CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Traffic Light Information - okos szolgáltatást indít az Audi az okos városban

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában, a Traffic Light Information szolgáltatás idén indul Ingolstadtban.
Traffic Light Information: connecting traffic with cars
Az Audi az első autógyártó a világon, amely hálózatba kapcsolja a sorozatgyártású modelljeit a városok közlekedési lámpáival. A márka ügyfelei az USA-ban a vehicle-to-infrastructure (V2I), azaz a jármű és környezete közötti kommunikáció segítségével már 2016 vége óta használhatják a "Time-to-Green" funkciót. Ha a vezető piros jelzésnél érkezik a közlekedési lámpához, az autó virtual cockpit digitális műszeregységén vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig. A szolgáltatás már több, mint 5000 kereszteződésben működik, például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland vagy Washington utcáin, ahol közel 1000 kereszteződés áll összeköttetésben a Traffic Light Information rendszerével.

Audi Traffic Light Information
2019 február óta az Audi újabb funkcióval bővítette kínálatát Észak-Amerikában. Ennek kifejezett célja, hogy lehetővé tegye a "zöld hullám" elérését. A "zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás" (Green Light Optimized Speed Advisory, GLOSA) jelzi a vezetőnek azt az ideális sebességet is, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

Audi Green Light Optimized Speed Advisory, GLOSA
Júliustól az Audi új modelljei Ingolstadt-ban is összekapcsolódnak közlekedési lámpákkal, 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül. Ettől kezdve az autók jobb eséllyel érhetik el a "zöld hullámot" a városon belül: az Audi-k vezetői a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig.

- A városban araszoló forgalom borzasztóan idegesítő, ezzel ellentétben igen jó érzés elcsípni egy "zöld hullámot", de sajnos ez túl ritkán történik meg. A "közlekedési lámpa információ" (Traffic Light Information) funkcióval a vezetők sokkal hatékonyabban és kényelmesebben közlekedhetnek, hiszen tudják, hogy a 250 méterre előttük lévő közlekedési lámpánál még elérik a zöld jelzést. A jövőben az autóinkból kinyert anonim adatok segítségével könnyebb lesz a városi közlekedési lámpák váltásainak beállítása és a forgalom áramlásának optimalizálása is - nyilatkozta Andre Hainzlmaier, head of Development of Apps, Connected Services and Smart City at Audi.

Mind a "Time-to-Green", mind pedig a GLOSA meghatározott Audi modellekben kezdi meg Ingolstadt-i működését. Ebbe a körbe tartozik minden Audi e-tron modell, és a július közepétől gyártásba kerülő, a 2020-as modellévű A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 és Q8 modellek. A szolgáltatás működésének feltétele, hogy az autók felszereltségéből ne hiányozzon az Audi Connect navigációs és infotainment csomag és az opcionálisan elérhető, a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszer.

- Az, hogy milyen gyorsan kapcsolódhatnak további városok ehhez a technológiához, függ az adatok és a kapcsolódási felületek egységesítésétől, illetve a városok közlekedési lámpáinak digitalizációjától. A jövőben a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) közötti kommunikációs hátterű technológiák, mint a Traffic Light Information is, támogatják az önvezető üzemmódot. A város az egyik legösszetettebb környezet az önvezető autók számára. A járműnek kezelnie kell a forgalmi helyzetet, akár esőben és hóban is. Ez esetben a forgalomirányítási rendszerrel való adatcsere kifejezetten fontos lehet – véli Hainzlmaier, az Audi alkalmazások, hálózatba kapcsolt szolgáltatások és intelligens városok fejlesztéséért felelős vezetője.

Az Audi tervei szerint ügyfelei számos olyan további funkciók elérésével is gazdagodhatnak, mint például a "zöld hullám" bekalkulálásának lehetősége az ideális útvonal megtervezésénél. Szintén elképzelhető, hogy az Audi e-tron modellek a piros lámpához való gurulás során fokozottabban hasznosíthatják a fékenergiát az akkumulátoraik töltésére. Az előrejelzéssel összekapcsolt adaptív sebességszabályozással (predictive Adaptive Cruise Control, pACC) együtt az autók akár automatikusan fékezhetnek is piros jelzésnél. Minden vezetőnek ismerős szitu, amikor éjszaka várakozunk a piros lámpánál, de se közel se távol egyetlen autó sem látható. A hálózatba kapcsolt közlekedési lámpák ekkor igény szerint működnének. Ezzel más autómárkák vezetői is élvezhetnék az Audi által kifejlesztett Traffic Light Information szolgáltatás előnyeit.