CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

LIME-S - visszavonulót fújt az amerikai bérroller szolgáltató

Eddig kevés szó esett ezen az oldalon Budapest legfeltűnőbb új színfoltjairól, a LIME-S e-rollerekről.
A mostani apropót az adta, hogy az index.hu-n megjelent egy beszámoló a nálunk fél éve működő amerikai tulajdonú elektromosroller-megosztó eredményeiről.

5 Ways Lime Is Working On Sustainability
- Fél éve jelent meg Budapesten a Lime rollermegosztó, és ennek örömére közreadtak pár statisztikai adatot a szolgáltatás eddigi eredményeiről. A cég adatai szerint a budapesti rollerekkel az elmúlt hat hónapban a Föld-Hold távolság több mint háromszorosát, mintegy 1,3 millió kilométert tettek meg a felhasználók.

A Lime e-rollermegosztó szolgáltatását Budapesten elsősorban a helyiek vették igénybe, a fővárosi lakosok aránya meghaladta a 82 százalékot. Egy globális felmérés szerint a rollerezők több mint 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kisebb távok megtételére veszi igénybe a szolgáltatást, úgymint a munkahelye vagy iskolája megközelítésére (37%), vagy személyes ügyeinek intézése során (14%).

Emellett a turisták körében is népszerűek voltak a kétkerekű járművek, akik városnézésre használták őket. A Lime utak 70 százalékát a pesti oldalon tették meg, az Andrássy út, illetve a Kiskörút volt a legnépszerűbb útvonal a felhasználók körében.

A városi közlekedés során a rollerek a legtöbb esetben az "első és utolsó kilométer" megtételét szolgálják, vagy kisebb távok elérését, például a villamosmegállótól hazáig. Ezt szintén igazolták a Lime elmúlt féléves fővárosi adatai, amelyek szerint a budapesti e-rolleres utak időtartamának mediánja 10 perc volt.

A fővárosban november 16-án regisztrálták a legtöbb Lime-használatot, a csodás késő őszi időjárásnak köszönhetően. A legtöbbször használt Lime e-roller 4.620 km-t futott, a legaktívabb felhasználó pedig 235 rolleres utat tett meg - írja az index.hu

LIME e-scooter
A LIME-al kapcsolatban a napokban megjelent egy másik hír is, ebben az Engadget arról számol be, hogy a kaliforniai cég a profitabilitás elérése érdekében 100 alkalmazottjától válik meg és beszünteti a szolgáltatást az USA-ban Atlanta, Phoenix, San Diego és San Antonio városokban; Európában az ausztriai Linz-ben, valamint Latin-Amerikában Bogotá, Buenos Aires, Montevideo, Lima, Puerto Vallarta, Rio de Janeiro és São Paulo városokban. Budapest nincs a listán.

A 100 alkalmazott a vállalat összlétszámának 14%-át jelenti. - Nagyon bízunk benne, hogy 2020-ban a Lime lesz az első következő-generációs mobilitási társaság, amely nyereséges lesz - nyilatkozta Joe Kraus, a cég elnöke.

A vállalat folyamatosan keresi az új lehetőségeket a bevételének növelésére, de eddig nem járt sikerrel egyik új szolgáltatásuk sem.

A fenntarthatóság érdekében a vállalt sokat próbál tenni, az e-rollereket 100%-ban megújuló energiával tervezik tölteni, Párizst például hozzá akarják segíteni, hogy 2050-re a szállítási feladatokat 100 %-ban megújuló energiával oldják meg. A sérült rollereket megjavítják, az alkatrészeket felújítják. Életciklusuk végén minden arra még alkalmas alkatrészt újrahasznosítanak, el szeretnék érni, hogy csak 3% kerüljön a hulladéklerakó telepekre. A tervek szerint 2030-ra az e-rollerek használatával szeretnék elérni, hogy 10.000 tonnával csökkenjen a CO2 emisszió és évente 300 kg-al a helyi környezetszennyezés.