CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A Toyota Kanadában és Belgiumban is támogatja a hidrogénalapú társadalom megvalósítását

A Toyota három Mirai üzemanyagcellás járművet állított forgalomba Kanadában.
ZOOM 2017 - Montreal International Auto Show
A Mirai kanadai promociós kampányának nyitányát a napokban véget ért Montreal International Auto Show-ra időzítették. Az egész országra kiterjedő kampány révén kanadaiak megismerhetik a hidrogénhajtású autók előnyeit, amelyek a hidegben is megbízhatóan működnek, egyszerűen és gyorsan feltölthetők, és nem kell aggódni a hatótávolságuk miatt. Ezek az autók ugyanis ugyanolyan egyszerűen használhatók, mint a hagyományos járművek: nagy hatótávolságuknak köszönhetően tulajdonosaik ugyanolyan hosszú utakra indulhatnak velük, mint egy benzinmotoros autóval.

A szénhirogén korszak végéhez közeledve az automobilizmus jövője egyre tisztábban látható és ez az olyan autóknak köszönhető, mint például a Toyota Mirai szedán. A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) hatótávolsága körülbelül 500 kilométer, és kevesebb mint öt perc alatt tankolható fel hidrogénnel. Üzemanyagcellájában egy katalizátor közbeiktatásával a hidrogén összekeveredik a levegő oxigénjével, ennek a fordított elektrolízisnek két terméke van: az elektromos áram és a vízpára. Az áram forgatja a 114 kW/155 LE teljesítményű villanymotort, a vízpára (a Mirai egyetlen emissziója) pedig a kipufogón át távozik.

A sorozatban gyártott modell azokban az országokban kapható, ahol már rendelkezésre áll a hidrogéntöltő infrastruktúra, így Japánban, Kaliforniában és Európában az Egyesült Királyságban, Németországban, Dániában és Belgiumban.

Hidrogéntöltő állomás - Zaventem, Toyota Motor Europe
Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását például a a világ legnagyobb ipari gáztermelője, az Air Liquide építette a Toyota Motor Europe ingatlanán, Zaventem-ben. A létesítményben 200 kilogrammnyi hidrogént tárolnak, ez a mennyiség 30-40 autó feltöltéséhez elég. Az állomást havonta töltik újra, ám ahogy növekszik az üzemanyagcellás járművek száma, úgy a feltöltés is egyre gyakoribb lesz. A járművek "tankolása" öt percnél is kevesebb időbe telik. Egy 700 bar nyomású töltőfejjel a személyautókat, egy 350 barossal az autóbuszokat lehet tölteni. A Zaventemben tankolt "zöld hidrogén" az Air Liquide antwerpeni üzeméből származik. Ez a gáz melléktermékként keletkezik, amikor a sóból klórt állítanak elő. (a "barna hidrogén" földgázból készül, de ennek gyártása során elkerülhetetlen a CO₂-emisszió.)

Annak érdekében, hogy az elektromos hajtású autók egyre nagyobb számban terjedjenek el világszerte és hogy felgyorsuljon az innovatív üzemanyagcella-technológiák fejlődése, a Toyota több mint 5 600 üzemanyagcellás szabadalmát teszi közkinccsé; köztük azokat a találmányait is, amelyek létfontosságúak voltak a Toyota Mirai megalkotásához.