CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Hyundai Kona EV - új rekord, 1026 kilométer egy feltöltéssel a világelső hatótávteszten!

Három sorozatgyártású KONA EV-nek egyetlen feltöltéssel legalább 1000-1000 kilométert kellett megtennie. Megtették!
1026 kilométer egy feltöltéssel!
A tisztán elektromos, szubkompakt szabadidőjárművek magabiztosan teljesítették a feladatot, a tesztautók pontosan 1018,7, 1024,1 illetve 1026,0 kilométer megtétele után álltak meg. Az autók ezt a távolságot 64 kWh-os akkumulátorral érték el, ezért mindhárom érték önmagában is rekordnak számít, mivel a KONA EV-k energiafogyasztása (6,28, 6,25, illetve 6,24 kWh/100 km) messze kedvezőbb volt, mint a szabványos 14,7 kWh/100 km WLTP norma.

Kona Reichweiten Mission
A Kona Electric modellek teljesen szériakivitelben, a csehországi, Nošovice-i gyártósorról érkeztek meg a németországi Lausitzring versenypályára, az út hossza a WLTP norma szerint 484 kilométer volt. A 150 kW / 204 LE teljesítményű városi crossovereket a háromnapos tesztprogram során több váltásban vezették a sofőrök, akik közben az autók segédrendszereinek beállításához nem nyúltak. A Lausitzringet 2017 óta működtető DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein / German Motor Vehicle Inspection Association) gondoskodott arról, hogy az energiatakarékossági rekordkísérlet során minden a tervek szerint történjen. A Dekra mérnökei folyamatosan felügyeletük alatt tartották a járműveket és mind a 36 vezetőcserét feljegyezték.

EuroSpeedway Lausitz
A Lausitzring-en három csapat versenyzett egymással, az egyik az ismert autós szakfolyóirat, az Auto Bild tesztpilótáiból állt, a másikban a Hyundai Motor Deutschland alkatrészpiaci részlegének szerelői álltak rajthoz, míg a harmadik csapatot a vállalat sajtóosztályának és termékmarketing részlegének a munkatársai közül toborozták. Noha a versenykiírás nem tiltotta a klímaberendezés használatát, egyik csapat sem akarta megkockáztatni, hogy a 29 C°-os külső hőmérséklet mellett értékes kilométereket veszítsenek a légkondicionáló működtetésével. Ugyanebből a megfontolásból nem kapcsolták be a Kona Electric multimédia rendszerét sem, az akkumulátorokban tárolt energiát kizárólag és teljes mértékben a járművek hajtására fordították. A közúti közlekedés szabályaival összhangban a járművek felkapcsolt nappali világítással közlekedtek. Mindhárom autón a gyári, alacsony gördülési ellenállású 215/55 R17 méretű Nexen Nfera SU1 abroncsokat használták.

A rekorder futamot megelőző este a DEKRA mérnökei alaposan ellenőrizték mindhárom Kona Electric gépkocsi állapotát, valamint megmérték a járművek tömegét. A szakértők összevetették a kilométerszámlálók állását, majd leplombálták a fedélzeti diagnosztikai rendszer kezelőfelületét, a műszerfal alatti biztonsági fedelet, továbbá az első lökhárítóban kialakított töltőnyílás fedelét, ezzel kizárva az eredmények manipulálását. Ezt követően megkezdődhetett a csaknem 35 órán át tartó autózás.

DEKRA Scrutineering
A Hyundai elektromos járművei óvatosan, nesztelenül vágtak neki a távnak. A vezetőcserék alkalmával élénk eszmecserék folytak, a pilóták megvitatták a tempomat beállításait, a pillanatnyi energiafogyasztás megjelenítését, valamint a 3,2 kilométer hosszú, három egyenesből álló pálya döntött kanyarjainak optimális, azaz legtakarékosabb megközelítését.

Mivel eddig még más autógyárak nem hajtottak végre ilyen gyakorlati tesztet, az előzetes becslések meglehetősen óvatosak voltak. A Hyundai szerelői és Thilo Klemm, az alkatrészpiaci képzési központ vezetője kidolgoztak egy szimulációt, amelyben a belvárosi forgalom átlagsebességét alapul véve 984 és 1066 kilométer közé tették az elméleti hatótávolságot. A kihívás igazi csapatmunka volt, hiszen az energiatakarékos vezetési stílus nyáron mindenkitől koncentrációt és türelmet követel meg.

A csapatok az 1000 kilométert meghaladó távon 29 és 31 km/óra közötti átlagsebességgel haladtak. Ez első hangzásra lassúnak tűnhet, ám a teszt során a belvárosi közlekedésre jellemző körülmények között (csúcsforgalmi dugók, lámpaváltások, 30 km/órás lakó-pihenő övezetek) haladtak a versenyzők.

- A teszt bebizonyította, hogy a modell alkalmas a mindennapi használatra, valamint, hogy a Hyundai elektromos járművei esetében soha többé nem kell a hatótávolság miatt aggódnunk – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.

A harmadik napon, kora délután az autók műszerfalán megjelentek az első figyelmeztető jelzések. Amikor az akkumulátor kapacitása 8% alá csökkent, a Hyundai Kona Electric fedélzeti számítógépe azt javasolta, hogy a gépkocsit csatlakoztassák töltőpontra. Amikor pedig a kapacitás elérte a 3 százalékot, a rendszer vezérlése vészüzemmódra váltott, csökkentve a villanymotor maximális teljesítményét. Ez azonban nem befolyásolta a pilótákat, akik a fennmaradó 3 százaléknyi töltéssel még további több mint 20 kilométert tudtak megtenni.

Kona Electro auf Reichweiten - Mission
- A hatótávolság-kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nagyfeszültségű akkumulátorai és teljesítményszabályozó elektronikai rendszere képesek rendkívül jól együttműködni és szintén nagy jelentőséggel bír, hogy a három tesztautó szinte ugyanakkora távolságot tett meg. Ezek szerint rendkívül csekély a gyártási szórás – mondta Juan Carlos Quintana, a Hyundai Motor Deutschland sajtórészlegének vezetője.

A teszt másik fontos tanulsága, hogy a Hyundai Kona Electric töltésszint-kijelzője, amely a vezetési stílustól függően, százalékokban számol vissza, rendkívül pontosan mér. Amikor a számláló elérte a nullát, a villanymotor még néhány száz méteren át hajtotta az autót, amely ezt követően hajtás nélkül gurult tovább, majd végül egy finom rántással állt meg, amikor az elektromos rögzítőfék biztonsági okokból automatikusan aktiválódott.

- Szívből gratulálok a hatótávolság-teszt összes résztvevőjének. A kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nemcsak megfizethető és azonnal megvásárolható, de rendkívül takarékos is – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

A Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) 2020 márciusa óta gyártja a lifestyle-crossover akkumulátoros változatát, ez a Hyundai legkeresettebb akkumulátoros modellje Európában. Az autóból eddig csaknem 25 ezer darab talált gazdára. Ezzel a legnépszerűbb tisztán elektromos modellek közé tartozik, illetve az abszolút legnépszerűbb tisztán elektromos szabadidőjármű is Európában.

"Niro"-ék