CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A SEAT új részleget hoz létre, amely elősegíti és támogatja a városi mobilitást

A SEAT Urban Mobility a barcelonai Smart City Expo világkongresszuson mutatkozott be.
A kilencedik Smart City Expo-n a SEAT bejelentette egy új stratégiai üzleti részleg, a SEAT Urban Mobility létrehozását. Ez az új üzleti egység integrálja a SEAT összes termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldását, valamint a városi és közigazgatási képviselőkkel közösen elemzi a városi mobilitásra tervezett járművek alkalmasságát. Példának a SEAT Minimó tanulmány-modellt tekintik, amelyet a Mobil Világkongresszus legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A SEAT Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot, amely jelenleg Madridban működik és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti L'Hospitalet de Llobregat városban is.

SEAT’s carsharing company Respiro to operate in L’Hospitalet de Llobregat
A Respiro fenntartható járműparkkal rendelkezik, amely sűrített földgázzal (CNG) működik és hamarosan az új elektromos Mii is csatlakozik a járműparkhoz.

New SEAT Mii electric
A sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy "ez az új stratégiai üzleti egység lehetővé teszi, hogy erőfeszítéseinket a felhasználók új mobilitási igényeire összpontosítsuk. A SEAT a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői központja, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a Csoport minden márkájának, nem csupán a SEAT-nak. Ezenkívül szolgáltatásokat nyújtunk és megoldásokat is adunk a városi területeken a polgárok életminőségének javítása érdekében a zaj, a szennyezés és a környezeti-lábnyom csökkentésére".

Az Expo-n a SEAT kiállítási standján bemutatták a DGT 3.0 kezdeményezést is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal együttműködésben. Ez lehetővé teszi, hogy az autók valós időben kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel. A kezdeményezés fő célja a vezetés közbeni felhasználói élmény valamint a forgalom és az utazás biztonságának javítása.

A rendezvényen a SEAT kiállította a teljesen elektromos e-robogó-tanulmányt, melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákra épül. A cég közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül magánfelhasználók és megosztási szolgáltatást nyújtó flották részére. A SEAT együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a járművet a Barcelona és Martorell között félúton lévő Molins de Rei-ben található üzemeiben gyártja majd.

SEAT e-Scooter and e-Kickscooter
Az e-Scooter tanulmány 7 kW-os motorjának csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis belsőégésű motor teljesítményével és induláskor azonnal 240 Nm nyomatékot küld a kerékre. A robogó maximális sebessége 100 km/h, de teljesítménye elég ahhoz is, hogy mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsuljon 50 km/h-ra. Ráadásul a World Motorcycle Test Cycle (WMTC) szerint egyetlen töltéssel 115 kilométert képes megtenni.

A robogó akkumulátora kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon könnyen feltölthető, a becsült üzemanyagköltség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az e-Scooter elegendő tárolóhelyet biztosít az ülések alatt lévő rekeszben két sisak számára, a jármű konnektivitásának köszönhetően pedig a felhasználók egy mobilalkalmazáson keresztül nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét vagy helyét is.

A SEAT Urban Mobility új vezetője, Lucas Casasnovas kijelentette, hogy "célunk az, hogy a városok szövetségesévé váljunk. A SEAT e-Scooter választ jelent az agilisabb mobilitás iránti vásárlói igényre".

A Smart City Expo-n a SEAT bemutatta új generációs eXM e-Kickscooter koncepció-rollerét is, amely kiegészíti azt a portfóliót, amelynek 2018-ban a SEAT eXS volt az első modellje. Ez az új változat akár 65 km-es hatótávolságra képes, két független fékrendszert és egy 551 Wh kapacitású akkumulátort tartalmaz. A jelenleg már forgalmazott verzió, a 2018-ban bemutatott SEAT eXS eddig több mint 10 000 példányban kelt el.

SEAT eXS e-KickScooter
A SEAT az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a városi mobilitás iránti elkötelezettségét és jelenleg ez a kulcsfontosságú üzleti célja, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a SEAT Minimó tanulmány és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.