CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Az új HONDA JAZZ E:HEV ötcsillagos, kiváló minősítést kapott az EURO NCAP töréstesztjén

Az új első középső légzsákot és további menetbiztonsági eszközöket magában foglaló Honda SENSING™ csomagnak köszönhetően ez az eddigi legbiztonságosabb JAZZ.
Honda Jazz - Euro NCAP 2020 Results - 5 stars
Ötcsillagos, azaz kiváló minősítést szerzett az Euro NCAP szigorított menetbiztonsági vizsgálatán az új Honda Jazz e:HEV. A 2020-as hibrid JAZZ az első modellek közé tartozik, amelyek már a szigorított, az ütközés többi résztvevőjére gyakorolt hatásokat is vizsgáló teszteljáráson estek át. Az autó vadonatúj karosszériaszerkezetre épül és alapáron jár hozzá a Honda Sensing™ csomag. Az ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló rendszer az egyik legbiztonságosabb európai kisautóvá teszi a japán újoncot.

NEW HONDA JAZZ e HEV SCORES TOP MARKS UNDER TOUGH NEW EURO NCAP STANDARDS
A kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható új JAZZ a Honda első európai modelljeként kapta meg az első középső légzsákot szériatartozékként. A légzsák a vezetőülés háttámlájából bújik elő baleset esetén és a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik fel, megakadályozva, hogy a fejük összekoccanjon.

Honda Jazz - Euro NCAP 2020 Results - 5 stars
Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen nyíljon ki. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak áttervezett vezetőülés oldaltámaszában.

Oldalirányú ütközés esetén az új első középső légzsák két másik menetbiztonsági eszközzel összhangban működik. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy ütközésnél a vezető és az első utas teste jelentősen elmozduljon oldalirányba; a másik pedig a szokásosnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Köszönhetően ezeknek a technikai megoldásoknak, az új légzsák jelentősen csökkenti az ütközési és a másik oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát.

Az új Jazz 10 légzsákos rendszerében ott találjuk az i-side Airbag System oldallégzsákrendszert is. Ez a különleges, kettős struktúrájú légzsák a hátsó ülés támlájában bújik meg és felfúvódásával elejét veszi, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. Az i-side tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek a kompakt méretre, így az egyedülálló Magic Seats ülésrendszerbe is integrálható. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a JAZZ-vásárlóknak nem kell lemondania a páratlanul sokoldalú, könnyedén variálható utastérről.

A Honda SENSING iparági elsőként az aktív menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközöket foglalja magában. A csomag alapját az új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamera adja. Ennek beépítésével az elektronika az útburkolat minőségének és a forgalom jellegének megfigyelésére is alkalmassá vált. A Honda SENSING részeként egyebek mellett adaptív sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control), sávtartó asszisztens és útelhagyás esélyét mérsékelő rendszer (Lane Keeping Assist System and Road Departure Mitigation System) került az autóba.

Az új JAZZ a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™, ACE™). Az ACE™ szerkezetű karosszéria struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra és a másik autóra jutó terhelést egy esetleges frontális ütközés során.

- Az utasvédelem a legfontosabb szempont, amikor új autót tervezünk, ezért nagyon örülünk az ötcsillagos Euro NCAP-minősítésnek - árulta el Takeki Tanaka, a Honda Jazz fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője (New Jazz Large Project Leader). - Mivel tetőtől talpig teljesen átterveztük a típust, tovább tökéletesíthettük a karosszériaszerkezetet és beépíthettük a legújabb menetbiztonsági eszközöket, melyek az ütközések minden típusánál hatékonyan oltalmazzák a bent ülőket. Az alapfelszereltség részeként kínált fejlett menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközök révén a JAZZ megmaradt a kategória egyik legbiztonságosabb modelljének, még annak dacára is, hogy hatalmas panoráma-szélvédővel gyártjuk. Ilyen autó nincs még egy! - fűzte hozzá.

Euro NCAP Crash and Safety Tests of Honda Jazz 2020
Az Euro NCAP szigorított töréstesztje a balesetek során keletkező ütközési energia hatásait is vizsgálja. A teszten a JAZZ sikerrel védte meg a saját utasait, sőt az ütközésben résztvevő másik jármű és utasainak sérüléseit is képes mérsékelni. Ez azt jelenti, hogy a karosszériaszerkezet elvezeti, illetve elnyeli az ütközési energiát, tehát a lassulás szintje alacsonyabb és mérséklődnek az utascellára ható erők. Mindezt egy időben, az ütközés pillanatában "hajtja végre" a konstrukció és nem csak frontális ütközésnél hatékony, hanem oldalirányúnál is, tehát teljes körű a védelem. További fontos hír, hogy az Euro NCAP az automatikus vészfék (Autonomous Emergency Steering, AES) működését is vizsgálja, miként a vezetőt figyelmeztető rendszereket is behatóan tanulmányozzák.

A kizárólag hibrid változatban megvásárolható, 2020 nyarán bemutatott újonc nagyban hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa ígéretét, miszerint 2022-ban már az összes európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni.

Forrás: Ildiko Szabo
Public Relations Hungary
Branch of Honda Motor Europe Ltd.