CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Nissan RE-LEAF - 100%-ban elektromos vészhelyzeti REagáló koncepciójárművet mutatott be a Nissan

A forradalmian új elektromos koncepciómodell nagy mobil akkumulátorával kínál megoldást a helyreállítási műveletekhez és a természeti katasztrófák utóhatásainak felszámolásához.
Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos hajtású gyorsreagálású vészhelyzeti koncepciójárművet, amelyet természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események utáni mobil energiaellátás biztosítására terveztek. A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára, a Nissan LEAF Tekna felszereltségű személygépkocsi alapjaira épült.

Nissan RE-LEAF: 100% electric emergency response vehicle concept
Az autót tervezői felkészítették a törmelékkel borított utakon történő közlekedés mellett arra is, hogy mint mobil áramforrás energiával lássa el a katasztrófa sújtotta területen élő lakosságot és a helyreállítást végző szakemberek berendezéseit. A könnyű hozzáférés érdekébena jármű három csatlakozó aljzattal rendelkezik, két külső, vízálló C-típusú csatlakozóval, amelyekről 110-230 V-os készülékeket lehet közvetlenül árammal ellátni az autó nagy kapacitású akkumulátoráról, valamint a csomagtartóban egy belső, háztartási csatlakozó aljzat is van. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.

A Világbank (World Bank) szerint az áramszünetek legfőbb okozói a természeti katasztrófák. 2019-es jelentésük szerint 2000 és 2017 között Európában az áramszünetek 37%-át, az Egyesült Államokban 44%-át okozták természeti katasztrófák és a klímaváltozás.

Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt használhatók az elektromos járművek nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.

A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy akár az otthonokat is elláthassa villamos energiával.

Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
- Folyamatosan keressük az utakat, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben - kommentálta az autó párizsi bemutatóját Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik és Infrastruktúra európai vezetője (Head of Electric Passenger Cars and Infrastructure for Nissan in Europe). - Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát bizonyító technológiák egyik változataként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-elhárító gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelentenek egy virtuális erőmű létrehozásához, amely biztosítja az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén - tette hozzá.

A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a modell 2010-es bevezetése óta az alapfelszereltség része. Ez azt jelenti, hogy a LEAF nemcsak energiát képes felvenni a hálózatból nagykapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes tölteni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-Hálózatba) technológia segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-Everything/Járműből-Mindenbe) technológiával.

A LEAF lítium-ion akkumulátorának nagy kapacitása és magas fokú megbízhatósága stabil energiaellátást biztosít több elektromos készülék működtetéséhez is. Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kWó-s akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.

Néhány példa 230 V-os készülékek 24 órás áramfogyasztására:
- Elektromos bontókalapács - 36 kWó/24 óra
- Szellőző ventilátor –21.6 kWó/24 óra
- 10 literes levesmelegítő - 9.6 kWó/24 óra
- Intenzív osztály lélegeztetőgépe - 3 kWó/24 óra
- 100 W-os LED fényszóró - 2.4 kWó/24 óra

Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítójárműként működhetnek. A LEAF e+ hatótávolsága akkumulátorának egyetlen feltöltésével akár 385 km is lehet.

A RE-LEAF a katasztrófa-elhárítás három "RE"-jét támogatja, REagálás a vészhelyzetre (REsponse), humanitárius segítség (REcovery) és a közösség felkészítése a jövőre (REsilience).

Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
A RE-LEAF borostyánsárga színkombinációja főhajtás a borostyán ókori görög neve, az electron felé, amelyből az elektromosság szó származik. Ez párosul a Nissan Intelligent Mobility kifejezéssel, utalva a koncepcióautó kapcsolattartási képességeire.

Annak érdekében, hogy könnyebben közlekedhessen olyan utakon, ahol akadályok vagy törmelék állhatják útját, a RE-LEAF szabad hasmagasságát 70 mm-rel, 225 mm-re növelték, valamint haspáncéllal látták el. A szélesebb, (1830 mm elöl, 1890 mm hátul) nyomtáv, az egyedi, GRP kompozit 40 mm-rel szélesebb kerékjárati ívek, a sárfogók és a 225/65/17 méretű BF Goodrich Baja All Terrain terep-abroncsok 17"-os sport keréktárcsákon - mind javítják a RE-LEAF terepképességeit. A tetőre felszerelt LED-es fényhíd sárgán villog, figyelmeztetve a többi közlekedőt a gépkocsi közeledésére.

Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
A hátsó üléseket eltávolították, íly módon a sík padló úgy lett kialakítva, hogy tárolóhelyet biztosítson az alapvető felszereléseknek. Az első üléseket egy egyedileg kialakított rács választja el a raktértől.

Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
Amint a RE-LEAF megérkezik a katasztrófa-zónába, a csomagtartóból egy méretre szabott polcot lehet kihúzni egy 32”-os LED-es képernyővel és saját energiaellátással, ekkor a RE-LEAF műveleti irányítási (köz)pontként működik a kommunikációhoz és a helyreállítás irányításához. Az autó felszereléséhez tartozik egy drón is, amit szintén innen irányítanak.

Nissan RE-LEAF, a katasztrófa menedzser. Az erő forrása, amikor és ahol szükség van rá...
Miután az energiaellátást helyreállították, a RE-LEAF három töltési profil használatával újra feltölthető, még háztartási csatlakozó aljzatból is, ha nem található EV infrastruktúra a közvetlen közelben.

A gépkocsi módosításait az RJN Motorsport, az Egyesült Királyságban található mérnök- és motorsport cég végezte, a GTA Global Ltd. projektmenedzsment támogatásával.

Forrás: Reizer Levente
PR manager
Grand Automotive CE Kft.