CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

DENVER SCO-65220 - 7x last mile és még egy kicsi...

A Denver Electronics jelenleg több mint 400 terméket forgalmaz Európa-szerte, kereskedelmi parnereik között megtaláljuk a magyar Euronics Műszaki Áruházlánc-ot is.
DENVER SCO-65220 elektromos roller
Hogy a dán cég vezetői miért éppen egy amerikai állam, Colorado fővárosának nevét tették magukévá, legyen az ő titkuk. A cég menedzsmentjében többségben vannak a németek, ami garancia arra, hogy a legújabb modelljük, a DENVER SCO-65220 nem kínai tucatárú, hanem robusztus felépítesű, jól átgondolt konstrukciójú európai roller. A kormány-markolat például gumiból van olcsó műanyag fogantyúk helyett... A német "vérvonalat" erősiti, hogy megfelel az elektromos rollerekre vonatkozó német előírásoknak is. Lehet vele lassan, 6 km/órás sebességgel menni, de az első kerékbe épített 300 W-os motor könnyedén gyorsítja a maximális 20 km/órás sebességre is. A központi vezérlő panelen egyébként háromféle sebességlimitet lehet beállítani, 1-es fokozatban max. 6 km/óra, 2-esben 15 km/óra, 3-asban pedig a mximálisan, 20 km/órával hasít a jármű.

DENVER SCO-65220
A gyalogosokat kis csengettyűvel lehet figyelmeztetni: vigyázat, jövök! Szintén a biztonsági berendezések közé sorolhatjuk a kormány alá fixen beépített viszonylag nagyméretű LED-világításpanelt, és az egy mozdulattal leszerelhető és zsebrevágható, a roller energiaellátó rendszerétől független, ceruzaelemmel működő első LED-es reflektort és a szintén LED-es hátsó lámpácskát. Elöl-hátul van egy-egy "cicaszem" is. Az oszlopba beépített lámpának nem túl erős a fénye, ez a "látni" helyett inkább a "látszani" elvárásnak felel meg.

DENVER SCO-65220
A rolleren kétféle fék is van, a pirossal jelzett elektronikus szokás szerint a kormány bal oldalára került. Ezzel fékezhetjük aránylag intenzíven az első kereket, de blokkolás kizárva! A hátsó kerékhez mechanikus, hagyományos fék tartozik, de ezt célszerű inkább csak tartaléknak használni, vészfékezés esetére. Személyes védőfelszerelésként a sisak, a térd- és könyökvédő ajánlott!

A biztonsági rendszerek közül talán a leghasznosabb, hogy álló helyzetből nem indul el a roller, ha véletlenül megnyomjuk az elektronikus Speedert! Gyárilag úgy állították be, hogy az első keréknek forognia kell, a rollert lábbal be kell lökni, hogy a villanymotor föléledjen.

DENVER SCO-65220
Az SCO-65220 az összehajtható, hordozható, nyugodtan besorolhatjuk a last mile, az "utolsó mérföld" kategóriába. Addig utazunk autóval vagy tömegközlekedéssel, ameddig 1-2 km, vagyis 1 mérföld távolságra megközelítjük úticélunkat, onnan pedig hajrá, jöhet a roller! Két töltés közt elméletileg akár 12 km-t is rollerezhetünk vele. Összecsukott állapotban jól szállítható, a fogantyúkat ugyan nem lehet lehajtani, de a kormány 90 fokban elfordítható.

DENVER SCO-65220
Az összehajtás nagyon egyszerű, csupán a kis rögzítő tárcsát kell "FOLDING" állásba tenni, ha ekkor benyomjuk a nagy piros gombot, az könnyedén bepattan és a rollert össze tudjuk csukni. Középső, "RIDING" állásban a kis tárcsa rögzíti a "T" oszlopot, meggátolva, hogy menet közben véletlenül összecsukódjon a jármű. A csúszásmentesített fellépő éppen elég hosszú ahhoz, hogy egyik lábfejünk menetirányban, a másik merőlegesen elférjen.

A 14 cellából álló, 25.2 V névleges feszültségű 4000 mAh-s akkumulátorcsomagot a fix méretű, a fellépőhöz képest 92 cm magas "T" oszlopba építették be. Ez azzal az előnnyel jár, hogy kevésbé sérülékeny, nem kell a "haspáncél", ezáltal könnyebb a roller.

DENVER SCO-65220
A súly további csökkentésében fontos szerep jut az aluminium váznak, ezzel sikerült a 8,9 kg-os súlyát elérni. Tény, hogy a tömegközéppont elég magasan van, de szerencsére ez a vezethetőségét nem rontja, könnyű vele tartani az egyenest és jól, magabiztosan lehet vele kanyarodni. Az első kerék rugós felfüggesztésű, ez ellensúlyozza, hogy csak 6.5"-os, 16,5 cm átmérőjű. Az út egyenetlenségeit a rugós tag jól kompenzálja, a rugózás egészen komfortos! A tömör gumik mintásak, de vizes úton azért nem érdemes próbálkozni velük!

A töltési idő 2-3 óra, ez éppen elég arra, hogy akár nulláról maximumra töltsük az akksit és otthonról a munkahelyre vagy az iskolába ingázzunk vele. A töltőcsatlakozó közvetlenül a kormány alatt van. Érdemes a konnektor közelében leállítani a rollert, mert a töltő kábele nem túl hosszú. A rugós sztender, az oldaltámasz segítségével viszont bárhol és szinte bárhová leparkolhatunk vele.

Hogy tetszett összességében a SCO-65220? Egy régi mondással válaszolunk: az óra svájci, az autó német... Lehet, hogy a roller dán?

Köszönjük az Expert Zrt.-nek, hogy támogattta cikkünk megírását és a teszteléshez kölcsönadott egy DENVER SCO-65220 rollert.