CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Audi e-tron - a Streif / Mausefalle pályán is bizonyított a spéci prototípus

A speciálisan felszerelt Audi e-tron megmászta a legendás Streif sípálya 85%-os meredekségű Mausefalle szakaszát.
Január végén az Audi felküldte első, speciálisan felszerelt, tisztán elektromos hajtású SUV modelljét a legendás osztrák sípályára, a Streif-re. Ennek a pályának a Mausefalle nevű szakaszán küzdenek a világ legjobb sízői a Hahnenkamm verseny első helyéért. Az e-tron sikeresen megmászta az Egérfogót, ennek az elképesztő lesiklópályának a legmeredekebb részét.

Audi e-tron technology demonstrator climbs the Streif
Ahhoz, hogy a 85 százalékos meredekségű szakaszt leküzdhesse, az e-tron egy különleges quattro hajtásrendszert kapott, amelynél két villanymotort szereltek a hátsó tengelyre, egy pedig az első kerekeket hajtja. Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra, azaz több mint 500 lóerősre nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t! Az Audi mérnökei emellett módosították az autó szoftverét is, a nyomatékot illetve annak elosztását a sípálya speciális körülményeihez igazították. Hogy megfelelő legyen a tapadás a havas és jeges pályán, a szöges gumikkal szerelt 19 colos kerekeket is kifejezetten erre az eseményre fejlesztették ki.

- Egy 85 százalékos meredekségű emelkedő meghódítása elsőre lehetetlennek hangzik – nyilatkozta a rallycross világbajnok és kétszeres DTM bajnok Mattias Ekström, aki az Audi e-tron prototípus kormánya mögött foglalt helyet.

Making of Audi e-tron on the Streif | A look behind the scenes
A lehető legbiztonságosabb lebonyolítás érdekében az autó bukókeretet és hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyülést kapott. Nem titok, hogy a járművet odafentről egy fixen rögzített kötéllel is biztosították, de a kötél végén nem volt az autó felhúzására alkalmas eszköz. Az ötletes megoldásnak köszönhetően a kötél egy speciális kötélfeszítő szerkezeten keresztül kapcsolódik az alvázhoz és automatikusan megfeszül, ha az autó elkezdene visszafelé gurulni vagy csúszni.

- Tavaly már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legkeményebb kihívásoknak is megfelelt – nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője.

Electrifying - the Audi e-tron prototype at Pikes Peak
A quattro 30 éves története során az Audi egész sor televíziós reklámot készített, amelyek kiemelik a quattro® hajtás technikai előnyeit és a 4x4 misztikáját. Az egyik legendás promo video, amikor 2011-ben az Audi 100 CS-t egy 77%-os lejtésű síugrósáncra küldték fel.

Audi quattro®: Original Ski Jump Commercial