Carport-tal lehetőség nyílik a napelemes rendszerek struktúrájának, főbb szerkezeti elemeinek, üzemeltetésének gyakorlati bemutatására. A Solar Carport segítségével a hallgatók mérhetik a napelemek performanciáját (teljesítőképességét), az akkumulátorok karakterisztikáját vagy az elektronikai egységek (inverter, töltő, akkuvezérlő) főbb jellemzőit. Mindezen túl a rendszer alkalmas kutatás-fejlesztési feladatok elvégzésére is, mint például az akkumulátorok másodlagos felhasználásával kapcsolatos tapasztalatok szerzése, a hálózati visszatáplálás vizsgálata (Vehicle to Grid, V2G), vagy akár az ütemezett töltés algoritmusainak fejlesztése.Magyarországon két intézmény biztosít szakirányú továbbképzést a napelemes rendszerek kutatása és oktatása terén, az egyik az Óbudai Egyetem (www.uni-obuda.hu). Az Egyetem egyúttal a Magyar Napelem Napkollektor Szövetséggel közösen lassan egy évtizede szaktudással és helyszínnel támogatja a napelemes iparág egyik legfontosabb konferenciáját.
Az Egyetem konzorciumi partnere a Premium Napelem Kft. (premiumnapelem.hu) elsősorban a lakossági piacon tevékenykedik, de olyan innovatív projektekben is részt vesz, mint például a napelemes kapacitások drónokkal történő felmérése egy adott településen.
*A városi mobilitás vezető európai innovációs közösségeként az EIT Urban Mobility szakemberei azon dolgoznak, hogy megkönnyítsék a városok, az ipar, az egyetemek, a kutatás és az innováció közötti együttműködést a legsürgetőbb mobilitási kihívások megoldása érdekében. A szervezet kutatói és egyetemi partnerei megmutatják, hogy az új technológiák miként segíthetnek a valós problémák megoldásában az emberek, az áruk és a hulladék intelligensebb szállításával.
Forrás: Óbudai Egyetem
Kommunikációs és Marketing Osztály