- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Vehicle-to-Grid - az ABB okos töltési technológiájával az e-járművek energiát tudnak visszatáplálni a hálózatba
Az ABB legújabb, Vehicle-to-Grid technológiára épülő 11 kW-os töltőállomása a kétirányú töltési megoldások globális referenciája lehet.
ABB’s V2G technology
Az ABB a legújabb, Vehicle-To-Grid (V2G) rendszerekhez tervezett, 11 kW-os kétirányú töltési technológiáját szállítja az e-járművek intelligens töltési rendszereire szakosodott francia DREEV-nek, az Électricité de France (EDF) és a kaliforniai start-up Nuvve vegyesvállalatának.Az ABB a DREEV szoftvertechnológiájával kombinált megoldásával az e-járművek vezetői a többletenergiát vissza tudják tölteni a villamosenergia-hálózatba. A visszatöltéssel a vezetők járművenként akár havi 20 eurós bevételhez juthatnak, így a V2G technológiával csökkenteni lehet a tulajdonlási költségeket, valamint tovább lehet erősíteni az e-járművek elfogadását és térnyerését. A kétirányú töltők további előnye, hogy segítenek kiegyenlíteni azokat az ingadozásokat, amelyek a megújuló energiaforrások, így például a Nap- vagy szélenergiára támaszkodó áramtermelésben esetlegesen fellépnek.
- Az ABB világszinten is vezető szerepet tölt be a villámtöltési megoldások terén. Nagy örömünkre szolgál, hogy a berendezések szállításával támogatni tudjuk a DREEV-et abban, hogy a V2G technológia alkalmazásával rugalmasabbá tegye a villamosenergia-hálózatot. A DREEV-vel kialakított együttműködésünk világszinten is az egyik legjelentősebb erőfeszítés a tényleges V2G technológia gyakorlati megvalósítására - nyilatkozta Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási Infrastruktúra-Megoldások globális üzletágának vezetője (Head of ABB's Global E-Mobility Infrastructure Solutions).
Az együttműködés keretében az ABB V2G technológián alapuló, kétirányú töltő-kioszkokat szállít Franciaországba. A tervek szerint ilyen berendezések telepítésére kerül sor az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Belgiumban és Németországban is.
ABB Vehicle-to-Grid
A könnyű, kompakt kialakítású, 11 kW-os töltő gyors, rugalmas töltést biztosít és teljesen kompatibilis a jelenlegi és a jövőbeni e-járművekkel. A töltő kielégíti a legszigorúbb hálózati megfelelési követelményeket is. Úgy tervezték, hogy ABB V2G töltési megoldások globális referenciája legyen.- Ezen intelligens, kétirányú töltési megoldás kifejlesztése kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy az e-mobilitási ökoszisztémánk következő szintre léphessen és fontos mérföldkő az ABB fenntarthatósági stratégiájában - tette hozzá Frank Muehlon.
- A V2G olyan technológia, amelyhez innovációra és ipari háttérre is szükség van. Az ABB-vel kialakított együttműködésnek köszönhetően a megoldásainkat a következő szintre fejlesztjük. Ezzel az együttműködéssel készen állunk arra, hogy felgyorsítsuk az üzleti célú fejlesztést - nyilatkozta Eric Mevellec, a DREEV vezérigazgatója (DREEV's Managing Director).
A V2G-t jelenleg még kevés e-jármű támogatja, azonban a várakozások szerint öt év múlva ez lesz a domináns technológia. Mivel az előrejelzések szerint 2040-re már 559 millió e-jármű fut majd az utakon és a világ járműállományának 33% elektromos hajtású lesz, ezért e nagymérvű átalakulás támogatása érdekében a világ energetikai ökoszisztémáját is fejleszteni kell.
Grid-eMotion™ Fleet charging more with less
Forrás: ABB Magyarország