CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Kugoo S1 Pro - egy megbízható, megfizethető, hordozható útitárs

"Tesztalanyunk" az Ultimate e-Bike kínálatából az egyre népszerűbb, itthon már-már etelonnak számító Kugoo S1 PRO. A kínai márka nem túl régen van jelen nálunk és ez máris a frissített változat!
Kugoo S1 Pro elektromos roller
Mint minden roller története, a Kugoo S1 Pro-é is a kicsomagolással kezdődik. Amint felpattan a doboz fedele, máris kezünkben az első meglepetés: gyári tartozék a hordzsák! Talán mondani sem kell, milyen nagyszerű dolog, hogy a poros, esetleg sáros rollert "bezsákolhatjuk", és nyugodtan felszállhatunk vele a tömegközlekedési járművekre, vagy betehetjük az autó csomagtartójába.

Kugoo S1 Pro elektromos roller hordtáska
A gyártó szerint a rollerrel (E-SCOOTER néven is forgalmazzák) két töltés között 25-30 km-t lehet megtenni, de ez természetesen a sebesség, a vezető súlyának (max. 120 kg) és a gyorsítások számának a függvénye. A Kugoo S1 Pro összecsukható, hordozható, egy igazi "last mile", "utolsó mérföld" városi roller. Ez azt jelenti, hogy addig utazunk autóval vagy tömegközlekedéssel, ameddig 1-2 km távolságra megközelítjük úticélunkat, onnan pedig hajrá, jöhet a roller! Összecsukott állapotban táska nélkül is jól szállítható és 11,7 kg-os önsúlya is vállalható.

Mint minden rollernek, ennek is a repedezett városi járdák, vagy méginkább a járdaszegélyek jelentik a legnagyobb kihívást. A 8"-os, 20 cm átmérőjű kerekek a kisebb úthibákat magabiztosan küzdik le, az akkumulátorcsomagot gondosan kivitelezett "haspáncél" védi. A telepfeszültség 36 V, a cellák összkapacitása 7,8 Ah.

36 V, 7,8 Ah
Az első kerékbe épített 350 W-os motor még a 15%-os lejtőt is gond nélkül megmássza. A 350 W elég ahhoz is, hogy a roller azonnal meginduljon, anélkül, hogy lábbal belökjük. Mindez persze azzal a veszéllyel is jár, hogy bekapcsolt állapotban akkor is nekilódul, ha véletlenül nyomjuk meg a menetkart. A gyorsulását talán leginkább a lórugáshoz lehet hasonlítani, nagyon kell figyelni, nehogy a "ló" kiugorjon alólunk.

Az akksi töltési ideje 3-4 óra, a töltőcsatlakozó jól hozzáférhető helyen, közvetlenül a fellépő előtt van. A freccsenő víztől gumidugó védi, de sajnos összecsukáskor a cipőnk orrától nem védi semmi...

A kormány markolatai alaphelyzetben, illetve szállításkor le vannak hajtva, de elég egy mozdulat és máris a helyükre ugranak. Maga az oszlop három magasságra állítható (93, 107 és 116 cm), a számunkra megfelelő méret egy gyorsbilinccsel fixen rögzíthető. Összecsukni elég egy másodperc.

A roller mindkét kerekét légkamrás, un. méhsejt abronccsal szerelték, ezekkel a gumikkal a defekt kizárva, és az út egyenetlenségeit is jól tolerálják. A hátsó kerék rugós csillapítást is kapott, a fellépő érezhetően lesüllyed, ha rálépünk. A 14 cm széles, csúszásgátló burkolatú fellépőn amúgy két (nem túl nagy) cipő is elfér egymás mellett, de alaphelyzetben a lábak mindig egymás előtt-mögött vannak. Ez már csak azért is célszerű, mert a rollert kétféle fékkel lassíthatjuk. A mágneses fék a kormány bal oldalán található fékkarral aktíválható. Ennek a féknek a nagy előnye, hogy nincs kopó alkatrésze, a fékhatás 3 000 km múlva is ugyanolyan, mint új korában. A fékezés fokozatosan, jól szabályozható. A másik fék a "vészhelyzeti", ez egy mechanikus, hagyományos "rolleres" fék a hátsó keréken.

A legfeltűnőbb és ezzel veri az összes versenytársát - a jármű világítása. A színes, OLED kijelző alatti két LED-sor már-már tompított reflektorként világítja be az utat a roller előtt - töksötétben is. A fellépő négy sarkán egy-egy piros helyzetjelző, a mechanikus féken egy stoplámpa villog, ha fékezünk ez utóbbi állandóra vált. A kormány két végén szintén van egy-egy helyzetjelző, ezek vagy villognak, vagy állandóan világítanak, akkor is, ha a világítás nincs bekapcsolva.

Kugoo S1 Pro
Külön érdemes szólni a "T" oszlop alsó rögzítésének merevségéről. Szinte minden összecsukható roller hibája, hogy egy idő után a csapszeg "lötyögni" kezd és ez nemcsak kellemetlen zajjal jár, de idegesítő is menet közben, hogy a kormány előre-hátra mozog. A Kugoo fejlesztői megtalálták a megoldást, a csapszeg és a "T" oszlop feszesen, mozdulatlanul áll, mondhatni úgy, akár "Katiban a gyerek".

A kormány közepén található kijelzőn követhető nyomon a pillanatnyi sebesség, a töltöttség szintje, a cellafeszültség, a megtett kilométerek és a három sebességlimit (15, 25 és 30 km/óra) aktuális beállítása. A nagyméretű vezérlő panel hátulján van a bekapcsológomb, itt lehet lehet beállítani a speed gombbal a sebességlimit értékeit, bekapcsolni a viágítást, nyomogatni a kürtöt. (Biztos ami biztos, azt nem próbáltuk ki, mi történik, ha az alacsonyfeszültség védelem lekapcsolja a rollert...)

Kugoo S1 Pro cockpit
A sebességtartó automatika, a tempomat magától bekapcsol, ha egyenletes sebességgel haladva 5 másodpercig nyomva tartjuk a menetkart, majd elengedjük. Vigyázat! A Kugoo S1 Pro végsebessége 30-35 km/óra, ennyivel hasítani már nem veszélytelen, ha ilyen sebességgel elesel a betonon, annak nagyon súlyos következményei lehetnek, ezért ahogyan a biciklinél, úgy a rollernél sem árt a bukósisak, esetleg könyök- és térdvédővel kiegészítve.

Nyugodtan merjük leírni: az ár - érték arány szempontjából itthon ez a roller az egyik legjobb választás.

Köszönjük az Ultimate e-Bikenak, hogy támogattta cikkünk megírását és a teszteléshez kölcsönadott egy Kugoo S1 Pro rollert.

Kugoo S1 Pro teszt