CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Bluetouch BTX250 - Nagykerekű, a legkisebb királyfi!

A jelenleg még csak négytagú Bluetouch család (BTX250, BT350, BT500, BT800) legkisebb tagját teszteltük, a rollert az Euronics jóvoltából kaptuk kölcsön.
Bluetouch BTX250
A Bluetouch BTX250 igazán színes egyéniség, fehér, ezüst és fekete színben kapható, szép kék kábelekkel és tervezői láthatóan adtak a roller megjelenésére is: a fellépő alatt az akkumulátoron büszkén virít a típusjelzés, a "T" oszlopon pedig a márka logoja és a neve.

Mi már összeszerelve vettük át, így elmaradt a kicsomagolás élménye mellett az imbuszkulcsos szerelési macera is...
Bluetouch BTX250
A menetpróba előtt néhány szó a technikáról. Elöl-hátul LED-lámpa teszi biztonságossá a járművet sötétben is. A hátsó lámpa a világítás bekapcsolásakor folyamatosan világít, fékezéskor villogóra vált. Mint valamiféle UFO, úgy suhan a sötétben, köszönhetően a fellépő oldalán is világító LED-es fényeknek. A kerékagyba épített 250 W-os, szénkefék nélküli motor teljesítménye limitálható, (gondoljunk a gyerekekre is!), a maximális sebességet 18 vagy 25 km/órára lehet korlátozni.

Ha az e-rolleresek is megválasztanák az év szavát, az biztosan a "zökkenőmentesen" lenne... A BTX250 nagy, 8,5 colos kerekeit elnézve rögtön a magyar utak kátyúi, a járdák aszfaltburkolatát méterenként megszakító hatalmas repedések, a pontatlan aszfalt-illesztések vagy az újabb agyrém, a térkő-burkolat jutnak eszünkbe. Nekilendülve a "pályának", rögtön kiderült, hogy ennek a futóműnek mindez nem jelent valódi akadályt! Ha nem is zökkenőmentesen, de legalábbis kis zökkenőkkel küzdötte le a rá leselkedő úthibákat. Mint a mesebeli királyfi a hétfejű sárkányt... A tömör gumis, perforált abroncsok biztos garanciát adnak arra, hogy defektmentes marad a kerék, amellett, hogy a tömlős gumik komfortját nyújtják. A nagy kerekek mellett kicsi-nagy, kövér és sovány egyaránt élvezheti, hogy a hátsó kerék rugós felfüggesztése a vezető testsúlyához hangolható.

Bluetouch BTX250
Ha a gázkart felengedjük, működésbe lép a motorfék. A hátsó kereket a kormányra szerelt fékkarral lehet lefékezni.

Bluetouch BTX250
Érdekes technikai megoldás, hogy a kart finoman meghúzva először elektromosan fékez, majd erősebb húzásra a tárcsafék is belép és biztosan, de nem rántásszerűen lefékezi a rollert. A kormány nem széles, könnyen fogható és kényelmes. Két végére erős és vastag gumimarkolatot kapott, ami jól tapad és nem is töri fel a kezünket.
Bluetouch BTX250
A prémium minőségű, 7800 mAh-s lithium-ion akkumulátor egyszeri feltöltésével maximum 30 km-t lehet vele rollerezni, viszonylag rövid, 5 órás töltési idővel. A töltőcsatlakozó kissé szokatlan módon elég magasan van, a központi kijelző alatt.

Köztudott, hogy az e-rollereket alapvetően a "first mile, last mile problem", vagyis a lakástól a tömegközlekedésig tartó első és az iskoláig, munkahelyig/célállomásig terjedő utolsó mérföld áthidalására találták ki. Erre a problémára tökéletes megoldás a Bluetouch BTX250. A roller természetesen összecsukható, szétnyitva a biztosító zár határozottan arretál, de egy tológomb még külön is biztosítja. 12,5 kilogrammjával nem pehelysúlyú, de rövid távon azért nem is lehetetlen cipelni sem.

Bluetouch BTX250
Ha nem cipelni akarjuk, csak megállni vele egy pillanatra, esetleg tölteni, az oldalsztender segítségével letámaszthatjuk. A "T" oszlop mérete fix, ezért érdemes vásárlás előtt meggondolni, hogy a roller mérete illeszkedik-e majd a vezető magasságához. Az autók csomagtartói viszont gond nélkül elnyelik az összecsukott BTX250-et.

A rollert a kormányoszlop tetején található gomb hosszú megnyomásával lehet bekapcsolni és ugyanott lehet rövid gombnyomással beállítani a sebességlimitet is. (Csengő is van a kormányon!) Felpattanva rá, csak akkor indul el, ha megadjuk neki a kezdőlökést. Okos! Az elsőkerék hajtásnak köszönhetően biztonságosan vezethető, a súlypontja alacsonyan van és ettől megnyugtatóan stabil érzést kelt vezetés közben. Nem nehéz egyenesen menni vele, ugyanakkor kanyarodni sem különösebb kihívás. Csak azok a fránya úthibák ne lennének... Külön kaland lenne azt vizsgálni, hogy a viacolor burkolat okozta állandó rázkódás mennyivel rövidíti meg az e-rollerek élettartamát..

Bluetouch BTX250
Köszönjük a márka magyarországi képviselőjének, hogy támogattta cikkünk megírását és a teszteléshez kölcsönadott egy Bluetouch BTX250 rollert.