- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
A Toyota Kanadában és Belgiumban is támogatja a hidrogénalapú társadalom megvalósítását
A Toyota három Mirai üzemanyagcellás járművet állított forgalomba Kanadában.
ZOOM 2017 - Montreal International Auto Show
A Mirai kanadai promociós kampányának nyitányát a napokban véget ért Montreal International Auto Show-ra időzítették. Az egész országra kiterjedő kampány révén kanadaiak megismerhetik a hidrogénhajtású autók előnyeit, amelyek a hidegben is megbízhatóan működnek, egyszerűen és gyorsan feltölthetők, és nem kell aggódni a hatótávolságuk miatt. Ezek az autók ugyanis ugyanolyan egyszerűen használhatók, mint a hagyományos járművek: nagy hatótávolságuknak köszönhetően tulajdonosaik ugyanolyan hosszú utakra indulhatnak velük, mint egy benzinmotoros autóval.A szénhirogén korszak végéhez közeledve az automobilizmus jövője egyre tisztábban látható és ez az olyan autóknak köszönhető, mint például a Toyota Mirai szedán. A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) hatótávolsága körülbelül 500 kilométer, és kevesebb mint öt perc alatt tankolható fel hidrogénnel. Üzemanyagcellájában egy katalizátor közbeiktatásával a hidrogén összekeveredik a levegő oxigénjével, ennek a fordított elektrolízisnek két terméke van: az elektromos áram és a vízpára. Az áram forgatja a 114 kW/155 LE teljesítményű villanymotort, a vízpára (a Mirai egyetlen emissziója) pedig a kipufogón át távozik.
A sorozatban gyártott modell azokban az országokban kapható, ahol már rendelkezésre áll a hidrogéntöltő infrastruktúra, így Japánban, Kaliforniában és Európában az Egyesült Királyságban, Németországban, Dániában és Belgiumban.
Hidrogéntöltő állomás - Zaventem, Toyota Motor Europe
Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását például a a világ legnagyobb ipari gáztermelője, az Air Liquide építette a Toyota Motor Europe ingatlanán, Zaventem-ben. A létesítményben 200 kilogrammnyi hidrogént tárolnak, ez a mennyiség 30-40 autó feltöltéséhez elég. Az állomást havonta töltik újra, ám ahogy növekszik az üzemanyagcellás járművek száma, úgy a feltöltés is egyre gyakoribb lesz. A járművek "tankolása" öt percnél is kevesebb időbe telik. Egy 700 bar nyomású töltőfejjel a személyautókat, egy 350 barossal az autóbuszokat lehet tölteni. A Zaventemben tankolt "zöld hidrogén" az Air Liquide antwerpeni üzeméből származik. Ez a gáz melléktermékként keletkezik, amikor a sóból klórt állítanak elő. (a "barna hidrogén" földgázból készül, de ennek gyártása során elkerülhetetlen a CO₂-emisszió.) Annak érdekében, hogy az elektromos hajtású autók egyre nagyobb számban terjedjenek el világszerte és hogy felgyorsuljon az innovatív üzemanyagcella-technológiák fejlődése, a Toyota több mint 5 600 üzemanyagcellás szabadalmát teszi közkinccsé; köztük azokat a találmányait is, amelyek létfontosságúak voltak a Toyota Mirai megalkotásához.