CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A Ford Emoji dzseki segít megosztani az úttestet az autósok és a kerékpárosok között

Az autósok és kerékpárosok közötti kommunikáció nehézkes, mert a bicikliseknek az irányjelzéshez, vagy ahhoz, hogy megköszönjenek valamit, el kell engedniük a kormányt.
Válaszul arra, hogy az európai utakon évente mintegy 2 000 kerékpáros veszti életét, a Share The Road kampány keretében a Ford elkészítette és bemutatta az Emoji Jacket, az Emoji dzseki prototípusát. Ez az egyedi, egyelőre nem megvásárolható ruhadarab azt mutatja be, miként oldható a feszültség az utakon, ha a kerékpárosok könnyebben és egyértelműbben tudják jelezni szándékaikat és érzéseiket az autósoknak. A "megoldás" az Emoji dzseki hátára varrt nagyméretű LED-es kijelzőn jelenik meg.

Ford Emoji Jacket
Az emojik több mint 20 éve jelentek meg és egy felmérés szerint a legtöbb ember szívesebben fejezi ki érzéseit emojik révén, mint egy telefonhívással. A Ford által kifejlesztett dzseki hátán egy hajlékony LED panel található, amelyen a következők jeleníthetők meg:
- három emoji, a mosolygó, a morcos és közömbös közül az egyik
- irányjelző nyilak jobbra - balra
- veszély jelzése

Ford Emoji Jacket helps people to "Share The Road"
A kerékpáros a három emojit, az irányjelzéseket és a veszélyjelzést a kerékpár kormányán elhelyezett, vezeték nélküli távkapcsolóval aktíválhatja.

Ford Emoji Jacket
- Ez a dzseki, amely a Ford "Share the Road" kezdeményezésének égisze alatt készült el, lehetővé teszi a kerékpárosoknak, hogy kifejezzék érzéseiket, szándékaikat, és fontos érzelmi kapcsolódást hoz létre köztük és a többi közlekedő között - állapította meg Dr. Neil Cohn PhD, a holland Tilburg Egyetem kommunikáció-kogníció tanszékének adjunktusa.

A Ford "Share The Road" kampányának célja, hogy harmóniát teremtsen a közúti közlekedés különböző résztvevői között, hangsúlyozva a vállalat meggyőződését, hogy mindenki javát szolgálja, ha egyre több ember számára válik lehetővé a biztonságos kerékpározás, különösen rövidebb utak megtételére.

Az Emoji dzseki amúgy nem teljesen új ötlet, a Ford már 2018-ban bemutatott a "Share The Road" kampány részeként egy akkor még "okos dzseki"-nek nevezett ruhadarabot. A "fényes ötlet" a biciklizés kockázatát csökkentheti a sűrű belvárosi forgalomban. A dzsekit LED-szalagokkal szőtték át, az ujjába telefontartót és irányjelzőt szereltek, amelyet a kéz felemelésével lehet aktíválni. Fékezéskor a dzseki alján hátul szintén LED-ek villognak. Az "okosság" az, hogy ha a kerékpáros előre programozott útvonalon halad, kanyarodáskor a GPS aktíválja a dzseki ujján az irányjző LED-et.

Bright Idea! Smart Jacket for Cyclists