CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Két Toyota Mirai üzemanyagcellás autó állt szolgálatba a berlini rendőrségnél

A német főváros infrastrukturális háttérrel is készül a hidrogén alapú közlekedésre, a jövő autóiba már öt töltőállomáson lehet hidrogént tankolni.
Halk, biztonságos, dinamikus, egy feltöltéssel akár félezer kilométert is elmegy és utána pár perc tankolás után ismét indulásra kész. Ez a Toyota Mirai. Az üzemanyagcellás hajtás egyik úttörő modelljének hamarosan megjelenik a második generációja.

2021 Toyota Mirai
Az újdonságra várva egyre több közületi felhasználó érdeklődik a jövő hajtástechnológiája iránt, de az első generációs, már kifutó modellnek továbbra is megvan a létjogosultsága.

A német főváros, Berlin rendőrsége két Mirai szedánt vett át tartós használatra. A berlini fenntartható fejlődés program (Berliner Programm für Nachhaltige Entwicklung; BENE) keretében, az európai regionális fejlesztési alap (European Regional Development Fund; ERDF) támogatásával üzembe állított autókat a járőrkocsik összes szokásos tartozékával felszerelték, azokat rendszeres ellenőrző utakra, illetve a rendőrségi állomány szállítására fogják használni.

Toyota Mirai - Wasserstoffautos für den Polizei
A két hidrogénüzemű autót Németország egyik legnagyobb Toyota-kereskedése, az 1976-ban alapított, jelenleg 12 kereskedést és szakszervizt üzemeltető Motor Company adta át a berlini rendőrségnek.

Toyota Mirai - Wasserstoffautos für den Polizei
Berlin nemcsak azért ideális helyszín a két Mirai mindennapos használatára, mert Európa egyik politikai és kulturális központjaként hatékonyan hívhatja fel a figyelmet a fenntartható, környezetbarát közlekedés támogatásának és fejlesztésének szükségességére, hanem mert már jelenleg is megfelelő infrastruktúrával; öt H2-töltőállomással rendelkezik.

Az első generációs Toyota Mirai a világ első kereskedelmi forgalomban kapható, egyben a legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás személyautója. Két darab nagy nyomású üzemanyagtartálya összesen 5 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, ami több mint 500 kilométer megtételére elegendő.

Európában nem a berlini rendőrség az első rendvédelmi szerv, amely a Toyota Mirai mellett döntött. Két évvel ezelőtt a londoni Metropolitan Police állított szolgálatba 11 hidrogén üzemanyagcellás szedánt; a zéró emissziójú flottát a tervek szerint a későbbiekben további járművekkel bővítik.

Toyota Mirai - Metropolitan Police London
Európában egyre több Mirai-flottával találkozhatunk: a németországi CleverShuttle sofőrös bérautó-szolgáltató Toyotái például már több mint kétmillió kilométert tettek meg káros anyagok kibocsátása nélkül, míg tavaly nyáron Hollandiában 35 Mirai szedánt állított üzembe az országos társadalombiztosító betegszállító szolgálata, az AV 070.

Toyota Mirai - AV 070 Den Haag
Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogén üzemanyagcella működését nem befolyásolja a hideg időjárás, a Toyota a modell 2015-ös bevezetését megelőzően hosszasan tesztelte a Mirai prototípusait a kanadai Yellowknife környékén, ahol télen akár mínusz 30 Celsius fokig is süllyed a hőmérséklet. A 154 lóerős villanymotor áramellátásáról gondoskodó hidrogén üzemanyagcella 100 kilométeren 76 dekagramm hidrogént fogyaszt, működésének egyetlen mellékterméke a kondenzvíz(pára).

ToyotaMirai: HOPE: The Hydrogen Society and Energy Sources of the Future