CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Renault ZOE Z.E. 50 - 2020 májusától ismét igényelhető a 2 500 000 Ft állami támogatás!

Az új ZOE 52 kWh teljesítményű akkumulátorával képes akár 395 WLTP-szerinti kilométert megtenni egy feltöltéssel.
Megérkezett az Új Renault ZOE!
A pénzügyi kedvezmények (2 500 000 Ft állami, 1 500 000 Ft Renault-támogatás) mellett a legjobb hír, hogy az új ZOE 52 kWh teljesítményű akkumulátora egy feltöltéssel a WLTP-norma szerint már 395 kilométeres útra elegendő energiát tárol! Ez 30 százalékos növekedés a régi 40 kWh-os akkumulátorcsomag teljesítményéhez képest. (Ma már csupán emlék, hogy a 2012 végén kereskedelmi forgalomba került első ZOE hatótávja a 22 kWh-os akkumulátorával még 150 km volt, de ez már akkor is messze meghaladta az átlagos európai autóvezetők által megtett napi távolságot. 2016-ban a Renault elindította a Renault ZOE második generációját a 41 kWh teljesítményű Z.E. 40 akkumulátorral, ezzel megduplázta a valós hatótávot 300 kilométerre.)

De mit is jelent ez a négy betű: WLTP. A WLTP hatótávolság (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) szabványosított menetciklus: 57 % városi vezetés, 25 % külvárosi vezetés, 18 % országúti vezetés, ehhez még hozzátartozik, hogy mindezen szakaszokat az új ZOE 15"-os felnikkel teljesíteti. A végeredmény közel 400 megtett kilométer!

A hét éve sikermodellnek számító ZOE külső megjelenése változatlanul egyedi és friss ma is, viszont az új modell belső terét teljesen átalakították, a lágy tapintású műanyagokat például lágy szövetbetétekkel kombinálták. Új a 10 collos TFT műszercsoport, amely tartalmazza a fő vezetési információkat, beleértve a takarékos vezetést ösztönző öko-mérőt, a Renault EASY LINK multimédia rendszert. A városi vezetéshez van egy új "B üzemmód" is, amely regeneratív (visszatöltő) fékezéssel segíti az egypedálos vezetést. Ráadásul a sofőr testreszabhatja a képernyőn lévő különböző információk világítását és elrendezését is. A hagyományos mechanikus kéziféket elektronikus váltotta fel.

A fényérzékelős, pazarul világító, kanyarfénnyel is kombinált full LED fényszórók és a C alakú nappali menetfények 75% -kal több fényt adnak, mint a korábbi halogénlámpák.

A hatótávolság és a kapacitás növekedése ellenére a lítium-ion akkumulátor mérete fizikailag nem nőtt, az 52 kWh teljesítményű csomag elfér ugyanakkora helyen.

Renault ZOE Z.E. 50
A töltésre többféle lehetőség is van. Otthon a teljes feltöltéshez estétől reggelig elég a 7,4 kW-os DC Wallbox a Type2-es kábellel, ezzel a ZOE 0 és 100 százalék között 9 óra és 25 perc alatt tölthető fel. Ez kb. 300 km megtételéhez elég. A nyilvános, 22 kW-os töltőről egy óra alatt tud 125 km megtételéhez elég töltést felvenni. Az opcionális CCS2 (Combined Charging System) kombinált töltőrendszer csatlakozója a villámtöltést biztosító DC töltőállomásoknál is használható, ezeknél az autó fél óra alatt akár 150 km-es útra elegendő töltést vehet fel. Az új CCS2 Combo dugalj valamivel nagyobb, mint az előző volt, mivel egy európai szabványú aljzatból és az egyenáramú töltéshez egy két érintkezős csatlakozóból áll. A töltőcsatlakozót az autó orrán, a Renault-gyémánt logó alá rejtették.

CCS Combo töltőcsatlakozó
Szerencsés és még könnyebbé teszi a töltést az aljzat központi elhelyezése a saját vezetékkel rendelkező nyilvános töltőállomásokon. Az akkumulátor töltését a Renault EASY CONNECT intelligens szolgáltatása is megkönnyíti.

Ami a hajtásláncot illeti, az 52 kWh-s akkumulátorhoz R110 típusjelzésű (80 kW-os, 108 LE teljesítményű és 225 Nm-es nyomatékú) valamint R135 jelű motor választható, 135 LE teljesítménnyel és 245 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral a gyári adat szerint a 0-tól 100 km/h-ig tartó sprint kevesebb, mint 10 másodpercig tart, a ZOE maximális sebessége 140 km/h.

Mindkét változatot felszerelték az új "B üzemmód" vezetési funkcióval, amely fokozza a regeneráló fékhatást és lényegében lehetővé teszi az "egypedálos" vezetést. A "B üzemmód" aktiválásakor az autó intenzívebben lassul, mihelyt a vezető elengedi a gázpedált. A "D" üzemmódot akkor érdemes használni, ha az autó állandó sebességgel halad, például országúton vagy autópályán. A "B" és a "D" mód között az új e-váltó gombjának megnyomásával lehet váltani.

Renault ZOE Z.E. 50 e-váltó
Az aktív és passzív biztonsági felszerelések valamint a vezetést támogató rendszerek kínálata bőséges. Ezek közül érdemes kiemelni az aktív vészfékező rendszert (Active Emergency Braking System; AEBS), a sávelhagyási figyelmeztetést (Lane Departure Warning; LDW), a sávváltást segítő asszisztenst (Lane Keeping Assist; LKA), a jelzőtábla felismerő rendszert (Traffic Sign Recognition; TSR), a holttér-monitort (Blind Spot Monitoring; BSM) és az automatikusan váltó távolsági/tompított fényszórókat (Auto High/Low beam headlamps; AHL).

A MY Renault alkalmazáson keresztül a távolból lehet ellenőrizni az akkumulátor állapotát, be lehet állítani töltést a csúcsidőn kívülre és meg lehet tervezni az utazás legapróbb részleteit, a töltőállomásokat is beleértve. Az alkalmazással ütemezni lehet a fűtést vagy a légkondicionálást úgy, hogy az indulás pillanatában az ideális hőmérséklet 21 C° legyen.