A jövő akkumulátorainak fejlesztésében és gyártásában működik együtt a Toyota és a Panasonic

Vállalkozás-integrációról és vegyesvállalat alapításról szóló megállapodást írt alá a Toyota és a Panasonic az autóiparban használt prizmatikus akkumulátorok közös gyártásáról.
A Toyota és a Panasonic még 2020 vége előtt vegyesvállalatot alapítanak: a Toyota 51, a Panasonic 49 százalékban lesz tulajdonos. A vegyesvállalat tevékenységi körébe tartozik majd az autóipari prizmatikus lítium-ion, szilárdtest és új generációs akkumulátorokhoz kapcsolódó kutatás, fejlesztés, gyártástervezés, beszerzés, a megrendelések kezelése, illetve a menedzsment tevékenység is. A Panasonic Kínában és Japánban öt új gyártóüzemet apportál a cégbe. A 2019 januári tervek szerint a két vállalat összesen 3500 dolgozóját helyezik majd át a vegyesvállalathoz. Elon Musk Tesla-vezér nyugodtan alhat, az üzlet nem befolyásolja a Panasonic és a Tesla partnerségét.

Toyota Motor President Akio Toyoda, Panasonic Corp President Kazuhiro Tsuga
- A Panasonic-kal közös a szándékunk, hogy tovább csiszoljuk versenyképességünket az akkumulátorok terén, amelyek az elektromos járművek (EV) egyik legfőbb technológiai hátterét jelentik. Azáltal, hogy elősegítjük a Toyota és más járműgyártók elektromos járműveinek elterjedését, olyan gondokra szeretnénk megoldást kínálni, mint a globális felmelegedés, a környezeti ártalmak, illetve az energiaellátás kihívásai - fogalmazta meg a közös célt Shigeki Terashi, a Toyota ügyvezető alelnöke.

A Toyota kiszabadította a a szellemet a palackból, az elektromos autózás forradalma egyre nagyobb lendületet vesz, különösen Kínában, de más piacokon is. Amennyiben mindkét cég a piacvezető akkumulátorgyártó címre tör - akár együtt is - szükség is lesz a közös, tempós fejlesztésekre.

- A Toyota akkumulátor- és gyártástervezési technológiáinak alkalmazása nagy lehetőség számunkra, hogy minden eddiginél gyorsabb tempóban fejleszthessük tovább kiváló teljesítményű, biztonságos prizmatikus akkumulátorainkat - mondta válaszában Masahisa Shibata, a Panasonic ügyvezető igazgatója.

A mérvadó Nikkei Asian Review szerint az új vállalkozásból származó akkumulátorok teljes kapacitása 50-szer nagyobb lesz, mint amennyit a Toyota jelenleg a hibrid járműveihez használ. Az sem alaptalan várakozás, hogy a megnövelt gyártókapacitás drasztikusan csökkenti majd az áramforrások világpiaci árát.

Toyota Self-Driving Electric Car By 2020


Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.