CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Értékesítési rekord Európában - 386 ezer elektromos és a plug-in hibrid autó kelt el 2018-ban

A tisztán elektromos hajtású új autók értékesítési adatai már meghaladták a plug-in hibridekét. A piacot a Nissan Leaf vezeti 40 609 eladott példánnyal.
Nissan Leaf - a piacvezető
2018-ban rekordszámú, összesen több mint 386 ezer elektromos és hibrid hajtású személygépkocsi talált gazdára Európában – derül ki az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE), EV Volumes adataira alapozott összesítéséből. Ezzel a tavalyi évben a kontinensen értékesített új autók 2,5 százaléka volt elektromos vagy hibrid-elektromos autó. Az éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40.500 darab ilyen járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedést jelent. Az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre növekszik a villanyautó-értékesítés aránya, igaz mértékében elmarad az európai számoktól.

Az elkövetkező években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinens útjain. - 2014 óta 2018 volt az első olyan év, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos- és elektromos hajtású autók értékesítését Európában - emelte ki az értékeléskor Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő Magyar Elektromobilitás Szövetség új főtitkára.

Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése lesz az elektromobilitási szektorban, hogy a plug-in hibrid technológia képes lesz-e visszahódítani piacvezető pozícióját a tisztán elektromos hajtású gépjárművektől. A szakértők szerint erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak és az ezt használó autótípusoknak.

- A magyar piacon még szükség van edukációra és arra, hogy az autósok többségének a bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt. Ehhez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése, valamint a felhasználók tapasztalatszerzése, az úgynevezett "hatótávfrász" leküzdése. Ebben fontos szerepe lesz áthidaló megoldásként a vegyes hajtású járműveknek – hangsúlyozta Pethő József. - Természetesen csak akkor, ha a felhasználók kihasználják az autók elektromoshajtású képességeit és a lehető legnagyobb arányban használják a modellek villanymotorjait – tette hozzá. Szerinte ma már egyre több olyan plug-in hibrid modell jelenik meg a piacon, amely képes a Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) szerint is megfelelően alacsony emissziós értékeket felmutatni. Ez a rendszer reálisabb körülmények között méri az üzemanyagfogyasztást és károsanyag kibocsátást.

Az Európában értékesített TOP 10 elektromos és a plug-in hibrid modell

1./ 40 609 Nissan
2./ 38 538 Renault
3./ 24 432 BMW i3
4./ 23 921 Mitsubishi Outlander PHEV
5./ 21 252 VW e-Golf
6./ 16 682 Tesla Model S
7./ 13 426 Volvo XC60 T8 PHEV
8./ 13 383 BMW 530e
9./ 12 694 Tesla Model X
10./ 12 665 BMW 225xe Active Tourer

Az európai piac 2018-ban
Forrás: Albert Péter
Magyar Elektromobilitás Szövetség
Sajtókapcsolat