HÍREK
ALTERNATIV
SOLAR
ZÖLDRENDSZÁM
AUDI
  • Audi A3 Sportback e-tron
  • Audi Q7 3.0 TDI e-tron
CITROEN
  • Citroën C-Zero
HYUNDAI
KIA
  • Kia Soul EV
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
MITSUBISHI
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PEUGEOT
  • Peugeot iOn
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen e-Golf
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen Golf GTE

Renault ZOE Q90 és R90 - a zöld eminenciás a legjobb elektromos autó?

400 km egy töltéssel! Ha szárnyai lennének, akár a Nemzetközi Űrállomásra is elszállhatnánk vele!
Renault ZOE Q90 és R90
Renault ZOE Q90 és R90
A ZOE-t kétféle motorral és kétféle akkukapacitással lehet megrendelni, a Q90 jelű motort a gumiabroncsairól ismert Continental(!) szállítja, a másikat a Renault, R90 néven. Mindkét motor 41 kWh-s, a legnagyobb nyomaték is megegyezik, 220 Nm. Az új Z.E.40 akkupakk kapacitása 41 kWh. Valamivel nehezebb, mint a korábbi, 280 kg helyett 320 kg a súlya, de a nagyobb hatótáv kompenzálja a súlynövekedést. A franciák meghagyták a 22 kWh-ás akkucsomagot is, azzal a károsanyagkibocsátás európai "ellenőre", hivatalosan az energia- és üzemanyagfogyasztást szabályozó európai normarendszer, az NEDC szerint egy töltéssel 240 kilométert lehet megtenni. A Q90-es motoros ZOE villámtöltéssel (43 kW) is feltölthető és a villámtöltést Type2-es csatlakozóval is tudja! Műszaki újdonságnak számít ugyanis, hogy váltóáramról az álló villanymotoron keresztül tölti az autót. Így a beépített Caméléon töltővel az egyfázisú 2,3 kW-os töltőállomásoktól kezdve egészen a három fázisú 43 kW-os töltőállomásokon is tölthető.

Renault ZOE Q90 és R90
Az akkumulátorok tetemes súlya ugyan magas menetkész tömeget eredményez (sofőrrel együtt 1550 kg), a súlypont azonban nagyon alacsonyan van, így a mérnökök kényelmes rugózást, és elfogadható kanyarodási tulajdonságokat tudtak kihozni a viszonylag rövid tengelytávú villamosból.

Renault ZOE Q90 és R90
A nálunk újnak számító ZOE külsőre gyakorlatilag azonos a más országokban már 6 éve forgalomban lévő változattal, viszont közel kétszer annyit tud megtenni egy feltöltéssel, mint a korábbi modell. A NEDC (New European Driving Cycle) mérése szerint az új lítium-ion akkupakknak köszönhetően egy feltöltéssel elméletileg akár 400 kilométer is lehet a homologizációs hatótáv, azonban normál használatban, a valóságban, terhelés alatt nagyjából 300 kilométer teljesíthető egy töltéssel.

Renault ZOE Q90 és R90
Ha a ZOE-t ECO-módban használjuk, mintegy 15 százalékot nyerhetünk a fogyasztáson. A 0-100 km/h gyorsulása 13,5 másodperc, 135 km/óránál leszabályoz az elektronika. 16 km/h-ig hallani lehet a ZOE trolibuszokra emlékeztető, a gyalogosok figyelmeztetésére kitalált hangját is. A hang kikapcsolható, vagy akár mélyebb tónust is választhatunk, de minden indítás után automatikusan bekapcsolja magát.

A ZOE-ban az energiavisszatöltő fékezés mindig azonos intenzítással történik, vagyis amikor lelépünk a gyorsító (a gáz)pedálról, mindig azonos intenzítással kezd lassulni az autó. A fékpedál először a visszatöltő motorféket aktiválja, és mivel ez elég intenzív, hamar meg lehet tanulni vele finoman lassítani.

Renault ZOE Q90 és R90
Ami a töltés technikai kivitelezését illeti, az ábra alapján látszik, hogy otthonra célszerű egy wallbox, vagyis gyorstöltő felszerelése. A normál fali csatlakozóról ugyanis nagyjából 16 óra 30 perc kell az akupakk 80%-os feltöltéséhez. Ezt az időt jelentősen lerövidíti egy 11 kW-os teljesítményű, háromfázisú fali töltőállomás, ezzel már elérhető a 2 órás töltési idő, de az olcsóbb, 7,4 kW-ossal is 3 órára csökkenthető. Egy falitöltő felszerelve az autó árán felül nagyságrendileg 300-350 ezer forintos plusz kiadást jelent.

A ZOE-t 3 felszereltségi szinttel gyártják (Life, Zen, Intens), azonban Magyarországon csak Life és Intens felszereltség rendelhető.

A ZOE formája kecses, energiahatékonysági mutatói a nagyobb hatótávval igazán jól használható autóvá teszik. Összefoglalva egy nagyon szerethető, immáron hosszabb távokon is nagy biztonsággal használható villanyautó.