CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Az oldalsó kameratükör a szériafelszereltség része lesz a HONDA e-nél

A Side Camera Mirror System a hagyományos visszapillantó tükröket váltja fel, a közvetített képek hatcolos képernyőkön jelennek meg a műszerfal két szélén.
A Honda bejelentette, hogy a HONDA e Prototype tanulmánymodellen bemutatott Side Camera Mirror System (SCMS) alapfelszereltségként jár majd a márka új, sorozatban gyártott városi elektromos autójához, a HONDA e-hez. Ez a technológia elsőként jelenik meg a kompakt szegmensben. A Honda e sorozatgyártású változatát még 2019-ben bemutatja a vállalat.

HONDA e Prototype Side Camera Mirror System
A következő generációs kameratechnológiának köszönhetően kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett a rendszer, nem mellesleg tökéletesen passzol a sík "A" oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok lesznek a Honda újdonságában.

Szemben a hagyományos oldaltükrökkel, a kamerák nem növelik az autó szélességét, légellenállásuk pedig 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára vetítve 3,8 százalékos csökkenést jelent. Ez elsősorban a hatótávolságot befolyásolja kedvezően, de a szélzaj is jóval kisebb nagy sebességnél. A kamerák házát úgy formálták, hogy ne kerülhessenek vízcseppek a lencsére, de ha mégis, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy gyorsan megtisztuljon az optika. A képernyők fényereje a környezeti fényviszonyoknak megfelelően, automatikusan változik, a vezető mindig tiszta képet kaphat a mögötte zajló eseményekről, a monitorok soha nem vakítják el és nincs glória a fényforrások körül.

A jármű vezetője választhat a "normál" (Normal Angle) és a "nagy látószögű" (Wide Angle) üzemmódok között, valamint, hogy előbbinél 10, utóbbinál 50%-kal kisebb legyen a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Szintén hasznos, hogy amikor hátramenetbe kapcsol a pilóta, vezetővonalak jelennek meg a monitorokon, jelentősen megkönnyítve például a parkolási manővert.

Az első tisztán elektromos Honda kortárs stílusban berendezett, tágas beltere lounge-szerű hangulattal, intuitív vezetői környezettel és személyre szabható, két érintőképernyővel felszerelt műszerfallal fogadja az utasokat. Ezen keresztül lehet az internethez, illetve a mobilkommunikációs hálózatokhoz is kapcsolódni. A dinamikus menettulajdonságok a hátsókerékhajtásnak, a fejlett elektromos hajtásláncnak és a nagy teljesítményű akkumulátornak köszönhetők.

A HONDA e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig - a gyorstöltés funkció lehetőségének köszönhetően - 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők.

Az előzetesen érdeklődő potenciális vásárlók a honda.hu weboldalon találnak bővebb információt a HONDA e-ről.