CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford Local Hazard Information - megállapodás a BMW-vel, a Mercedes-Benz-zel és a Volvo-val a közlekedésbiztonság javítása érdekében

A Ford más autógyártókkal is megosztja a kommunikáló autókból származó adatait.
Ford Puma járműbemutató | Ford Magyarország
Az új Ford Puma modellben 2020 elején bevezetett és azóta az újonnan gyártott Ford-okba, köztük a vadonatúj Kuga-ba is rendelhető vészhelyzet előrejelző (Local Hazard Information, (LHI) rendszer már napjainkban is hatékonyan működik és tájékoztatja a vezetőt a balesetveszélyről még akkor is, ha az az adott pillanatban még nem látható egy kanyar miatt vagy a többi járműtől. Az LHI 2021 végéig az új Ford személygépkocsik több mint 80 százalékánál lesz a felszereltség része.

Az új Ford Kuga | Ford Magyarország
Egy közlekedésbiztonsági adatmegosztó megállapodás keretében a Ford ezentúl több márkára is kiterjeszti ennek a fejlett figyelmeztető rendszerének a szolgáltatását. Mivel az új megállapodásnak köszönhetően ezentúl más márkájú autók vezetői is megkaphatják ezeket a figyelmeztetéseket, így még többen értesülhetnek a veszélyes helyzetekről, ami tovább javítja a közlekedés biztonságát.

Veszélyre figyelmeztető jelzés
Az Európai Bizottság által támogatott Adatok a közlekedésbiztonságért (European Commission-backed Data for Road Safety) kezdeményezés alapjául az a több tízmillió, közlekedésbiztonsági információt tartalmazó üzenet (Safety-Related Traffic Information, SRTI) szolgál, amelyeket különféle járművek váltottak egymással 16 hónapon át, figyelmeztetve a többieket az utat elfoglaló, mozgásképtelen autókra, a csúszóssá vált utakra vagy a rossz látási viszonyokra. A kezdeményezésben a Ford mellett részt vesz a BMW, a Mercedes-Benz és a Volvo is. Az adatmegosztó ökoszisztémába új tagokat is várnak.

- Az egymással hálózatban összekapcsolt, kommunikáló autók segítik vezetőjüket, hogy felkészülhessen arra a veszélyre is, ami az adott pillanatban még láthatatlan - nyilatkozta Peter Geffers, a Ford Europa összekapcsolt autókért felelős vezetője (manager, Connected Vehicles, Ford of Europe). - A közlekedésbiztonsági adatok megosztása annál hatékonyabb, minél több járművet foglal magában az ökoszisztéma és minél több telematikai forrásból kap információkat; ezért számít fontos lépésnek, hogy e technológia ezentúl más márkákra is kiterjed.

Ford tech warns cars made by other manufacturers of trouble in the road ahead
A járművek a FordPass Connect modem használatával automatikusan kapják a frissítéseket a felhőhöz való biztonságos kapcsolaton keresztül. A központi felhőalapú platformot a Ford technológiai partnere, a HERE Technologies üzemelteti, amely több járműmárka információit gyűjti össze és amelyet üzleti vállalkozások közötti megállapodás irányít.

A rendszer a lehetséges veszélyhelyzetek kialakulását és lokációját olyan anonim adatokból következteti ki, mint például hogy bekapcsolták a ködlámpákat, működnek az ablaktörlők, villognak a vészvillogók vagy aktiválódtak a légzsákok. Az ilyen SRTI információk alapján a rendszer a FordPass Connect modemen keresztül figyelmeztető üzenetet küld a Ford szerverére, ahonnan az tovább kerül a vészhelyzeti figyelmeztetéseket több forrásból is gyűjtő partnerekhez, akik ezután a többi autógyártóval is megosztják az üzeneteket. A korábbi közlekedési események riasztási rendszerei a riasztások generálásakor a járművezetőktől kapott információkra támaszkodtak. Az LHI az információ-generáláshoz és a figyelmeztetések kiadásához önállóan, a vezető bármilyen interakciója nélkül működik. A veszélyek csak akkor jelennek meg a műszerfal kijelzőjén, ha az esemény valószínű hatással lehet a vezető további útjára. Az LHI-t úgy tervezték, hogy előnyösebb legyen a járművezetőknek, mint a jelenlegi, rádióműsorba illesztett rendszerek által szolgáltatott, veszélyekre vonatkozó információk, amelyek gyakran nem számukra releváns értesítéseket küldenek.

Az üzenetet azonnal kiküldik mobiltelefonos kommunikációval is a veszélyeztetett területen tartózkodó autóknak, a figyelmeztetés megjelenik a jármű műszerfali kijelzőjén. Az autósok tájékoztatása mellett ez az információ a mentők és más vészhelyzeti szolgálatok riasztására is alkalmas, a helyszín pontos közlése meggyorsíthatja a segítségnyújtást.

- Az Adatok a közlekedésbiztonságért (Data for Road Safety) ökoszisztéma nagyon hatékonyan javíthatja az utak biztonságát, vagyis az egész társadalom számára előnyös - nyilatkozta Joost Vantomme, az új SRTI ökoszisztéma elnöke (chairman of the new SRTI ecosystem). - A projekthez csatlakozó autógyártók készen állnak arra, hogy napi szinten megosszák ezeket az adatokat és hogy mindent megtegyenek az SRTI ökoszisztéma sikeres működéséért - tette hozzá.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő