CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford Transit Custom PHEV és Ford Tourneo Custom PHEV - az első Plug-In Hybrid modellek az 1 tonnások között

A Ford kínálatában világelsőként jelent meg a nulla károsanyag kibocsátású áruszállító haszongépjármű.
A Ford világelsőként vezette be a Plug-In Hybrid technológiát az 1 tonnás haszongépjárművek szegmensében, ráadásul mindjárt két modellhez is rendelhető a károsanyag-nélküli hajtás. Az áruszállító Transit Custom Plug-In Hybrid akkumulátora hálózatról tölthető, és az autó akár 56 kilométert is megtehet (NEDC ciklus szerint) tisztán elektromos hajtással.

Az új Ford Transit Custom PHEV
Az első kerekeket egy 92,9 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hajtáslánc másik szereplője menet közben tölti az akkumulátort, az 1.0 literes EcoBoost benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja. A benzinmotor rásegítésével 500 kilométerre nő az autó hatótávolsága, miközben az üzemanyag-fogyasztása 2,7 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 60 g/km. (szintén NEDC ciklusban mért adat)

A Transit Custom PHEV hasznos teherbírása 1 130 kg és 6 m3 rakodóteret kínál; ez utóbbi érték annak ellenére is változatlan maradt, hogy a kompakt akkumulátor-csomag a raktér padlója alatt kapott helyet. Az akkumulátor-csomagokra alapáron nyolc éves illetve 160.000 kilométeres garancia vonatkozik.

Az új Transit Custom Plug-In Hybrid-et novembertől lehet megrendelni.

Az új Ford Transit Custom PHEV
Az áruszállító változat mellett a Ford bemutatta a szegmensben egyedüliként egymással szembefordítható hátsó üléssorokat is kínáló új Tourneo Custom Plug-In Hybrid nyolcüléses személyszállító változatot is.

Ford Tourneo Custom PHEV
A Titanium felszereltséggel árusított Tourneo Custom Plug-In Hybrid kimagasló kényelmet kínál, a két hátsó üléssor szembe fordítható egymással, hogy a "konferencia" elrendezésű kabinban kényelmesebb legyen a beszélgetés, de az üléssorok úgy is beállíthatók, hogy a három-három hátsó ülés a menetirányba nézzen.

Az új Ford Transit Custom PHEV


Az új Ford Transit Custom PHEV
A hajtáslánc ugyanaz, mint a Transit Custom PHEV-nél. Az első lökhárítóba épített töltőcsatlakozó használatával az autó 240 V-os, 10 A-es háztartási hálózatról is feltölthető (a teljes töltés 4,3 órát vesz igénybe), illetve professzionális Type 2-es AC töltőre is csatlakoztatható (a teljes töltés ideje ilyenkor 2,7 óra). Az akkumulátort menet közben is tölti a lassításkor vagy fékezéskor működésbe lépő regeneratív töltés.

Az új Ford Transit Custom PHEV
A vezetőnek négy választható EV üzemmód áll rendelkezésére, hogy eldönthesse, hogyan és mikor szeretné hasznosítani az akkumulátorban tárolt energiát:

EV Auto - a teljesítmény és a takarékosság optimális kombinációjára hangolt beállítás. A jármű vezérlő algoritmusa figyeli az energia szintjét és az aktuális forgalmi helyzetet (pl. hogy a jármű autópályán vagy éppen araszoló forgalomban halad), és ennek alapján dönti el, hogy beindítsa-e a benzinmotort
EV Most - az emissziómentes haladás érdekében ez a beállítás az akkumulátorban tárolt energia használatát tekinti prioritásnak, és csak akkor indítja be a benzinmotort, ha az akkumulátor töltöttségi szintje már a minimumra csökkent
EV Később - ebben a beállításban a rendszer arra törekszik, hogy megőrizze az akkumulátor töltöttségi szintjét, ezért a benzinmotor használatát és a regeneratív töltést tekinti prioritásnak, hogy az elektromos hajtás később teljes mértékben rendelkezésre álljon
EV Töltés - ebben a beállításban a benzinmotor használata az elsődleges, hogy a rendszer teljesen feltöltse az akkumulátort egy későbbi EV Most üzemmódhoz

A választókar Drive vagy Low fokozatba kapcsolásával a vezető kiválaszthatja a regeneratív töltőrendszer energiavisszanyerési vagy fékezési szintjét is. A Low fokozatban a gázpedál felengedésekor erőteljesebben érvényesül a lassító hatás, és a féklámpa automatikusan felvillan, figyelmeztetve a mögöttes forgalmat. Az erőteljesebb lassítással nagyobb mennyiségű mozgási energia alakul át elektromos árammá, amit az akkumulátor tárol, meghosszabbítva ezzel az elektromos hatótávolságot. Az alapáron beszerelt FordPass fedélzeti modemhez járó FordPass okostelefon-alkalmazás segítségével a vezető a távolból is ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét.

Az új Ford Transit Custom PHEV
A Ford nemrégiben jelentette be, hogy a tisztán elektromos hajtású Ford Transit EV áruszállító várhatóan 2021-ben jelenik meg a Transit-család kínálatában. A vállalat azt is közzétette, hogy ezentúl minden új személyautójához kínál majd valamilyen elektromos opciót, mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid vagy tisztán elektromos hajtást.