CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A holland FlixBus napelemeket szerelt a Dortmund és London között közlekedő járatának tetejére

A buszok tetejére szerelt szolár szőnyegek könnyűek és ultra vékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását.
A busz tetejére szerelt 2 mm vastag, hajlékony szolár szőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták. A töltésvezérlő segítségével a szolár szőnyeg kommunikálni tud a busz váltóáramú generátorával és a busz elektromos rendszerét látja el energiával.

A holland cég helyi buszközlekedési partnerekkel működik együtt, akik a buszok napi üzemeltetéséről gondoskodnak. Ezeknek a partnereknek az egyike a limburgi Kupers Touringcars. A szolár panel az ő egyik buszukra került rá, ami hamarosan már napi rendszerességgel közlekedik Dortmund és London között, Eindhoven, Antwerpen és Bruges érintésével.

FlixBus - Kupers Touringcars
- Nagyon büszkék vagyunk, hogy a mi emeletes buszunk is része lehet ennek a nemzetközi kísérleti projektnek, ezzel is tovább csökkentve a távolsági buszok környezetre gyakorolt hatását. Örülünk, hogy utasainknak előremutató technológiai megoldások bevonásával biztosíthatunk utazási lehetőséget - mondta a bejelentéskor Bert Fonteijn, a Kupers Touringcars igazgatója.

Alapesetben a generátor tölti fel a busz akkumulátorát és az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. Az angliai székhelyű TRAILAR nemzetközi cég megoldásával az új technológia lehetővé teszi, hogy ez a folyamat főként napenergia révén történjen meg, így a generátor tehermentsül. A próbaidőszak során a különleges busz 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízelüzemanyagot takarított meg. Napi 600 kilométer átlagosan megtett távolsággal számolva ez közel 10 liter dízelolaj, 7 százalékos megtakarítás. A napelemek a nyári hónapokban várhatóan még több energiát termelnek majd. A FlixBus flottájában a járművek légkondicionálóval, USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, és Wi-Fi-vel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek. Nemcsak a busz, de az utasok energiafelhasználása, így például a telefonok töltéséhez szükséges áram is megújuló forrásból, a Nap sugarainak hasznosításából származik.

TRAILAR's Solar Transport Solution
A TRAILAR, a Kupers Touringcars és a FlixBus rendszeresen ellenőrzi majd az eredményeket és fejleszti a projektet. A technológiát olyan módon alakították ki, hogy az adatok és a hozam ellenőrizhető. A részletek így tovább finomíthatók, a széndioxid-kibocsátás pedig a lehető legkisebbre csökkenthető. - A célunk, hogy a lehető leginkább klímabarát utazási lehetőséget tegyük elérhetővé a lehető legtöbb ember számára - tette hozzá Jesper Vis, a FlixBus Benelux ügyvezető igazgatója. - A napelemekkel végzett kísérleti projekt csak egy azok közül klímabarát kezdeményezések közül, amelyeket utasainknak biztosítunk. Az elsődleges eredmények elemzését követően értékeljük majd annak a lehetőségét, hogy még több buszra, vagy akár a teljes hálózatunkra kiterjesszük a technológiát - mondta.

2018-ban a FlixBus helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, tavaly az USA-ban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet. A cég több fenntartható alternatívát is tesztel annak érdekében, hogy 2030-ig klímasemlegessé váljon az Amszterdam/Budapest járat is.

Green and smart mobility to experience the world | FlixBus Mission