- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Hyundai Motor Company - az üzemanyagcellás rendszerek már európai exportra is készülnek
Már nemcsak autóipari cégeknek exportálják a vállalat hidrogén üzemanyagcellás rendszerét, a svájci GRZ Technologies Ltd. a Hyundai első, az autóiparon kívüli európai partnere.
Hyundai Motor's Fuel Cell System
A Hyundai Motor üzemanyagcellás rendszere több évtizednyi tapasztalatot sűrít magába. A vállalat 2000-ben mutatta be első üzemanyagcellás gépkocsiját, a Santa Fe FCEV-t. Ezt 2013-ban követte a világ első, sorozatban gyártott FCEV járműve, az ix35, majd 2018-ban a vállalat második generációs üzemanyagcellás szabadidőjárműve, a NEXO. Introducing Hyundai NEXO
A vállalat a közelmúltban szállította le egy svájci ügyfele által megrendelt XCIENT Fuel Cell teherjárművek első tíz példányát. (Az XCIENT a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemanyagcellás nehéz haszonjárműve.)Switzerland embraces XCIENT Fuel Cell, World's 1st Mass Produced Fuel Cell Heavy-duty Truck
A Hyundai Motor és a svájci székhelyű GRZ Technologies 2019 végén kezdték meg az együttműködést a hidrogéntároló technológiák terén. A GRZ technológiája a korábbinál öt-tízszer több hidrogén tárolására alkalmas, méghozzá a hagyományos hidrogén tartályok 200-500 bar tárolási nyomásánál nagyságrendekkel alacsonyabb, 30 bar alatti nyomáson. A várakozások szerint a két vállalat közötti együttműködés révén a technológiát a legkülönfélébb területeken hasznosíthatják a jövőben.A Hyundai üzemanyagcellás rendszerét felhasználva a vállalat olyan telepített energiaellátó rendszert kíván fejleszteni, amelyet csúcsidőszakokban áramfejlesztésre lehet használni. Az üzemanyagcellás rendszer a Hyundai NEXO fedélzetén alkalmazott technológiára épül.
Hyundai NEXO Fuel Cell System
- A Hyundai üzemanyagcellás rendszerei sokrétűen felhasználhatók és rugalmasan átméretezhetők, így alkalmazási területük jócskán meghaladja a zéró károsanyag-kibocsátású járművekét - mondta a hír bejelentésekor Dr. Sae Hoon Kim, a Hyundai Motor Group alelnöke, az üzemanyagcella központ igazgatója. - Rendszerünk jóvoltából mobilitási, infrastruktúra-üzemeltető és energiaszolgáltató partnereink tovább erősíthetik az átfogó hidrogén ökoszisztéma megvalósulásának a lehetőségét.A Hyundai Motor Group 2018 decemberében hirdette meg hosszú távú stratégiai célkitűzését, a "Fuel Cell Vision 2030" jövőképet, valamint megerősítette azon törekvését, hogy az üzemanyagcellás technológiák terén elért globális vezető szerepét kiaknázva felgyorsítsa a hidrogén alapú társadalom létrejöttét. Ezen terv részeként a Hyundai Motor Group 2030-ra 700 ezer darabos éves gyártókapacitást kíván biztosítani olyan üzemanyagcellás rendszerek előállításához, amelyeket egyrészt gépjárművekben, másrészt nem autóipari területeken, például a hajózásban, a vasúti közlekedésben, a drónok vagy az áramfejlesztők piacán kíván felhasználni.
Hyundai Motor's Fuel Cell System
Forrás: Ördög Ibolya Marketing és Kommunikációs vezető
Hyundai Holding Hungary Kft.