CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

2019 Renault ZOE - még jobb lett a legjobb

Európa legnépszerűbb villanyautója mostantól gyorsabban, már egyenárammal is tölthető. Az erősebb motorok mellé nagyobb kapacitású akkumulátort és digitális műszerfalat kapott.
2019 Renault ZOE
Az új ZOE külső megjelenése a szolid facelift-nek köszönhetően nem változott lényegesen és bár a sziluettje szinte változatlan, de immáron jobban az "arcán" viseli a márka jelenlegi stilusjegyeit. A krómozott betétekkel díszített, látványosan áttervezett, légbeömlő nyílásokkal feldobott lökhárítók mellett a motorháztető alatt hangsúlyosabb lett a Renault-embléma. Ez alatt figyel a CCS Combo töltőcsatlakozó.

CCS Combo töltőcsatlakozó
Mostantól a ZOE szériafelszereltségének része a full LED-es fényszóró, amely 75 %-kal erősebb fényt ad, mint a korábbi, halogén-izzós. A ködlámpák szintén LED-esek. A ZOE hátulja is módosult, ez elsősorban a LED-es lámpák miatt szembetűnő. Új a felniválaszték, a 15 collos helyett felár ellenében 16-17 collos kerekek is rendelhetők. Az autó kilencféle színárnyalatban kapható.

2019 Renault ZOE - LED-ek elől, hátul
Teljesen megújult a műszerfal, szinte kiemeli a ZOE-t a kategóriájából. A prémium belső a nagyobb felbontású digitális műszeregység mellé megkapta az EASY LINK multimédiás rendszer az új Clio-ban bemutatkozó, állított központi érintőképernyőjét, erről vezérelhetők a legfontosabb járműfunkciók. Az utasok kagylósabb ülésekben, nagyobb kényelemben, puhább tapintású műanyagokkal kárpitozott fülkében utazhatnak. Az Iconic felszereltségű modellekben az autógyártásban elsőként, 100 %-ban újrahasznosított anyagokból készül az ülések kárpitozása.

Az ülések kárpitozása 100 %-ban újrahasznosított anyagokból készül
A vezetőt új vezetéstámogató rendszerek segítik, az Renault EASY CONNECT rendszer további online funkciókkal bővült, a vezető az EASY LINK multimédiás képernyőn valós időben ellenőrizheti a töltési terminálok elérhetőségét az utazás során. A vezető ezen megtalálja a TomTom navigációs eszközöket élő forgalmi információkkal is, a Google keresési lehetőségeivel és a digitális rádióval együtt. Minden ZOE támogatja az Apple Carplay és Android Auto funkciókat, az okostelefon ezek segítségével használható. A középkonzolon új az automata kézifék, az új elektronikus e-Shifter sebességváltó kar és a menetmódválasztó, a parkolóféket elektronikusra cserélték. Új a hajtás B üzemmódja, amely gázelvételnél felerősíti a regeneratív fékezést és így nagyobb lassulást eredményez, ezáltal átlagos városi forgalomban sokkal ritkábban kell a fékpedálra lépni a kisebb lassításokhoz. Szintén újdonság a vezeték nélküli telefontöltő is a középkonzolon.

2019 Renault ZOE
A Renault első "villamosa" 2012-ben 22 kWh kapacitású akkumulátorral és 150 kilométeres hatótávval jelent meg a piacon, a jelenleg kapható 2016-os modellben már 41 kWh-s az akkucsomag, ez anno lényegében megduplázta a hatótávot 300 kilométerre, mostantól pedig fizikailag változatlan befoglaló mérettel, de nagyobb energiasürűségű, 52 kWh-s lítium-ion akkumulátorral kerül majd a kereskedőkhöz. Ezzel a WLTP ciklus szerint mérve a 2019-es ZOE hatótávolsága nyáron 380-390 km, télen 250 km. Ez az előző generációhoz képest 20% -os hatótáv-növekedés! A Continental hajtásláncát a saját fejlesztésű váltotta fel.

Kétféle villanymotorral érkezik, lesz egy 80 kW-os, azaz 109 lóerős (R110), 225 Nm nyomatékkal és egy új, 100 kW-os, 136 lóerős (R135) 245 Nm csúcsnyomatékkal. Ez utóbbival álló helyzetből kevesebb, mint 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. 80-ról 120-ra valamivel több, mint 7 másodperc alatt gyorsul, 2,2 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a 80 kW-os, ezzel a gyorsulással vezetője már magabiztosan hajthat fel az autópályára! A végsebessége mindkettőnek 140 km/h.

Az új ZOE elején a Renault-embléma alatti töltőcsatlakozó már CCS Combo töltőkábel fogadására is alkalmas, tehát már villámtöltésre is van lehetőség az R110 és R130-as motornál egyaránt. Az akkumulátor a Type2-es csatlakozón át háztartási (AC) csatlakozóból (vagy bármely utcai állomáson) maximum 22 kW-al durván 9-10 óra alatt tölthető fel 100%-ra, 1 óra alatt pedig már 125 kilométerre elegendő áram "tankolható". 50 kW-os egyenáramú gyorstöltőt (DC) használva fél óra alatt 140-150 km-rel növelhető a hatótáv.

Az új ZOE még 2019 vége előtt megjelenik a kereskedőknél.