- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Bluetouch BT800 - nehézbombázó terepre, távolsági bevetésre
A roller gyártója és forgalmazója, a cseh BlueTouch, s.r.o. szerényen a rollerek királynőjének nevezi a kicsikét, pedig még királynak is túlsúlyos... A rollert az Euronics jóvoltából kaptuk kölcsön.
Bluetouch BT800
Miután átvettük és becipeltük a lakásba a méretes kartondobozt, kezdődhetett az ismerkedés! Azt már láttuk a fotókon, hogy ez a modell fokozatmentesen állítható, dupla T-oszlopot kapott és extra, netto 18 centiméter széles a fellépője, de azt, hogy milyen érzés egy 26 kilós rollert emelgetni szereléskor, csak az tudja, aki már próbálta... Minden esetre nagy szemeket meresztettünk, amikor végre összerakva, menetkész állapotban láttuk. Nem mindennapi látvány!Bluetouch BT800 - a kicsomagolás
A kettős T-oszlopra egyszerű a magyarázat, ugyanis a roller tervezői, - nagyon helyesen - prémium minőségű első és hátsó kerékfelfüggesztést alkalmaztak, ezért van a 10"-os, felfújható, de defektmentes gumival szerelt első kerék két oldalán egy-egy rugós tag az oszlopok végén. Ugyanígy a hátsó kerékfelfüggesztésnél szintén két rugó fogja közre a szintén 10"-os hátsó kereket. A menetkomfort javításán kívül erre azért is szükség van, mert a BT800 maxilis terhelhetősége 120 kg(!) és ekkora tömeg már mégsem pattoghat a mostanság oly divatos viacolor útburkolaton.Bluetouch BT800
A táncparkettnyi széles fellépőre a kényelmi ok mellett másik, még fontosabb szempont ad magyarázatot: a 60 V-os LG gyártmányú Li-Ion akkucsomag 24 Ah kapacitású. Ekkora akksinak hely kellett, függőlegesen nem volt, mert megemelte volna a roller tömegközéppontját, így maradt az a megoldás, hogy a szélesebb lett a fellépő és az alá került. Az akkumulátort 800 újratöltésre tervezték (ez 60 kilométerenkénti töltésssel számolva 4800 km rollerezést jelent...) és elektronikusan védett a túltöltéstől és az alultöltődéstől. Nemigen találni a piacon ekkora akksit, de olyan rollert sem, amelyiket 800 W-os motorja 60 km távolságra repít. A repít nem túlzás, mert a három választható sebességlimit küzül a legnagyobbnál a csúcssebesség 50 km/h! Ekkora sebességhez természetesen megfelelő fékeket is kapott a roller, ha a gázkart (igen az van neki, nem billentyű!) elengedjük először az elektromos fék lassitja a rollert, egyidejűleg a kormányra szerelt karokkal tudjuk blokkolásig fékezni az első és a hátsó kerekeket. Mindenképpen nagyon fontos megemlíteni, hogy az átlagosnál sokkal jobb fékhatás annak köszönhető, hogy a BT800-as elöl-hátul tárcsafékes! A nagy kerekek sokat segítenek abban, hogy ez a roller még a jobb minőségű földúton is magabiztosan halad és nem okoz neki gondot a 15 fokos emelkedő leküzdése sem. A vezetőt a hosszabb távú rollerezéskor, például egy vidéki kiránduláson tempomat segíti, az elektronika automatikusan bekapcsol, ha 5 másodpercig egyenletes, azonos sebességgel halad a roller. Fékezéskor vagy gázadáskor magától kikapcsol.
A rossz látótávolság mellett történő vezetés nem jelent problémát, mert a roller LED-es fényszórókkal és 3D-s hátsó lámpákkal van felszerelve. A váz extra erős, a repülőgépiparban használt minőségű aluminiumból készült.
Bluetouch BT800
A 26 kilós önsúly természetesen csak akkor feltűnő, ha emelni kell a rollert, összecsukva azért lehet rajta fogást is találni és rövid távon ekkora súly egy felnőtt (férfi) számára azért elviselhető. A címben a nehézbombázót emlegettük, azokat sem tinédzser kislányok vezetik... Összecsukni viszont gyerekjáték, nyugodtan rábízhatjuk a kislányokra.Bluetouch BT800
A végére hagytuk, mert a kormány felszereltsége külön fejezetet érdemel! A legmélyebb benyomást az irányjelző(!) tette ránk, ez a kapcsoló a kormány bal oldalára került, közvetlenül a világításkapcsoló és az elektromos kürt(!) nyomógombjai közé. A kormány jobboldali felszereltsége legalább ilyen izgalmas, itt van a "gázkar", na ezzel nem sikerült megbarátkozni, a ki-bekapcsoló és a MODE gomb, ha ezt nyomogatjuk akkor tudjuk váltani a sebességlimiteket. Ugyancsak itt van a multifunkciós display a "kilóméterórával és egy piros LED-es kijelző, amin a töltöttséget lehet nyomon követni. Van hozzá indítókulcs, tervezői gondoltak a lopásvédelemre is! A markolatokat szállításkor egy-egy rövid csövecske félretolásával nagyon könnyen le lehet hajtani.
Bluetouch BT800
Köszönjük a márka magyarországi képviselőjének, hogy támogattta cikkünk megírását és a teszteléshez kölcsönadott egy Bluetouch BT800 rollert.