CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford Explorer Plug-In Hybrid - maximális ütközésbiztonság, 5 csillag az Euro NCAP tesztjén!

2019-ben Európában is debütált az amerikai Ford modell, az Explorer-t konnektorról is tölthető hibrid hajtáslánccal forgalmazzák a kontinensen.
Ford Explorer Plug in Hybrid
A hétüléses SUV-ot a Ford 3.0 literes, V6-os EcoBoost benzinmotorjából és egy villanymotor/generátorból összeállított 457 lóerős, 825 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc mozgatja, az autó tisztán elektromos hatótávolsága 48 km a városi forgalomban.

Ford Explorer Plug in Hybrid - Euro NCAP test 2019
A SUV felnőtt és gyermek utasainak védelmére a Ford az iparágban elsőként alkalmazott, 3D hengerelve hajlítás (3D Roll and Sweep) eljárással ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat épít be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, megerősítve ezzel a biztonsági utascellát. Ez az acél olyan kemény, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Roll and Sweep eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal - vagyis erősebb, mint San Francisco híres Golden Gate hídjának fő tartókábelei. Az ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak.

Ford Explorer Plug in Hybrid - 3D Roll and Sweep
Az 5 csillagos eredményhez az olyan alapáron kínált vezetéstámogató technológiák is hozzájárultak, mint például a gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection), az intelligens sebességkorlátozó (Intelligent Speed Limiter), vagy a sávtartó asszisztens (Lane-Keeping System).

Európában elsőként kínált berendezés a tolatási fékasszisztens (Reverse Brake Assist), amely radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó nyomvonalán megjelenő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanást, ha az autó 1,5-12 km/órás sebességgel tolat. A tolatási fékasszisztens 1,5 másodpercre megállítja az autót, mielőtt újra átadja a teljes irányítást a vezetőnek, aki így a manőver folytatása előtt felmérheti a helyzetet. A tolatókamera egyaránt az alapfelszereltség része a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelnél is.

Amikor az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással halad, a vezető az EV Auto, az EV Most (EV Now), az EV Később (EV Later) és az EV Töltés (EV Charge) üzemmódok közül választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Ford Explorer Plug in Hybrid
- Jövő év végéig 14 új hibrid- és elektromos hajtású modellt mutatunk be, 2022 végéig pedig személyautóink több mint feléhez kínálunk majd valamilyen elektromos hajtási opciót és vásárlóink biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen hajtási megoldást választanak is, elsőrangú biztonsági megoldásokkal felszerelt autót kapnak - nyilatkozta korábban Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő