
- Citroën C-Zero

- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV

- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid

- OPEL Ampera

- Tesla Model S
- Tesla Model X

- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Megszületett a PPE, az elektromos luxusplatform - a németek rendet raktak az e-tron alapok között
A kompakt szegmenstől a nagyteljesítményű modellekig átalakítja elektromos termékportfólióját az Audi.
A négykarikás márka négyféle platformot (padlólemezt) használ majd. Első nagysorozatú elektromos SUV-modelljét a moduláris hosszmotoros platform, az MLB padlólemez megfelelően adaptált változatának, az MLB evo-nak a műszaki alapjaira fogja gyártani. Az e-tron GT concept négyajtós Gran Turismo a második, a Porsche J1 jelzésű platformjára épül, míg harmadikként a kompakt elektromos modellek alapjául a Volkswagen-csoport sokoldalú moduláris elektromos platformja, a MEB szolgál majd. A nagyteljesítményű, nagyméretű elektromos modellek a negyedik, az új prémium elektromos platformot (PPE) használják.
Ez így leírva is elég bonyolultnak hangzik, de ha végiggondoljuk, az Ingolstadtban tervezett elektromosautó offenzíva nem működhet német precizitással előkészített rendszer nélkül.
Mit is jelent a WLTP-menetciklus? Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekre vonatkozó előírások szerint 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja a korábbi, az Új Európai Menetciklust (New European Driving Cycle; NEDC).
Az első és a hátsó tengelyen az egy-egy állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) quattro összkerékhajtást, 590 lóerő (434 kW) rendszerteljesítményt és 830 Nm rendszer-forgatónyomatékot produkál. A négyajtós GT álló helyzetből mindössze 3,5 másodperc alatt katapultál 100 és alig több, mint 12 másodperc alatt 200 km/órás tempóra, s a gyorsítás 240 km/óránál ér véget. Az e-tron GT concept 800 voltos nagyfeszültségű rendszere az egyenáramú (DC) töltőállomásokon 350 kW teljesítménnyel már mintegy 20 perc alatt képes 80 százalékosra feltölteni az akkumulátort. Mindezek a WLTP-szabvány szerint több mint 400 kilométer hatótávot garantálnak.
Az alapváltozatokban a hátsó tengelyen dolgozik egy villanymotor, míg a csúcsmodellekben az első tengelyen egy második elektromos erőforrás, aszinkronmotor (ASM) vagy állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) elégíti ki az automatikusan kapcsolható összkerékhajtás iránti igényt.
Csakúgy, mint az Audi e-tron GT concept esetében, a fedélzeti feszültség a PPE-nél is 800 Volt, ami a magas hatásfokú hőmenedzsment-rendszerrel együttműködve igen nagy, akár 350 kW töltőteljesítmény használatát is lehetővé teszi. A PPE-alapú modellek számos high-end technikával felszerelhetők, a hajtásrendszer területén például Torque Vectoring rendszerű forgatónyomaték-szabályzással, míg a futóműben – immár klasszikus Audi-megoldásként – légrugózással és összkerékkormányzással.
Ez így leírva is elég bonyolultnak hangzik, de ha végiggondoljuk, az Ingolstadtban tervezett elektromosautó offenzíva nem működhet német precizitással előkészített rendszer nélkül.
Audi e-tron
Az e-tron a moduláris hosszmotoros platform (MLB) adaptált változatának, az MLB evo-nak a műszaki alapjaira épül, az autót a Q5 és a Q7 SUV-modellek közé pozícionálták. A felsőkategóriájú SUV-modell két gazdaságos, magas hatásfokú aszinkronmotorja (ASM) együttesen 300 kW maximális teljesítményt produkál és a villámgyors szabályzású elektronikus összkerékhajtással együttműködve mindenfajta útburkolaton és terepen sportosan stabil menettulajdonságokról gondoskodik. Jellemzője a kifinomult hajtásrendszer és energia-visszatáplálás (rekuperáció), az összkerékhajtás és a legmagasabb színvonalú kényelem - röviden: "A haladás technikája". Nagyfeszültségű akkumulátora 95 kWh energiát tárolhat és köszönhetően az innovatív energia-rekuperációs rendszernek, a WLTP-menetciklus szerint egy töltéssel akár 400 kilométer feletti utat is képes megtenni. Mit is jelent a WLTP-menetciklus? Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekre vonatkozó előírások szerint 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja a korábbi, az Új Európai Menetciklust (New European Driving Cycle; NEDC).
Audi e-tron GT Concept
A 2018-as Los Angeles-i és a 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be az e-tron GT concept show-modellt. A Porsche által a nagyteljesítményű modellekhez kifejlesztett J1 platformra épített szériaközeli tanulmány ízelítő az Audi jövőbeni nagyteljesítményű Gran Turismo modelljeiből. Az első és a hátsó tengelyen az egy-egy állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) quattro összkerékhajtást, 590 lóerő (434 kW) rendszerteljesítményt és 830 Nm rendszer-forgatónyomatékot produkál. A négyajtós GT álló helyzetből mindössze 3,5 másodperc alatt katapultál 100 és alig több, mint 12 másodperc alatt 200 km/órás tempóra, s a gyorsítás 240 km/óránál ér véget. Az e-tron GT concept 800 voltos nagyfeszültségű rendszere az egyenáramú (DC) töltőállomásokon 350 kW teljesítménnyel már mintegy 20 perc alatt képes 80 százalékosra feltölteni az akkumulátort. Mindezek a WLTP-szabvány szerint több mint 400 kilométer hatótávot garantálnak.
Audi Q4 e-tron Concept
Az Audi jövőbeni kompakt- és középkategóriájú modelljeinek műszaki alapja a moduláris elektromos platform, a MEB. A Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója különösen sokoldalú és széleskörűen skálázható, s mátrixa az SUV- és crossover-modellektől egészen a limuzinokig terjed. 2019 márciusában az Audi szériaközeli show-modell formájában mutatta be a Genfi Autószalonon a Q4 e-tron concept modelljét, amely 2020-ban az első MEB-alapokra épülő Audiként gördül majd le a szerelőszalagról. 4,59 méteres külső hosszúsága a kompaktkategória felső harmadába sorolja, 2,76 méteres tengelytávja révén belterének nagysága viszont már legalább középkategória-szintű. Az első és a hátsó tengelyen egy-egy villanymotorral kialakított, jellegzetes quattro összkerékhajtás mellett a belépőmodellhez egy hátsó villanymotort és hátsókerék-hajtást tartalmazó hajtásrendszer-változat is készül majd. Audi Premium Platform Electric - PPE
Felsőkategóriájú és luxusmodelljeihez az Audi egy negyedik platformot használ. A prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) koncepciójának kialakítására, valamint a fejlesztésre már a kezdetektől a Porsche tervezőivel szoros együttműködésben került sor. Az Audi különböző modellsorozatokat fejleszt a PPE műszaki alapjaira, amelyek SUV-, Sportback, Avant és crossover-változatokként a felső-középkategóriától egészen a luxuskategóriáig széleskörűen skálázható, s alacsony- illetve magaspadlózatú járművek kialakítására is lehetőséget kínálnak.Az alapváltozatokban a hátsó tengelyen dolgozik egy villanymotor, míg a csúcsmodellekben az első tengelyen egy második elektromos erőforrás, aszinkronmotor (ASM) vagy állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) elégíti ki az automatikusan kapcsolható összkerékhajtás iránti igényt.
Csakúgy, mint az Audi e-tron GT concept esetében, a fedélzeti feszültség a PPE-nél is 800 Volt, ami a magas hatásfokú hőmenedzsment-rendszerrel együttműködve igen nagy, akár 350 kW töltőteljesítmény használatát is lehetővé teszi. A PPE-alapú modellek számos high-end technikával felszerelhetők, a hajtásrendszer területén például Torque Vectoring rendszerű forgatónyomaték-szabályzással, míg a futóműben – immár klasszikus Audi-megoldásként – légrugózással és összkerékkormányzással.