CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford Special Service Plug In Hybrid Sedan Broll - Kodjak felügyelő konnektoros autót kapott!

A Ford 2017 elején lépett piacra a Police Responder Hybrid Sedan-nal, a világ első hibrid hajtású járőrautójával. Most bemutatták a jármű plug-in hibrid változatát.
Ford Special Service Plug In Hybrid Sedan Broll
A Ford első "konnektoros", plug-in hibrid hajtású szolgálati autója, a Special Service Plug-In Hybrid Sedan kifejezetten rendőr- és tűzoltóparancsnokok, nyomozók és a bűnüldöző szervek civilruhás munkatársai számára készült.

"Ez az első Ford-rendőrautó, amivel akár egy egész szolgálatot végig lehet dolgozni anélkül, hogy a benzinmotor beindulna" - mondta Stephen Tyler, a Ford rendőrségi részlegének marketingigazgatója a hivatalos bemutatón. "Az autót bármikor rákapcsolhatják egy közönséges fali konnektorra is, ha utána üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül akarnak járőrözni vele."

A jármű 7,6 kWh-s akkumulátora a 3,3 kW-os fedélzeti töltőberendezésével egy 240 Voltos csatlakozóról mindössze 2,5 óra alatt tölthető fel teljesen, de a gyár biztos benne, hogy a legtöbb szolgálat számára elégséges lesz az USA-ban elterjedt 120 Voltos hálózati feszültség is. A lítium-ion akkumulátorral az autó 34 kilométert képes megtenni egy töltéssel, és tisztán elektromos hajtással 137 km/óra végsebességet érhet el. Ha pedig az akkumulátor lemerül, az autót a benzin-elektromos rendszer hajtja tovább mintegy 800 kilométeren át, így nem kell attól tartani, mi lesz, ha szolgálat közben az autó akkumulátora lemerül.

Ford Special Service Plug In Hybrid Sedan Broll
A kifejezetten a szolgálathoz kialakított utastérben strapabíró szövetkárpit borítja az alacsony oldalpárnázású első üléseket, amelyeknek támlájában golyóálló lemezek védik az utasokat; a hátsó üléssort és a padlót műbőr, illetve műanyag borítás fedi. Az autó különleges felszereltségét megerősített rakodótálca, fém fegyverrögzítő konzol, a fej fölötti konzolba épített vörös-fehér villogó fény, a rendőri munkához hangolt alapjárat-beállítás, egyedi könnyűfém keréktárcsa és a csomagtérbe épített kiegészítő elektromos csatlakozó egészíti ki.

A Special Service Plug-In Hybrid Sedan megrendelői több különleges opció közül is választhatnak; ilyen például a keresőreflektor, a csomagtéri zárt tárolódoboz, a csomagtér-szellőztetés vagy a hátsó ajtónyitás letiltása. Ha felderítés közben árulkodó lehet a fény, egy speciális elsötétítő rendszer lekapcsolja a kabinvilágítást és a műszerfal megvilágítását. A járműhöz többféle fényhíd is rendelhető.

Az új Special Service Plug-In Hybrid Sedan mellett a Ford idén már két további rendőrautót is bemutatott, a Police Responder Hybrid Sedan és a 375 lóerős F-150 Police Responder modelleket. Mindkét jármű kiválóan teljesített a Michigani Állami Rendőrség (Michigan State Police) és a Los Angeles Megyei Sheriff Hivatal (Los Angeles County Sheriff's Office) szigorú szakmai tesztjein, amelyeket a michigani Grattan versenypályán, illetve a kaliforniai Auto Club versenypályán végeztek.

Ford Police Responder Hybrid Sedan

Ford F-150 Police Responder
Az amerikai hivatalos szervek decembertől rendelhetik meg a Special Service Plug-In Hybrid Sedan modellt, az első autók jövő nyáron állhatnak szolgálatba.