ALTERNATIV
SOLAR
ZÖLDRENDSZÁM
AUDI
  • Audi A3 Sportback e-tron
  • Audi Q7 3.0 TDI e-tron
CITROEN
  • Citroën C-Zero
HYUNDAI
KIA
  • Kia Soul EV
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
TOYOTA
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen e-Golf
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen Golf GTE

A Linde már 2014 óta sorozatban gyártja a hidrogén-töltőállomásokat az üzemanyag-cellás járművekhez

A Linde Group Bécsben - a világ első ilyen gyártóüzemében - kezdte meg a hidrogéntöltő-állomások kis sorozatú gyártását.
Az új üzem a Linde Vienna Application Centre korszerűsítésével és bővítésével jött létre, amely korábban már számos hidrogén-technológiai innovációt dolgozott ki, köztük az un. "folyadék-dugattyús kompresszor" (ionic compression, IC) technológiát is.

- A tüzelőanyag-cellás autók elterjedésének sikere a kiterjedt hidrogéntöltő infrastruktúra meglététől függ. Ennek a kisszériás gyártóüzemnek a létrehozása ezért fontos mérföldkő ezen a hosszú úton - mondta Dr. Aldo Belloni, a Linde AG Igazgatótanácsának tagja az üzem átadásakor. Akiji Makino, a japán Iwatani Corporation ügyvezető igazgatója az ünnepségen jelentette be, hogy szerződést kötöttek a Linde-vel 28 darab, folyadék-dugattyús kompresszor-technológiával felszerelt hidrogéntöltőállomás szállítására. (Az első ilyen töltőállomás az Osaka melleti Amagasaki-ban működik.)

Így működik a Linde IC 90-es töltőállomása
A hagyományos, dugattyús kompresszorokkal szemben a Linde IC 90 töltőállomása folyékony sóoldatot használ és a folyadék nyomja össze a gázt. A sóoldatnak gyakorlatilag nincs gőznyomása, nem párolog és nem elegyedik a sűrítendő hidrogéngázzal. Alkalmazásával kiküszöbölhetők a mechanikai elhasználódásból, kopásból és a tömítetlenségből adódó problémák a kompresszor hengereiben. Komplex biztonsági, távvezérlési és karbantartási rendszereivel az IC 90 kielégíti a hidrogén-üzemanyag minőségére vonatkozó szabványos előírásokat, halkan üzemel, és akár 1000 bar maximális töltőnyomás is elérhető vele, ha szükséges. Ráadásul energiahatékonyabb működést, azaz kisebb energiafelhasználással megvalósítható hidrogénkompressziót tesz lehetővé.

Már a kisszériás gyártást is magas fokon szabványosították, a töltőállomás komponensei egy szabványos méretű kompakt konténerbe vannak beépítve, hogy a teljes rendszer szállítása és helyszíni installálása - akár a már meglévő töltőállomások mellé is - könnyen megvalósítható legyen.

Linde IC 90
A bécsi üzem gyártókapacitását induláskor évi 50 berendezés elkészítésére tervezték.

Forrás:Linde Group

Jelenleg a Toyota, a Honda és a Hyundai gyárt sorozatban üzemanyagcellás autót.

World Green Car 2016 - Toyota Mirai FCV Fuel Cell Vehicle

Honda Clarity

Hyundai i35 FCEV