
- Citroën C-Zero

- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV

- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid

- OPEL Ampera

- Tesla Model S
- Tesla Model X

- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
A Linde már 2014 óta sorozatban gyártja a hidrogén-töltőállomásokat az üzemanyag-cellás járművekhez
A Linde Group Bécsben - a világ első ilyen gyártóüzemében - kezdte meg a hidrogéntöltő-állomások kis sorozatú gyártását.
Az új üzem a Linde Vienna Application Centre korszerűsítésével és bővítésével jött létre, amely korábban már számos hidrogén-technológiai innovációt dolgozott ki, köztük az un. "folyadék-dugattyús kompresszor" (ionic compression, IC) technológiát is.
- A tüzelőanyag-cellás autók elterjedésének sikere a kiterjedt hidrogéntöltő infrastruktúra meglététől függ. Ennek a kisszériás gyártóüzemnek a létrehozása ezért fontos mérföldkő ezen a hosszú úton - mondta Dr. Aldo Belloni, a Linde AG Igazgatótanácsának tagja az üzem átadásakor. Akiji Makino, a japán Iwatani Corporation ügyvezető igazgatója az ünnepségen jelentette be, hogy szerződést kötöttek a Linde-vel 28 darab, folyadék-dugattyús kompresszor-technológiával felszerelt hidrogéntöltőállomás szállítására. (Az első ilyen töltőállomás az Osaka melleti Amagasaki-ban működik.)
Már a kisszériás gyártást is magas fokon szabványosították, a töltőállomás komponensei egy szabványos méretű kompakt konténerbe vannak beépítve, hogy a teljes rendszer szállítása és helyszíni installálása - akár a már meglévő töltőállomások mellé is - könnyen megvalósítható legyen.

Forrás:Linde Group
Jelenleg a Toyota, a Honda és a Hyundai gyárt sorozatban üzemanyagcellás autót.


- A tüzelőanyag-cellás autók elterjedésének sikere a kiterjedt hidrogéntöltő infrastruktúra meglététől függ. Ennek a kisszériás gyártóüzemnek a létrehozása ezért fontos mérföldkő ezen a hosszú úton - mondta Dr. Aldo Belloni, a Linde AG Igazgatótanácsának tagja az üzem átadásakor. Akiji Makino, a japán Iwatani Corporation ügyvezető igazgatója az ünnepségen jelentette be, hogy szerződést kötöttek a Linde-vel 28 darab, folyadék-dugattyús kompresszor-technológiával felszerelt hidrogéntöltőállomás szállítására. (Az első ilyen töltőállomás az Osaka melleti Amagasaki-ban működik.)
Így működik a Linde IC 90-es töltőállomása
A hagyományos, dugattyús kompresszorokkal szemben a Linde IC 90 töltőállomása folyékony sóoldatot használ és a folyadék nyomja össze a gázt. A sóoldatnak gyakorlatilag nincs gőznyomása, nem párolog és nem elegyedik a sűrítendő hidrogéngázzal. Alkalmazásával kiküszöbölhetők a mechanikai elhasználódásból, kopásból és a tömítetlenségből adódó problémák a kompresszor hengereiben. Komplex biztonsági, távvezérlési és karbantartási rendszereivel az IC 90 kielégíti a hidrogén-üzemanyag minőségére vonatkozó szabványos előírásokat, halkan üzemel, és akár 1000 bar maximális töltőnyomás is elérhető vele, ha szükséges. Ráadásul energiahatékonyabb működést, azaz kisebb energiafelhasználással megvalósítható hidrogénkompressziót tesz lehetővé.Már a kisszériás gyártást is magas fokon szabványosították, a töltőállomás komponensei egy szabványos méretű kompakt konténerbe vannak beépítve, hogy a teljes rendszer szállítása és helyszíni installálása - akár a már meglévő töltőállomások mellé is - könnyen megvalósítható legyen.

Linde IC 90
A bécsi üzem gyártókapacitását induláskor évi 50 berendezés elkészítésére tervezték. Forrás:Linde Group
Jelenleg a Toyota, a Honda és a Hyundai gyárt sorozatban üzemanyagcellás autót.
World Green Car 2016 - Toyota Mirai FCV Fuel Cell Vehicle

Honda Clarity

Hyundai i35 FCEV